تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۶۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارائه کارت خرید به معلم‌ها / جزئیات
مشاور اقتصادی و رفاهی وزیر آموزش و پرورش از تخصیص 26 درصدی اقلام اساسی و مورد نیاز فرهنگیان خبر داد و گفت: طرح فرهنگ یکی از طرحهای رفاهی ویژه برای فرهنگیان است که بدین منظور کارتهای خرید کالاهای اساسی در اختیار آنها قرار می گیرد.
روح الله عالمی گفت: طرح فرهنگ با کمک بخش خصوصی، بانک سرمایه و مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان به منظور افزایش امکانات رفاهی و معیشتی فرهنگیان اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح کارت فرهنگ در قالب کارتهای شتاب از طریق بانک سرمایه برای فرهنگیان به عضویت در آمده در این طرح صادر می شود که آنها می توانند اقلام اساسی مورد نیاز خود همچون روغن، چای، قند و شکر، گوشت و... را با میانگین تخفیف 26 درصدی از فروشگاههای تعریف شده برای این کار خریداری کنند.

به گفته عالمی، تا پایان سال این طرح در تهران و چهار شهر مازندران به عنوان شهرهای پایلوت به صورت آزمایشی اجرا می شود و پس از آن کارت مورد نیاز برای تمامی فرهنگیان شاغل یا بازنشسته در سال جدید صادر خواهد شد.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه فرهنگیان از چه فروشگاههای می توانند اقلام مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه خریداری کنند گفت: فروشگاههایی تحت عنوان "فراز" راه اندازی می شود که هفته آینده نخستین مورد از این فروشگاهها در تهران و مازندران بازگشایی خواهد شد.

کارتهای فرهنگ معلمان عضو صندوق ذخیره صد هزار تومان شارژ می شود

وی توضیحات خود را اینگونه تکمیل کرد: کارتهای فرهنگ برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت علی الحساب صد هزار تومان شارژ می شود و هزینه های صدور کارت توسط بانک از همین میزان شارژ کم خواهد شد و اعضای صندوق دیگر لازم نیست برای صدور کارت هزینه ای پرداخت کنند.

عالمی ادامه داد: تمامی معلمان اعم از شاغل و بازنشسته می توانند ماهانه یک بار با کارتهای فرهنگ کالاهای اساسی مورد نیاز خود که سقف اعتبار آن حدود 300 هزار تومان است، از فروشگاههای فراز خریداری کنند.

وی درباره نحوه عضویت معلمان در طرح فرهنگ گفت: تمامی فرهنگیان می توانند از هفته آینده فرمهای مربوط به عضویت را از روی سایت صندوق ذخیره فرهنگیان برداشته و مشخصات خود را پس از پر کردن فرمها به ما اعلام کنند.

تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

عالمی در ادامه به تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر منتظر اعضای هیئت امنا برای امضای اساسنامه جدید هستیم.

وی درباره اینکه آیا نباید این اساسنامه به تصویب مجلس برسد، افزود: چنین کاری لازم نیست و تنها باید هیئت مدیره و اعضای هیئت امنا اساسنامه را مطالعه و در نهایت تایید کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق هر دو از طرف وزیر آموزش و پرورش انتخاب می شوند، درباره بدهی دولت به این صندوق گفت: تا آنجا که من در جریان هستم دولت هیچ بدهی نداشته و سهم خود را یا به صورت نقدی و یا به صورت واگذاری سهام شرکتها به این صندوق داده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار