تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۶۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری منطقه آزاد اروند
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند گفت: توجه به بخش‌های مختلف گردشگری  تاریخی و فرهنگی آبادان، خرمشهر و مینوشهر می‌تواند موجب جذب‌ سرمایه‌گذار  و توسعه گردشگری در منطقه آزاد اروند شود.

سید مرتضی نعمت‌زاده بيان داشت: شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر از سابقه خوبی در بحث گردشگری، تاریخی، فرهنگی و حتی دفاع مقدس برخوردار هستند. از این رو، توجه به این  بخش‌ها می‌تواند علاوه بر جذب سرمایه‌گذار توسعه گردشگری را نیز به همراه داشته باشد.

وی همچنين اظهار کرد: موضوع توسعه گردشگری شهرهای آبادان، خرمشهر و مینو شهر در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

نعمت‌زاده از رودخانه‌ها، نخلستان‌های بکر، بناهای تاریخی، مساجد مهم، موزه‌هاي جنگ، یادمان‌های شلمچه و والفجر 8 و نزدیکی به تالاب بین‌المللی شادگان به عنوان برخی از پتانسیل‌های موجود این شهرها در بخش‌های یاد شده گفت و گفت: هم‌اكنون در حال تدوین برنامه جامع گردشگری با هدف جذب گردشگر و جلب سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری منطقه هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به تاثير رودخانه‌های اروند و بهمنشیر در آبادان و کارون در خرمشهر بر رونق گردشگری آبی در منطقه تصریح کرد: برای این منظور اقدامات اولیه برای استفاده بهینه از این پتانسیل خدادادی انجام شده است.

 نعمت‌زاده با تاکید بر احیای گردشگری منطقه‌ای و بومی به منظور بهره‌وری حتی در سطح ملی و بین‌المللی یادآور شد: در این زمينه باید از تمامی امکانات و ابزار موجود در جهت توسعه گردشگری استفاده کنیم.

وی گفت: در زمان حاضر با کارگیری مشاوران توانمند و طراحی برنامه‌های میان مدت و بلند مدت که جنبه عملیاتی دارند کارها در حال پیگیری و انجام است.

 معاون فرهنگی،  اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به وسعت 2 هزار هکتاری مینوشهر در فاصله 10 کیلومتری خرمشهر افزود: طبیعت بکر و  سراسر پوشیده از نخلستان این منطقه اين جزيره را به اكوسيستم مناسبی برای زيست پرندگان مهاجر تبدیل کرده است.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: به دنبال احیای این منطقه در قالب گردشگری هستیم. برای این منظور در بخش‌هایی از آن ویلاهایی تحت عنوان شهر ویلا احداث می‌شود که می‌تواند مورد استفاده و حتی خرید توسط گروه‌های مختلف اعم از ورزشکار، هنرمند  و سرمایه‌گذار قرار گیرد.

 به گفته وی: ساخت بازارها و مراکز تجاری در این منطقه نیز تدارك دیده شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و حضور پر تعداد مهمانان نوروزی در منطقه بيان کرد: بسته‌های مشخص مسافرتی برای مهمانان تهیه شده است که بر این اساس مناطق مختلف گردشگری، تاریخی، مذهبی و دفاع مقدس موجود منطقه در قالب بروشور به آنان معرفی و شناسانده می‌شود.

نعمت‌زاده افزود: این بسته‌ها به معرفی کانون‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و دینی جهت بازدید، معرفی اماکن خرید، اقامتی، پذیرایی و تفریحی برای خانواده‌ها جهت سهولت هر چه بیشتر  دسترسی گردشگران و ایجاد احساس امنیت و آسایش برای آنان و همچنین خاطرات خوب و لذت‌بخش از سفر به این منطقه در اذهان عمومی ایجاد می‌کند.

 وی از تمامی مسؤولان و مردم شهرهای آبادان و خرمشهر درخواست كرد تا با کمک و همراهی یکدیگر در جهت ارايه یک تصویر خوب و ماندگار از منطقه به مهمانان نوروزی و مسافران تلاش کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار