تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۶۰۰۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیگیری های رسانه ای به بار نشست؛
"هستی" 9 ساله به وطن باز می گردد
پایگاه خبری خوز نیوز روز 18 آبان و سایت عصر ایران روز 4 آذر امسال در خبرهایی اختصاصی از بی تفاوتی مسئولان و سهل انگاری هایی خبر دادند که حساسیت دادستان دادسرای امور بین الملل، وزارت امور خارجه و پلیس بین الملل ناجا را برانگیخت و حتی مساله شکایت از دولت اندونزی نیز به میان آمد
محمود تیلا: خبر "خوز نیوز" و "عصر ایران" و گزارش روزنامه های "هفت صبح" و "کارون" که بازتاب گسترده ای در رسانه های دیگر کشورمان داشت، با واکنش مناسب دادستان دادسرای امور بین الملل، پلیس بین الملل ناجا و وزارت امور خارجه کشورمان به ثمر نشست و دختر 8 ساله ایرانی بعد از گذشت شش ماه به وطن باز می گردد.

پایگاه خبری خوز نیوز روز 18 آبان و سایت عصر ایران روز 4 آذر امسال در خبرهایی اختصاصی از بی تفاوتی مسئولان و سهل انگاری هایی خبر دادند که حساسیت دادستان دادسرای امور بین الملل، وزارت امور خارجه و پلیس بین الملل ناجا را برانگیخت و حتی مساله شکایت از دولت اندونزی نیز به میان آمد.



روزنامه "هفت صبح" و هفته نامه محلی "آوای خوزستان" نیز با درج گزارش های مفصلی خواستار بازگشت این تبعه ایرانی به وطن شده بودند.

سرانجام پیگیری های مسئولان نتیجه داد و هستی 8 ساله که دهم بهمن امسال 9 ساله می شود روز چهارشنبه 9 بهمن ماه با هماهنگی سفارت کشورمان در اندونزی به کشور باز می گردد.
در چند ماه اخیر و بعد از درج اخبار و گزارش های مختلف در سایت ها و شبکه های مجازی در مورد این دختربچه تلاش های زیادی صورت گرفت. از دستور پیگیری مقتدایی استاندار خوزستان به ایلخاص زاده فرماندار ویژه آبادان و پیگیری های مداوم ایشان و معاونین اش گرفته تا تلاش های بی وقفه و نامه نگاری های وزارت امور خارجه و پلیس بین الملل ناجا و حتی کمک های شهردار آبادان در تامین بخشی از هزینه های بازگشت وی به زادگاهش آبادان...

 همه و همه این ها سبب شد آرزوهای رویاگونه دخترک خردسال آبادانی رنگ واقعیت به خود بگیرد و او دوباره مسافر دیار خود شود. هرچند هستی این بار تنها سفر می کند و مادر خود را که با رویای دستیابی به یک زندگی آرام و بی دغدغه بار سفر بست اینبار در کنار خود نمی بیند.

چقدر زود گذشت... اوایل مردادماه بود که خبر غرق شدن کشتی پناهجویان ایرانی در سواحل کشور اندونزی نقل محافل شد. آن روزها رسانه ها از نجات یافتن بانویی 32 ساله به همراه کودکش خبر دادند که با خوش شانسی از این حادثه جان سالم به در برده بودند اما مادر که مدت‌ها از بیماری دیابت رنج می‌برد بر اثر هیجانات و استرس‌های این سفر وحشتناک در یکی از بیمارستان‌های اندونزی بستری می‌شود و پس از سه روز بر اثر افزایش قند خون و کمای دیابتی فوت می‌کند و بعد از پیگیری های زیاد مهرماه امسال جسدش در اصفهان به خاک سپرده می شود.

دخترک هشت ساله در کنار یک خانواده پناهجوی آبادانی ـ که آنها نیز در سفر به استرالیا ناکام مانده بودند - در کمپی در جاکارتای اندونزی جای گرفت و روزهای زیادی برای بازگشت به آغوش خانواده چشم انتظار مانده بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
2
8
خدارو شکر دست مسئولین درد نکند اجرت باحضرت رقیه (ع)
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
0
4
خدا را شاكريم كه به لطف خودش و همت بعضي مسئولين دلسوز
اين هم استاني عزيزمان به وطن باز گشت اي كاش ميشد مراسم پيشوازي با شكوه در حضور مردم برايش ترتيب دهيم تا ذره اي كوچك از غمهايش كم كنيم.......
ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
0
5
هستی عزیز خدا میداند که چه دعاها کردیم و چقدر سخت گذشت بر اطرافیان، به امید آنروز
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
1
3
خدا رو شکر
از همه اونایی که قدمی برداشتن و کمک کردن به افتادن ِ این اتفاق ممنونم .خدا خیرتون بده
سید سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
0
5
آبادانی که زمانی تفرجگاه و منطقه زیبای گردشگری و پر رزق و رونق واسه ایرانیان و کشورهای دور و نزدیک بود اینقدر در فقر و بدبختی و فلاکت و بیچاره گی و بیکاری و بی توجهی غوطه ور شد تا مردم از جمله این زن و فرزند دیار تخریب شده را به امید زندگی بهتر رها کرده و رحل سفر بسته غافل از اینکه این سفر یک سفر مرگ برای مادر و آوارگی و تنهائی و رنج برای دختری بنام هستی بود وقتی مسئولان استانی و فرا استانی تدبیری و دغدغه ای برای مردم ندارند هزاران هستی به نیستی و ناهستی برسند ککشان هم نمی گزد و کسی حق ندارد این مادر را شماتت و قضاوت کند چون از قبل به فریادها و استغاثهایش گوش ندادند و یاریش نکردند .... یا حق
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
0
2
دست همه ي مسئولين كه در اين أمر خير كمك كردن درد نكنه اگر ممكن مراسم پيشواز براي هستي خانم خوزستاني بگيريد ما هم ميايم
رامهرمز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
1
0
باران به خانه بازگشت و هستی به وطن. درود بر اصحاب رسانه. سپاس جناب استاندار.سپاس جناب استاندار. مقتدایی سمفونی عشق وامید. و خوشحالم که اینجانب قبلا خبر مظلومیت این دختر بی نوا را که در روزنامه کارون و سایت خور نیوزدرج شده بود به جناب آقای استاندار به صورت پیامک ارسال کرده بودم. خسته نباشید به همه به همه.
مسجدسلیمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
0
0
باز خدا رو شکر که سلامت برگشت/
دست استاندار خوزستان دکتر مقتدایی/ فرماندار ابادان و شهرداری ابادان واقعا درد نکنه و همیشه سلامت باشند
مسجدسلیمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
0
1
ضمن سپاس از حق تعالی بخاطر نجات این دختر عزیز خوزستانی اهل آبادان بعنوان یک پدر از زمان شنیدن این خبر بسیار آشفته شدم و ضمن طلب دعا از خداوند متعال با پیگیریهای اندکی که از دستم آمد و حساس نمودن سایر مسئولین و تلاشهای بسیار زیاد آقا محمود عزیز که شاید راضی نباشه فامیلش را بنویسم هستی عزیز به وطن بازگشت . دست همه درد نکنه خداقوت حق نگهدارتون
:
:
:
آخرین اخبار