تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۶۱۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمدید اجباری سنوات تحصیلی دانشجویان دانشگاه چمران
این دانشجویان مجبور به پرداخت شهریه ثابت یک ترم خواهند بود و مطابق با قوانین از خوابگاه دانشجویی محروم خواهند بود. همچنین، از امتیاز تعداد سنوات تحصیلی در مصاحبه دکترا محروم خواهند شد. این وضعیت گریبانگیر دانشجویان زیادی از دانشجویان رشته های مختلف شده است

محمد یاسین نقی ترابی / کارشناس ارشد علوم اقتصادی از دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانشجویان تحصیلات تکمیلی سرمایه های پژوهشی هر کشور هستند و لازمه پژوهش آرامش خاطر و حمایت مسؤولین از تلاشهای پژوهش است. اما متأسفانه در دو هفته گذشته در دانشگاه شهید چمران اهواز، تعداد زیادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که قصد دفاع از پایان نامه در ترم پنجم دوران تحصیل خود را داشته اند، ناچار به تمدید سنوات تحصیلی تا ترم ششم شده اند. این دانشجویان مجبور به پرداخت شهریه ثابت یک ترم خواهند بود و مطابق با قوانین از خوابگاه دانشجویی محروم خواهند بود. همچنین، از امتیاز تعداد سنوات تحصیلی در مصاحبه دکترا محروم خواهند شد. این وضعیت گریبانگیر دانشجویان زیادی از دانشجویان رشته های مختلف شده است، به گونه ای که بنا بر اطلاعات محدود نگارنده، از میان 13 دانشکده این دانشگاه، تنها از میان دانشجویان کارشناسی ارشد گروه های آموزشی اقتصاد، عمران، مکانیک و برق در 2 دانشکده اقتصاد و مهندسی نزدیک به 25 نفر از دانشجویان به این بلا گرفتار شده اند. بر اساس مشاهدات و شنیده ها، این ماجرای تأسف بار این گونه شکل گرفته است که در دانشگاه شهید چمران اهواز در سنوات گذشته با وجود قانونی مبنی بر فرصت دفاع در ترم پنجم تا پایان بهمن ماه، دفاع از پایان نامه ها در اسفند ماه دفاع در ترم پنجم محسوب می شده است؛ اما در ترم جاری برخلاف رویه نانوشته گذشته، ناگهان در هفته پایانی دی ماه ابلاغیه ای برای تأکید بر محدود بودن فرصت دفاع در ترم پنجم تا پایان بهمن ماه به گروه های آموزشی ارسال شده است که به دلیل برنامه ریزی قبلی شمار زیادی از دانشجویان و اساتید راهنما برای دفاع در اسفند ماه، این دانشجویان مجبور به تمدید سنوات تا ترم ششم شده اند. این ماجرا در حالی رخ داده است که در دانشگاه شهید چمران اهواز به دلیل گرمی طاقت فرسای آب و هوا تا اوایل پاییز و از اواخر بهار، سال تحصیلی نسبت به دانشگاه های مناطق سردسیر دیرتر شروع و زودتر به پایان می رسد؛ از این رو، اضافه کردن فرصت دفاع به دانشجویان امری غیر منطقی نیست. همچنین، دانشجویان و اساتید تنها بر اساس رویه گذشته عمل کرده اند و مسؤولین تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز برای تأکید بر قانون اجرا نشده گذشته، زودتر از آخرین فرصت ها اقدام نکرده است تا با اطلاع رسانی مناسب، مانع صدمه دیدن این دانشجویان از تمدید ناخواسته و ظالمانه سنوات تحصیلی شود. حال باید پرسید که چرا مسؤولین این دانشگاه با وجود اطلاع از آثار این اقدام نسنجیده، تدبیر درستی برای تغییر در رویه گذشته نیندیشیده یا در زمان مناسب برای آن اقدام نکرده اند تا سرمایه های انسانی و ملی کشور این گونه به سادگی از نظام آموزشی خود صدمه نبینند؟

مرجع/ عروج

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
SWEDEN
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
2
4
بنده هم دانشجوی دکتری دانشگاه چمران هستم. در حال حاضر در فرصت مطالعاتی هستم و قرار بود بعد از برگشت به کشور در اسفند ماه از پایان نامه ام دفاع کنم. اما حالا با این مصوبه جدید تمام برنامه های من به هم ریخته است. هر مصوبه جدیدی باید از سال قبل (و نه چند هفته قبل!!!) اعلام شود تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی بتوانند برنامه های خود را هماهنگ نمایند.
از همه بدتر این است که اینجانب از دوستان و به طور شفاهی از این موضوع با خبر شده ام و مدیران دانشگاه مصوبه ناگهانی خود را حتی با یک ایمیل هم اطلاع رسانی نکرده اند.
امیدوارم هر چه سریعتر دانشگاه شهید چمران از وجود مدیران بی ملاحظه پاک شود.
عضو هیئت علمی چمران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
2
5
سلام متاسفانه عملکرد معاون اموزشی دانشگاه شهید چمران بسیار پرانتقاد است ما در انتظار تغییرات مدیریتی این دانشگاه در دولت تدبیر و امید هستیم.
:
:
:
آخرین اخبار