تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۶۴۶۴
تعداد نظرات: ۳۳۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لطفاً با احساسات میلیون ها بختیاری بازی نکنید!/عکس
حاضر شدن این هنرپیشه زن جوان با «چوقــا» بر روی فرش قرمز جشنواره اقدامی توهین آمیز و غیرقابل قبول است، ممکن است عده ای بگویند که او می خواسته به ترویج فرهنگ بختیاری کمک کند(!) که در پاسخ باید گفت: کسی که عنوان «هنرمند و هنرپیشه» را یدک می کشد نباید بدون اطلاع از فرهنگ و رسومات بختیاری دست به چنین اقدامی بزند و اگر ایشان واقعاً بدنبال ترویج این فرهنگ بوده پس چرا لباس زیبای زنان بختیاری را به تن نکرده است؟

خوزنیوز/ ارسلان ظاهری بیرگانی: در بین عکس های منتشره از« افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر» در یک خبرگزاری پربیننده، یک تصویر نگران کننده، بناگاه توجه مـرا به خود جلب می کند، برای لحظاتی فکر می کنم که چشمانم درست نمی بیند! ، دقت بیشتری به خرج می دهم تا  بلکه مطمئن شوم!

اما متاسفانه موضوع حقیقت دارد و آن بی احترامی است که به «لباس غیور مردان بختیاری» در این مراسم ملی توسط «یک هنرپیشه زن» صورت می گیرد.

با کمال تعجب، این هنرپیشه زن جوان به نام مینا ساداتی در یک «اقدام غیر اخلاقی و غیر ارزشی» لباس چوقای بختیاری که نما غیرت مردان بختیاری را برتن می کند و در این مراسم حضور می یابد.

این موضوع از چند زاویه قابل تامل و بررسی است:

۱- بختیاری ها مردمانی صددرصد شیعه هستند که قرن های متوالی افتخارشان این است که شیعه امیرالمومنین(ع) و ائمه اطهار(ع) بوده و هستند و  یک مرور اجمالی در فرهنگ آنان نشان می دهد که همواره مردمانی «دین باور» و دارای «رسومات پایدار و ارزشی» بوده اند.

۲- در فرهنگ بختیاری «چوقـا» لباسی است که به همراه «شلوار دبیت و کلاه نمدی» توسط مردان پوشیده می شود و پوشیدن چوقا توسط زنان، نوعی «تمسخر و بی احترامی» محسوب می شود، چرا که شیر زنان بختیاری نیز دارای لباس محلی و پوشش بسیار زیبای مخصوص به خود هستند.

۳- «غیرت»، «شجاعت» و «سلحشوری» از بارزترین خصوصیات مردمان بختیاری است که رشادت ها و ایستادگی های سردارانی همچون «شهید علی مردان بختیاری» در مقابله با طاغوت رضاخانی و همچنین تقدیم چند هزار شهید گلگون کفن در «جنگ ۸ساله» بخوبی گویای این مطلب است.

۴- بر مبنای آنچه گفته شد، امروزه کارکرد لباس چوقای بختیاری نه تنها فراتر از یک لباس محلی، بلکه بعنوان «نماد غیرت و سلحشوری» مردان رشید بختیاری است که سالیان متوالی در کنار برادران کرد، ترک، عرب ، بلوچ، ترکمن و … خود از کیان اسلام و ایران و انقلاب به خوبی دفاع کرده اند.

۵- حاضر شدن این هنرپیشه زن جوان با «چوقــا» بر روی فرش قرمز جشنواره اقدامی توهین آمیز و غیرقابل  قبول است، ممکن است عده ای بگویند که او می خواسته به ترویج فرهنگ بختیاری کمک کند(!) که در پاسخ باید گفت: کسی که عنوان «هنرمند و هنرپیشه» را یدک می کشد نباید بدون اطلاع از فرهنگ و رسومات بختیاری دست به چنین اقدامی بزند و اگر ایشان واقعاً بدنبال ترویج این فرهنگ بوده پس چرا لباس زیبای زنان بختیاری را به تن نکرده است؟

۶- حساسیت نگارنده بر روی این موضوع نه فقط به خاطر پاسداری از فرهنگ کهن بختیاری، بلکه جلوگیری از تخریب میراث معنوی و داشته های فرهنگی این مرز و بوم است که متاسفانه و در عین ناباوری، از سوی اهالی فرهنگ و هنر! مورد بی مهری و بی توجهی قرار می گیرد و لذا بجاست همه کسانی که دل در گرو این ارزش ها و باورها دارند، هرکدام از نگاه خود و با زبان و ابزار خود در مقابل این اقدامات موضع گیری کنند.

غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۳۳۳
بختیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
37
69
تعصب کور را با غیرت اشتباه گرفتی
پاسخ ها
کر لر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
مطمئنم بختیار مطلب رو نخونده نظر داده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
ینی اگه یه مردی از فردا چادر بزنه سرش راه بیفته این ور اون ور بعد یکی ازش بپرسه چرا این کار رو کردی این میشه «تعصب کور»؟
مخالف بختیار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
تعصب انگیزه ای است درونی که فرهنگ یک جامعه تأثیر بسزایی در شکل گیری آن دارد
آیا تعصب امری کاملاً منفی و غیرقابل دفاع است؟ تعصب یکی از واکنش­هایی است که انسان در مقابل دارایی خویش انجام می‌دهد. طبیعی است وقتی فردی یک مالی را داراست نسبت به آن تعصب و غیرت دارد و به دیگران اجازه تجاوز به آن را نمی دهد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
این کار عین عقلانیت است نه تعصب، با آگاهی کامل است نه از روی احساسات، فکر می کنم که این کسی که مطلب بالا رو نوشته خوب فهمیده که اینها دارن کجا رو هدف می گیرند و خوب هم موضع گیری کرده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
من هم اجازه نمی دم که چارتا بازیگر مرفه بی درد بیان با فرهنگ و تاریخ م بازی کنن و تو هم برچسب تعصب به ما بزنی آقای بختیار بی تعصب
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
اگه این کار تعصب باشه از نظر شما پس اینکه توی فوتبال مثلاً می گن: "دایی با تعصب" آیا این تعصب چیز بدیه؟ آیا ؟ آیا؟
صادق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
بله وقتی سینمای ایران به سمت ضد ارزش ها برود این بی احترامی ها هم می شود شاید الان بختیاری، فردا دیگر اقوام ایرانی!!
لر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
تعصب کور یعنی جهل ، بی فرهنگی ، بی خردی، بهتره بروید شاهنامه را بخوانید زنانی هستند که غیرت و منششان بیشتر از هزار مرد است
حکیم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
عمداً هم اسم خودت رو «بختیار» گذاشتی اما تابلویی که از همین جوجه های یه روزه ی روزگار امروزی که مقابل یه فرهنگ چند هزارساله ریشه دار قدعلم می کنن!
ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
با این اختلاف نظری که بین افراد وجود داره به نظر من باید احترام را چاشنی رفتارمان قرار دهیم.
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
23
57
طبق چه قانونی فقط مردان میتوانند از چوقا استفاده کنند؟
بعد چه ربطی به شیعه و دین و اسلام دارد؟
مگر قانونی هست که گفتن فقط مردان شیعه و آن هم فقط بختیاری بپوشند؟
فکر نمیکنید همه چیز رو با هم قطی کردید؟
اگر می خواهید نقد کنید بهتر است یک کارشناس مسائل اجتماعی اینکار را انجام دهد نه یک آدم جو گیر
بعدش مگر این خانم اسرائیلی هستند که این جور نوشتید؟
هیچ اشکالی ندار لباسهای محلی مورد استفاده تمام مردم ایران قرار بگیرد و هیچگونه ضدیتی با دین و اسلام و ... ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
هیشکی نگفت ای خانم اسرائیلیه، ولی تاریخ یه سرزمین بازیچه نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
نمیدونستم چوقا تاریخ این سرزمینه حداقل یه قانون استفاده از چوقا بدید مجلس تصویب کنه چون طبق قانون بدون دلیل وبیان قبلی نمیتوان مردم را سرزنش کرد
reza11
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
طبق نظر خودتون ، از فردا مانتو بپوش برو خیابان چون منع قانونی نداره فقط سنت و عرف گفته مانتو برای خانمهاست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بحث مانتو فرق میکنه لباس این خانم چوقا نیست یه کم به طرح دقت کنی متوجه میشی همون سنت و عرف که حرفشو میزنی نگفته هر لباس جلو باز با راههای سیاه و سفید چوقا محسوب میشه
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقاعلی،بعضی ازاحکام دین ازجمله"تشبه زنان بمردان باپوشیدن لباس مردان"بعرف جامعه بستگی داره عرف جامعه هم لباس این خانم روفقط مخصوص آقایون میدونه اگه بختیاری باشیدمثل بنده درک میکنیدکه چه کارزشت وتوهین آمیزی انجام دادن.
وجناب ناشناس دوم،بله چوقاتاریخ سرزمین نیست بلکه چیزی مهمترازتاریخه،فرهنگ سرزمینه چیزی که بتاریخ نمیپیونده وازپدرومادروبفرزندمنتقل میشه.بله هرلباس جلوبازباراه راه سیاه وسفیدچوقامحسوب نمیشه ولی باهمون دقتی که روش تأکیدداریدتوجه کنیدمیبینیدکه دارازاوبلندی خطوط سیاه دقیقامثل چوقاست وجنس پارچه هم مثل چوقاست طرح کلیه لباس هم مثل چوقاست بنده تعجب میکنم شمابرچه اساسی میفرماییداین چوقانیست؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
19
34
حالا شاید این بیچاره این چزارو نمیدونه ندونسته همچین کاری کرده دیگه این ایرادایه بنی اسرائیلی چیه میگیرین علکی مته به خشخاش نزنین انقدر چیزایه مهمتره این هست تو مملکت
پاسخ ها
ناصر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
این بیچاره!!؟؟!! آخی. کمبود چه شگفتی ها که نمی آفرینه
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
مثل اینکه شماازرسم مثلاهنرمندان اطلاعی ندارید که روفرش قرمزفقط بفکردادن شوی لباس هستن؟!کسانیکه میلیونهاتومن پول خرج آرایش ولباسشون میکنن تابلکه بدرخشن وتک باشن بنظرتون میان، بدون فکروهمینجوری یه لباسی تنشون کنن؟!اونم توهمچین مراسمی که آرزوشودارن؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
14
28
کجاش مسخرهس اینقدر قدیمی نباش!!!!!!!!!!
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
کی گفته چوقا قدیمی شده؟!همین الانم مردان غیوربختیاری برای مجالسشون میپوشن.به قول دوستمون شماکه ادعای روشنفکری دارید بریدلباس جنس مخالفتون روبپوشیدتابفهمیدچقدرمسخره است!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
9
30
اقای ظاهری سپاس از مطلب شما اما باید خدمت شما عرض نمایم که با نگاه بسته نمی توان بسط فرهنگی در جامعه ایجاد کرد. در هر زمینه ای که کار می شود یک عده معترض می شوند که فلان فیلم چرا با فلان قوم دارد نشان داده می شود فلان شخصیت کتاب چرا از این قوم انتخاب شده ، و .... حالا هم که در بحث لباس شما معترض شدید . اقای ظاهری یک نگاهی به جوامع غربی بیندازید ببیند از هر بهانه ای برای ترویج فرهنگ خود استفاده می کنند همان چیزی که ما بهش میگیم تهاجم فرهنگی . دقیقن همینطور است برای ما تهاج محسوب می شود اما ما چکار می کنیم . نمی توانیم کوچکترین حرکتی در فرهنگ انجام بدهیم که مبادا کسی ناراحت گردد . زمان ان رسیده که بیایم و به مسائل با دید باز نگاه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
جوامع غربی که در فرهنگ شان دچار انحراف و انحطاط شده اند، پس نمی توانند الگوئی برای فرهنگ ما باشند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
دید باز !!!!!!! شما قوم تازه بدوران رسیده یعنی ترک ارزش ها و صرفا تقلید ....وار بی هویتی غرب.
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
33
13
خوز نیوز متشکریم/از نویسنده مطلب سژاسگزارم/انتظار می رفت سایت هائی همچون ....هم اعلام موضع می کردند. واقعن متاسفم برای آنها
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
راست میگی تو مملکت هیچ مسئله ای وجود نداره همه سایتها باید به مسئله چوقا بپردازند همه باید موضع گیری کنند که چرا فلانی فلان لباس رو پوشیده گناه کرده بیچاره توهین کرده جمع کنید این تفکرات زشتتون رو
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
حضرت ناشناس میگم به چیزی هم مونده اعتقاد داشته باشی؟ خطاب بیچارت خیلی باحاله و گویاست.
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس همین امثال شما طرفدارای همچین هنرمندنماهایی هستیدکه تفرقه واختلاف توجامعه ایجادمیکنیدومرتب باترفندهای مختلف به قومهای مختلف توهین میکنیدتاهمه روبه جون هم بندازیدوخودتون حکومت کنیدولی کورخوندیدمابیداریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
13
37
هیچ مشکلی نداره الکی شلوغش نکنین خواهشن
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
14
30
بابا شما هم چرا از کاه کوه می سازید . شاید این بنده خدا نمی دونسته این یه جور بی احترامیه
پاسخ ها
جواب مریم خانم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
اگه نمی دونسته بیاد بگه نمی دونستم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
نمیدونسته نمیادم بگه نمیدونستم تا ببینه چیکار میکنی مگه جرم کرده بیچاره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
بنده خدا ؟!
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس، نمیادبگه چون جرأت پذیرفتن اشتباهشونداره.چه جرمی بالاترازمسخره کردن فرهنگ یه ملت؟!منکه شک دارم شماآدم عاقل وبالغی باشید
آریوبرزن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
10
32
این نظر جنابعالیه نه نظر بختیاری ها.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
اینجوری باشه این هم نظر جنابعالیه نه نظر بختیاری! آریو برزن مگر تو وکیل مدافع بختیاری هستی
تیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
ما به نمایندگی از مردم بختیاری اینجا نظر گذاشتیم!
بهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
30
15
به نظرمن خانم مينا ساداتي هنرمندنيست چراكه بهترين هنربراي زن حفظ حجاب است اين خانم باپوشيدن چوخا نماد غيرت وسلحشوري مردان بختياري را به سخره گرفته وازسويي ديگر بانماياندن موهاي سرخود شئونات اسلامي را مسخره كرده است پس واژهء هنرمند رانبايد براي اين چنين فردي بكار ببري زير اين فرد با ظاهر خود به دين اسلام ونماد ايل بزرگ بختياري اهانت كرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
چرا به دین ربط میدی بی خود شما از دین خبر نداری که ندانسته قضاوت میکنی
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس میشه بفرماییددین ازنظرشماچه معنایی داره؟!آیابی حجابی ومسخره کردن دیگران کارخداپسندانه ایه؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
10
25
لطفا" همه چیز را به دین گره نزنید این موضوع هیچ ارتباطی با دین ومذهب نداره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
اتفاقاً اصل موضوع همین جاست که بعضی از این هنرمندنماها یک روزی شئونات دینی ما رو زیر پا گذاشتن و الان سر از کشورهای خارجی و فیلم های آنچنانی در آوردن و کسی چیزی نگفت حالا...
حسین40
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
18
28
باریکلا به این بازیگر دمش گرم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
این بازیگر کارش البته که اشتباه است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
30
15
اين بازيگر تازه به دوران رسيده بايد جوابگوي اين بي احترامي خود به قوم اصيل وبزرگ بختياري باشد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
منهم بختیاریم ولی از ای حرفات باید خجالت بکشی مگ جنایت کرده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
ناشناس جان مطمئنا تو بختیاری نیستی
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
13
27
واقهاٌ مشکلت چیه!!!!!
بی احترامی !!!!!!
مگه پوشیدن جرمه؟؟؟؟
خجالت بکشید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
چه دورانی شده؟ اونکه باید خجالت بکشه برعکس به اونکه از ارزش و غیرت دفاع می کنه میگه!!!
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
به قول دوستمون شماهم بریدچادرسرتون کنیدوبریدتوخیابون تامفهوم بی احترامی رو عمیقادرک کنید
ناشناس
|
SWEDEN
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
10
26
احتمالا در نظر نویسنده زن موجودی پایین تر از مرد است که پوشیدن این لباس توسط یک زن را بی احترامی دانسته!!
تفکر خود را اصلاح کنید. زن موجودی پست تر از مرد نیست . این خانم هم به این لباس سنتی احترام گذاشته که در محلی رسمی آن را پوشیده.
اینقدر بهانه جویی نکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بنظر من نویسنده این نظر رو نداره که زن پائین تر از مرده === حرف روشنه زن قرار نیست کارای مردانه بکنه --- ضمنن این زن نباید توهین بکنه
تیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
نه نظر نویسنده این نبوده
واگه این خانم واقعا میخواسته به لباس سنتی ما احترام بذاره لباس زن های بختیاری رو میپوشید(همونطور که نویسنده گفته)
به نظر من متنی که نویسنده گذاشته خیلی کامله..شما برگرد و باز اونو بخون
وقتی این خانم از لباس و فرهنگ بختیاری اطلاعات کاملی نداره..چرا این لباس رو پوشیده؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
19
15
من بختیاری نیستم اما میدونم کار این زن به اصطلاح بازیگردرست و بجا نبوده..اگه ۲کلاس درس خونده بودو از لباس بختیاری و مردمش اطلاعاتی داشت این کارو نمیکرد.باید بطور رسمی یا عذرخواهی کنه یا توضیحی در ایم باره بده...ممنون خوز نیوز
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
============================موافق محمد هستم====================
لر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
الکی دخالت نکن بتو هیچ ربطی نداره بهترین کار را کرده مگه اختلاس کرده ؟ رشوه گرفته ؟ پول نفت مملکت را تاراج کرده؟ خجالت هم خوب چیزیه
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
12
22
خیلی هم کار خوبی کرد این هنرپیشه محترم
و بنده از ایشون تشکر میکنم.
همین آقایی که این مطلب رو نوشته آیا خودش در جهت جلوگیری از فراموشی لباس سنتی بختیاری کاری کرده است تا کنون؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
این رو باید از خودش پرسید ولی آقای بختیاری میشه بگی اگه کسی این سوال رو از خودت بپرسه چی می گی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
2
2
سایت مناظزه به نقل از خوزنیوز منتشره کرده
http://www.monazereh.ir/fa/ndt/477392/%D9%84%D8%B7%D9%81%D8%A7--%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF--%D8%B9%DA%A9%D8%B3
رضا از اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
13
19
چی میبافی واسه خودت؟ حالا بنده خدا سارافانی که پوشیده شبیه چوقای بختیاریه؟ یعنی شما کلا این طرح رو قبضه کردین و تمام دنیا کسی حق نداره از این طرح استفاده کنه؟ ضمنا مگه زنها موجوداتی کمتر و پایین تر از مردها به حساب میان که حالا مردان بختیاری بخوان از پوشیده شدن چوقا توسط این خانم ناراحت بشن؟ شما معنی کلمه مرد رو عوضی فهمیدی. کلمه غیرت مرد در مقابل کلمه بی غیرتی زن گفته نشده ، بلکه در مقابل کلمه بی غیرتی نامرد گفته شده. پس لطفا الکی جوسازی نکنید و با احساسات مردان و زنان غیور بختیاری بازی نکنید.
اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
15
23
جمع کنید این خبرهای پوپولیستیتون را.اه یه مشت آدم متعصب کور و نژاد پرست توی خوز نیوز جمع شدن!!!یکم ظرفیتتون را بالا ببرید تا کی می خوتهید به تعصبات احمقانتون ادامه بدید ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
سلام
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
از نظر خودت پیداست که چقد ظرفیت داری!!! اهوازی جان
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
نفهمي تو از همين گفته هايت پيداست.
اگه كسي به تو توهين ميكرد بازم همينو ميگفتي؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
آبروی اهوازیا رو کلا بردی
اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
22
11
زنده باد نویسنده محترم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
زنده باد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
زنده اون کسی باد که به مسایل مهم جامعه میپردازد نه کسی که بیکار نشسته نمیدونه به چی گیر بده مگه چوقا انحصاریه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
ساقول ساقول
هله هله...
Thank you
Thank you
کر بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
15
14
من فکر نمیکنم این خانوم قصد جسارت به بختیاری ها رو داشته ولی این ندانستن دلیل نمیشه که عذرخواهی نکنه و همه بختیاریها باید به پیجش برن و محترمانه ازش بخوان عذرخواهی کنه....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
من با کر بختیاری موافق هستم حالا این هم عذر خواهی نکنه دیگران دیگه به خودشون اجازه نمی دن که با فرهنگ مردم براحتی بازی کنن
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
10
11
سلام واقعا تاسف اور قومي كه رشادت و شجاعت مردان ان از گذشته تاكنون بر همگان پوشيده نيست به باد تخريب گردد. اي كاشكي امثال اين افراد قيام هاي مشروطه را مطالعه كنند مردان چون شهيد علي مردان خان بختياري چطور بخاطرخاك ايران سربه تسليم نبرده حيف واقعا كه ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
آخه اینا اگه از تاریخ کهن ایران اطلاع داشتن که براحتی شیفته فرهنگ غرب نمی شدن؟!؟!؟
عليرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
13
8
با سلام،بسيار بسيار متاسفم از اين خانم!!! به اصطلاع هنر پيشه كه چرا اين اقدام را اگر چه هم سهوا باشه انجام داده.بايد با اين قبيل افراد به سختي برخورد كرد تا ديگر كساني نتوانند با احساسات پاك و لطيف ايل غيور بختياري چنين كنند.باز هم مي گويم متاسفم،متاسفم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
10
17
عوام فریبی نکن و افکار رو تحریک نکن داداشه من بیچاره خواسته اصالتش رو نشون بده او لباس های زنانه رو نیشه به شکل مانتو و جمع و جور پوشید خلاقیت به خرج داده
این افکار پوسیده رو بریز تو کارون
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
شما رفتی اون ور آب از این ور آب خیلی مطلع نیستی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
راست میگی اینور آب خبلیا تو حجر موندن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
از چکمه ساق بلندش و موهای بیرون ریختش پیداس خوش غیرت
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس دوم، تو حجر موندن بهتر از جیره خوریه اون ورآبیا بودن هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
13
9
جای تاسف دارد که محسن رضایی در لحظه سکوت کند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
یک سایت که خودش رو مطالبه گر بختیاری می دونه هم سکوت کرد!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
اون سایته اول با خوشحالی این خبر پوشیدن چوقا توسط این زن رو گذاشت و بعد حذفش کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
برای شما جای تاسف داره،مرد حسابی پوشیدن چوقا توسط یک زن چه ربطی به محسن رضایی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
خجالت داره یه مسئله رو اینقدر بزرگ میکنید آقای رضایی با فرهنگ تر از ای حرفاست
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جنابان دو ناشناس آخر، اگرخبرهارودنبال کنیدمیفهمید چه ربطی داره پس خاهشا بدون اطلاع درافشانی نکنید
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
18
12
خجالت بکش خانم به اصطلاح هنرمند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
تو خجالت بکش به اصطلاح بختیاری مگه ای طرح لباس رو به انحصار گرفتی
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس شماکه هیچ نسبتی باقوم بختیاری نداریدلطفادخالت هم نکنیدبه شماچه ربطی داره توهرزمینه ای بایددرافشانی کنید؟!
خوزستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
14
11
این فقط یک نوع طراحی لباس است عزیز....لطفا بیخود وبی جهت موضوع را قومیتی نکنید...ایشون دوست داشتند از این پارچه بپوشند...گناه کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
ایشان بی خود میکنه هر طراحی لباسی رو بپوشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
میپوشه تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
گند زدی به خوزستان و هرچی اسمش رو بشه گذاشت غیرت
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس دوم، بپوشه تا آبروی خودشو امثال طرفدارانیش مثل شماروببره منکه که ازرسوایی امثال شما خوشحال میشم
سید سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
10
15
خیلی سخت گرفتی برادر بختیاری زن را در حد یک جنس پلید زشت بد نجس بی ارزش و غیر قابل تحمل تنزل دادی و پست و بی مقدارش انگاشتی در صورتی که زن =مادر میشود ادامه نسل بشر و میشود پیامبر مرسل و مباهات خدا و قرآن و پیامبر حال اینکه این زن چوقا پوشیده و شما را عصبانی و احساسی کرده بماند ولی سزا نبود اینگونه با زن که اگر نبود نه تو بودی و نه نسل بشر برخورد میشد ...زن مادر است و مادر عشق است زندگی است و مهر و ماه است که جانم و همه عالم فدای مادر ...!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
سید سهراب اتفاقن این مطلب هم به نوعی حرف شما رو می زنه، اینا با این کاراشون الگوی مادری نمیشن که شما می گی...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
زن رو خدا نیافریده که ادای مرد رو دربیاره و مرد رو هم همین طور
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
فقط همون عکس آخر جواب سید سهراب رو داده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
ناشناس اول املا یاد بگیر بعد نظر بده اتفاقا نه اتفاقن آقای سید سهراب انسان وقتی می‌بینه افرادی مثل شما فهمیده هم وجود دارند امیدوار میشه ممنون از نوشته زیباتون
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
10
16
خو که چی !!!!!!!
این عقاید منسوخ رو جمع کنین.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
رضا وجدانن معلوه که تو اصلن مطلب رو نخوندی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
12
20
من يك بختياريم و اين كار را يك بي احترامي محسوب نميكنم و كمك به فرهنگ برزگ ايراني ميدانم پس لطفا به جاي همه تصميم نگيريد و بيانيه صادر نكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
ایشان نظرش راداه شما هم نظرت راد دادی، همه آزادند که نظر بدهند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
ایشان نظرش را نداده بلکه بجای دیگران بیانیه داده.
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس آخر،یه خورده به حرف خودتون عمل کنیدجای دوری نمیرها!شماچرابجای همه نظرمیدید؟!
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
8
12
بابا زیاد گندش کردین کی به این مسخره بازیات فکر میکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
7
16
چالش نسازید
بی منطق نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
چه چالشی ...شما هم بیخود حساس نشو
یه کسی اومده نقد کرده و نظرش رو داده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
10
9
چون اگه لباس زنان بختیاری را می پوشید حجابش کامل می شد ولی این خانم دنبال حجاب که نبوده خواسته با لباس مردونه یه فیگور بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بابا بعضی از این هنرپیشه ها که خواستگاه شون غرب و فرهنگ غربه می فهمن حجاب یعنی چی اصلن!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
9
12
چرا باید اینقدربه اصطلاح هنرمندان با فرهنگ بختیاری بازی کنند.اون از سریال کلاه پهلوی.اون از سریال سرزمین کهن.اینم از اینکار خانمی که با احساسات میلیونها بختیاری بازی کرده.وزیر فرهنگ باید جوابگو باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
همین چند وقت پیش توی مسجدسلیمان چوقا کردن تن علی کریمی اون هم با شورت !!! آخه یعنی چی هر کی از راه می رسه ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بیچاره رو کشتید با چوقاتون مبارک خودتون همه چیز رو با این شلوغ کاریا بی ارزش میکنید
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس آخر، اتفاقا این شماهستیدکه بااین بی تفاوتیاتون فرهنگ مملکتو بادل دادگیتون به غرب ازبین میبرید
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
3
4
شاید هم واقعا بدلیل بی الاعی ایشون از معنی این کار و اختصاص این لباس به مردان بوده. من بعنوان یک بختیاری از این کار ایشون دلگیر شدم ولی بنظرم نبایستی این قضیه رت خیلی بغرنج نشون داد. بالاخره یک استباه بوده که با با اطلاع رسانی و عکس العمل (ذر حد و اندازه معقول) از تکرار اون جلوگیری میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
مهران ولی من بنظرم این قضیه رو باید خیلی بغرنج نشون داد-این خانم هم ممکنه قصدش خیر بوده و این کارش از رو بی اطلاعی باشه، ولی عده ای این روزها با چن واسطه و لایه برنامه هاشون رو پیش می برن- این چیز کم و ساده ای نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
از دلگیر شدنت خوشحالم ولی باید کوتاه نیوومد/
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
6
11
شیر که از بیشه درآمد نر و ماده ندارد . شهامت همین خانم خیلی بیشتر از آن ... است که چوقا پوشیده و تفنگ بر دوش در هر مجلسی حاضر شده و به امید لبخندی و سرجنباندن مسئولی خود را ... معرفی می کنند . حداقل اینکه این خانم ادعایی نکرده و دنبال پاچه خواری نیست . جهت اطلاعتان عرض کنم که من در گذشته دیده ام زنانی که چوقا پوشیده و دوش به دوش همسر تنهایشان برزگری کرده و قوت خانواری را تهیه کرده اند . این تعصبات خصوصا" در این روزگار خیلی خنک است .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
اینکه هر حد و مرزی را بخواهید به اسم تعصب تخریب کنید منصفانه نیست/با نظر شما هیچ سنگ روی سنگ بند نمیاد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
هیچ کس به شان و جایگاه زن توهین نکرده زن زن است و مرد مرد
زن نباید ادای مرد و مرد نباید ادای زن را در بیاورد
عرب ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
15
8
این را هیچ کس قبول ندارد وما عربهای خوزستان این حرکت زشت را محکوم می کنیم
پاسخ ها
رضا از اهواز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
شما خودتو قاطی نکن لطفا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
رضا تو هم خودت رو زیاد قاطی نکن
بختیاری ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
از "عرب ایرانی" ممنونم
و برای "رضا از اهواز" واقعا متاسفم...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
خوشا به احوالتان اینقدر بی درد و بی مشکلید که نمیدونی به چی گیر بدید
رضا از اهواز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بختیاری ایرانی ، واقعا برات متاسفم. هر چی سر ما خوزستانی ها بیاد حقمونه . هیچ وقت نمیخواید بفهمید مشکل خوزستان از کجاست. همین تعصبات کور قومیتی. ... ولی متاسفانه میبینم تو هم همون راه رو در پیش گرفتی. کی میخواید بفهمید ما فقط ایرانی هستیم، همین و بس. هر وقت تونستید به این تفکر برسید ، 90 درصد مشکلات خوزستان خود به خود حل میشه.
ضمنا شما فکر کن خواهر خودت به خاطر علاقه ای که به شما داره و برای اثبات ارادتش نسبت به شما ، لباست رو پوشیده، بازم همینطوری برخورد میکنی؟ کی میخواید بزرگ فکر کنید و برای این مسائل بی اهمیت به پروپاچه هم نپیچید.
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقا رضاازاهواز، یه کم به حرفای خودتون عمل کنیدجای دوری نمیرها! الان اینجا دوقوم مختلف به طرفداری ازهم وحدت کردن شما چراتفرقه میندازید؟!ازکجاتغذیه میشید؟!
عباسی فرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
11
6
جای تاسف دارد که برگزارکنندگان این جشنواره مهم کنترلی درخصوص این وضعیت و به تمسخر گرفتن این لباس که نماد ملی غیورمردان بختیاری است بعمل نیاوردند. جادارد مسولین امر در رسانه وجرایددراینمورد از ایل غیور بختیاری عذرخواهی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
اشتباه منفی دادم !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
کجاش تمسخر بود؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
په نه په هیچ تمشخری نبود و نه خانی اومد و نه خانی رفت!؟!؟؟!؟!؟؟!!؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
از اونی که گفته کجاش تمسخر بود یه سوال دارم «لیلی زن بود یا مرد؟»
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
5
11
اشکالش کجاس؟!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
هیچ اشکالی نداره !!!!!!! فردا زنا راه بیفتن با لباس مردا تو خیابونا...این طور که شده حالا هم نوبت رسومات اقوام رسیده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
5
9
...
افکار غیر منطقی رو از خودمون دور کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
ناشناس پس شما افکار منطقی خودت رو نزدیک کن ببینیم چیه ؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
راست می‌گن خانومه چوقا پوشیده زمین به آسمون رسیده آخر زمون شده
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس آخر، چه خوب مثلی زدیدبله که دقیقامصداق آخرزمان است که مرداخودشون روشبیه زنهامیکننوزنهاخودشون روشبیه مردا.خداآخرعاقبت همه روبه خیرکنه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
6
10
بیخوداحساسات مردم روتحیریک نکن توهین نکنید
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
اگه مسخره کردن مردان توهین نیست میشه بفرماییدتوهین ازنظرشماچه مفهومی داره؟!
یک ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
5
10
اقای نویسنده مشخصه که از روی تعصب و بدون در نظر گرفتن کلیت موضوع مطلب را نوشتند گاهی لازمه خودمان را از چهار چوبی که ساختیم خارج کنیم . منم بختیاری هستم و هیچ اشکالی در پوشیدن این لباس بر تن یک خانم نمی بینم بهتر نیست از این تعصبات خشک و بی منطق پرهیز کنیم؟
پاسخ ها
یک ایرانی اصفهانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
اینکه نظر شخص شما به عنوان یک بختیاری چیست قابل احترام است اما باید ببینیم این موضوع در عرف فرهنگ بختیاری چه معنی داره و مطلب هم ظاهراً سعی کرده همین رو طرح کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
6
5
اینجای مطلب که نوینسده گفته « اگر ایشان واقعاً بدنبال ترویج این فرهنگ بوده پس چرا لباس زیبای زنان بختیاری را به تن نکرده است؟» بنظرم حرف درستی است
نیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
5
10
سلام.حالا انصافاً کدام یک از جوانان بختیاری حاضراند با چوقا وارد جامعه شوند؟ کدام دختر خانوم بختیاری حاضر است با «مینا» و «لچک» و شلوار «قری» که بی شک بسیار زیبا و باوقار هم هستند وارد یک پاساژ برای خرید شود؟. کدام یک از جوانان بختیاری با زبان اصیل خودش پیوند مادری دارند؟ مگر نه این است که همه زنان و مردان بختیاری بچه هایشان را وادار می کنند که «لری حرف نزنید!!!»
منصف باشیم و بدانیم و قبول کنیم ، که خودمان فرهنگ اصیل بختیاری را مدت هاست در چمدان مادربزرگ پیرمان گذاشته ایم و اینک سالیان درازیست این فرهنگ با آداب و رسوم زیبایش و با تمام داشته هایش در غبار فراموشی گم شده است.شاید پوشیدن این لباس توسط هم وطن هنرمندمان تلنگری باشد برای اینکه نباید گذشته خود را فراموش کنیم ضمن اینکه پوشیدن لباس محلی اگر به قسط توهین نباشد هیچ مانعی ندارد نه برای زنان بزرگوار و نه برای مردان عزیز .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
نظر نیما منصفانه است
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقا نیما پس شماهم فردا شلوار قری بپوشید برید تو خیابون تا عمق مطلب دستتون بیاد
علازنگی بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
4
5
این خانم سردش بود و چوقا خرید وپوشید.اشکال نداره.ولش کنید.بعد این مطلب به محسن رضایی ربطی نداره.مگر محسن رضایی مسئول کارهای تک تک مردمه.تا یه گنجشکی در جایی سرما می خوره میگن چرا محسن رضایی سکوت می کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
علازنگی سلام دیار غربت چطوره؟ :)))
موافق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
4
6
ز دست زمانه دلم خون شد/که رسم عشایر دگرگون شد/نه چابک سواران نه کهنه صیاد/سران عشایر برفتند ز یاد/کجایند مردان شیرین بیان/پریدند و رفتند همه از میان/زدست زمانه باید گریست/ز برنو بدستان دگر هیچ نیست/دریغا کجایند شیران نر/تفنگا بنو و اسب کهر/کجایند زن های مینا به سر/نشینند و زایند همچو شیر نر
جهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
7
5
بازیگر بی .... و بی ....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
خجالت بکش بی.... و بی شمایید که از خدا نمیترسید مگه چیکار کرده آبروی هر چی بختیا ریه بردید
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس، شما بریدیکم روغیرتتون کارکنیدبدنیستا!
منجزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
5
با سلام لطفا با مطالب بیخود وقت مردم رو نگیرید.هنوز تو زن و مردش موندی.اتفاقا شمایی که داری با فرهنگ اصیل یکی از اصیلترین شاخه های آریایی توهین میکنی.فرهنگی که بین زن و مرد فرقی نگذاشته و انسان رو اینجوری تقسیم نکرده.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
موضوع فرق بین زن و مرد را با تساوی زن و مرد و برابری زن و مرد قاطی می کنی --- قرار نیست زن خودش را به شکل مرد کنه و مرد هم خودش رو به شکل زن کنه -- زنیت زن برای او احترام میاره نه خود را شبیه مرد کردن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
دوست داره این لباس رو بپوشد و لباسش هم پوشیدست لباس زن باید پوشیده باشه تو هیچ جا هم نوشته نشده زن چوقا نپوشد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بیخود ......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
6
3
اونایی که میگن عیبی نداره حتما ب...
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
6
7
واقعا برای اصحاب رسانه که اینقدر ذهن بسته ای دارند متاسفم چه اشکال داره ....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
خوب بابا حالا یکی اومده نظرش رو داده شما که ذهن بازی داری چرا بهنت بر می خوره ؟
گلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
3
مطمئنا دانسته پوشیده و اگر از نظر کارشناسی فرهنگی بخوای بررسی کنید این نوع پوشش مربوط به مردان بختیاری هست نه زنان این کار مسلما سنت شکنی هست حالا باید بحث بشه که از این نوع سنت شکنی خوبه یا بد از نظر من بده چون باید اول از نظر میراث فرهنگی و با تحقیق همه جانبه بررسی بشه بعد از تایید استفاده بشه نه سر خود .
رومز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
3
اگه منظور حمايت از فرهنگ بختياري اين انرژي رو بايد جايي ديگه خرجش كرد نه اينجا اون خانم براي بالا بردن شخصيت خودش اومد از مظهر فرهنگي يك ايل بزرگ استفاده كرده فقط همين مسايل مهم فرهنگي ديگه هم هست مثل همين صفهاي سبد كالا و عكسهاي توي رسانه هاي اجتماعي كه كرامت انساني رو نشونه گرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
اون خانم براي بالا بردن شخصيت خودش اومد از مظهر فرهنگي يك ايل بزرگ استفاده كرده
فرزاد بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
5
با سلام لطفا وقتی یک مطلب رو میخواید به اطلاع عموم بزارید واز حساسیت برخوردار هستش نظر شخصی خودتون رو به عموم(جامعه بجتیاری )تعمیم ندید.
میشه از این زاویه نیز نگاه کرد در شرایطی که مردان بختی اصالت و فرهنگ وسنن خودشون رو فراموش میکنن یا کمتر بهش توجه میکنن یک زن یا بهتر بگم یک شیرزن کار مردان یک ایل بزرگ رو انجان داد و بیرق زنده بودن فرهنگ کهن بختیاری رو در یک مراسم بزرگ بصورت نمادین بالا برد تا ما مردان بختیاری به خودمون بیاییم وصد البته این همه حساسیت از سوی کاربران عزیز نشان از توجه وحس مسئولیت، که باعث امیدواری هستش
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقا فرزاد چطوره شما هم از این بعد شلوار قری بپوشید وبرید توخیابون چطوره هان؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
5
قدیم زن بودن لکه ننگی بود.مثال هایی مانند مثل زن گریه کردن یا از زن کمتر بودن و .......
الان که به برکت زندگی نوین زن ها از مرد ها ادعای بیشتر دارند لذا پوشیدن چوقا نمی تواند برای مردای بختیاری ننگ محسوب شود
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
در فرهنگ دینی عدالت بین زن و مرد کاملاً برقرار است == زندگی مدرن که شخصیت زن رو به افتضاح کشیده !!!!
جاوارگه
|
UNITED STATES
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
6
ایشان کاش بالباس زنان بختیاری میامد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
آفرین اتفاقن اصل حرف نویسنده هم همین هست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
اونوقت منشوری می شد
موافق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
4
4
آهای مخالفین .. بدانید و آگه باشید که ایل من شیر زنانی دارد از جنس رستم دستان .. که به وقتش از هر مرد نمایی مردترند .. لباس مردانه به تن کرد یا یادآور فرهنگ اصیل ایرانی باشد از جنس تشیع .. و یاد بیاورد آنهایی را که گفتند و نوشتند بختیاری نکرد .. بخت یاری کرد ...... او به تاسی از مردان ایلش رویش دوباره دلاورمردیهایی را یادآورد تا نامردمان بدانند هر عقابی که بخواهد بر فراز آسمان ایران بگردد باید پری از پرهایش را باج بدهد .. دستت طلا مینا جان ..
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
این زن اصلن بختیاری نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
4
6
متاسفم که برخی هنوز هم تعصب های کور دوران جاهلیت رو در قالبی به ظاهر مدرن دنبال می کنند
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
منم متأسفم برای کسانیکه ادعای مدرنیته دارن ونوکر وشیفته غربیا هستن وفرهنگ ومردم مملکتشون براشون پشیزی هم اهمیت نداره واقعا متأسفم
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
4
من فکر می کنم قصد این خانم توهین نبوده است شاید نیت خیر داشته است شاید می خواسته در این جشنواره ملی نماد ایل بختیاری را به مردم ایران یادآور شود واقعیت این است که ما بختیاریها در عرصه سینما حضور کمرنگی داریم و این خانم این خلا را احساس نموده و میخواسته یک کاری به نفع ما انجام دهد. . .
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
خیلی ممنون که بهم یادآوری کردید چوقا لباس زنان بختیاریه وشلوارقری لباس مردان بختیاری!
سید سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
4
7
چرا زمانی که احمدی نژاد این چوقا را پوشید اعتراض نکردید تازه این خانم هم خوشتیپ تر است هم قد بلند در ضمن جنس این پارچه و خطوط سیاهش با چوقا فرق دارد خط سیاه اصلی چوقا بختیاری پهن است ولی اینی که تن خانم است باریک است حالا چون شبیه هم هستند اینهمه سرو صدا و جبهه گیری و داد و هوار نمیخاست ما مشکلات اساسی و اصلی را رها کردیم چسبیدیم به یه تکه لباس مخلص /کلام اینکه با این اعتراض همه را درگیر موضوعی کردید که لازم نبود غیرت بختیاری به لباس نیست به عرق و خمیرمایه و ذات بختیاری است که دارد .....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
سید سهراب خوب تو کامنت گذاشتن فعالی، کلاً تا یکی یه حرفی میزنه میگین آقا ولش کن موضوعات مهم تر دیگه ای هم هست!؟!؟!؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
احمدی نژاد رئیس جمهور مملکت بود خوب هم پوشید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
ناشناس اینم خوب کرده پوشیده مگه باید از تو اجازه می‌گرفت خودت هم تو کامنت گذاشتن فعالی همه چیز از شما بسم ا... از دیگران استغفر ا...
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس آخر، بله که بایداجازه میگرفت پ ن پ بایدازشمااجازه میگرفت که هیچ سنخیتی با بختیاری ندارید؟! خدابهتون غیرت عطا کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
5
7
متاسفانه ایل غیور بختیاری در خواب عمیق به سر برده اگر این حادثه متعلق به یکی از اقوام غیر خوزستانی بود ، اون بازیگر رو به ممنوع کار میکردند. به آب رحم نکردند حالا نوبت فرهنگمان است....
ممبینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
9
تاریخ بختیاریهای غیورودلیرهیچ موقع عوض نخواهدشدوبدانیدغیرت بختیاری درتاریخ ماندگاروباعث سرافرازی این ایل همیشه باقی خواهدماند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
ما بختیاری ها اجازه تعدی به مرز های فرهنگی مان را نمی دهیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
6
5
اولن لباسي كه اون خانم پوشيده خيليم شبيه چوقا نيست.دومن اين بازيگراي تهروني مرفه كجا از فرهنگ ما خبر دارن كه بخان از لباساي ما خبر داشته باشن.از نظر اونا خوزستان جاييه كه هواش گرمه و مردمش بايد شب و روز كار كنن و نفن رو از زير زمين بكشن بيرون تا اونا كيفشو ببرن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
این مرفهان بی درد.....
حسون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
3
کار خوبی کرده بده به لرا اهمیت داده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
ایشالا با پوشیدن دش داشه به عربا هم اهمیت بده
کارشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
4
تعصب کورکورانه یک دیوانگی و کمبود سواد است.
با تعصب نه تنها تاریخ و سنت ها بلکه کاری میکنید که همان نگاه سالی یکبار را هم کسی به شما نمی اندازد.
ما باید از این خانم با شخصیت و مسلمان ممنون باشیم که کاری کرده تا یکی از فرهنگهای اصیل ایران زمین دیده شود.
در ایران توسط سیاست های دولت پوشش هایی تدارک دیده شده تا فرهنگ ما را گسترش دهد مانند این لباس و نه اینکه فرهنگ و پوشش غرب را گسترش دهد.
حالا شما اگر واقعا مرد با غیرت و مسلمان هستید باید اجرای این پوشش ها را تشویق کنید و آیا شما راضی می شدید به عنوان یک مسلمان که این خواهر ما این لباس را نمی پوشید و به جای آن از ساپورت هایی که تمام بدن را نشان می دهند و همه جا در ایران باب شده استفاده می کرد.
این خانم چه بسا باعث شود که تعداد زیادی از زنان از لباس های
بی حجاب خارجی رهایی یابند.
بنابراین اگر مسلمان هستید به ناموس مردم تهمت نزنید و غیبت او را نکنید و خود را اصلاح کنید و از شر شیطان به خدا پناه ببرید و از این خانم با تمام وجود عذرخواهی کنید و از خدا بخواهید تا شما را ببخشد.
پاسخ ها
جواب کارشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
در بند پنج نویسنده گفته اگه می خواست کاری کنه که فرهنگ بختیاری دیده شود پس چرا لباس زیبای زنان بختیاری رو نپوشیده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
هر عیب که هست از مسلمانی ماست
خیلی ساده ای کارشناس
سال ها بعد می فهمیم که چه کلاهی سرمون گذاشتن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
5
یکی از دلایلی که ما ایرانیها از دنیا در بحث فرهنگی عقب هستیم، توجه به مسایل بسیار حاشیه ای و بدون ارزش هست.
اصلا توجیه قابل قبولی در توهین به مردم در این موضوع مشاهده نمیشود و بیشتر تعصب کورکورانه است.
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
فقط میتونم براتون دعا کنم که خدا بتون غیرت عطا کنه تا فرق غیرت وتعصب رو درک کنید!
عالی پور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
2
با سلام خدمت دوستان.
بنده به عنوان یک مسلمان و از تیر و طایفه ایل بختیاری همین جا عرض میکنم که هر سمبلی باید در جا و مکان و با شخص خودش جلوه گردد. ایشان به عنوان یک زن باید لباس محلی زنانه بر تن کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
1
مسئله برابری زن و مرد نیست مسئله اینست که اگر قصداشاعه فرهنگ بختیاری راداشته چرالباس زنان بختیاری را نپوشیده ؟و بدلیل خوش آمدن یک هنرپیشه که نمی توان در یک برنامه همگانی و مهم هرلباسی را پوشید
زن بختیاری
|
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
8
متاسفم برای نگارنده که پوشیدن لباس مردان توسط زن رو توهین به مرد می دونه.اگر بر عکس بود هم همین نظر رو داشتین؟یعنی اگر یک مرد دامن بپوشه میایید می گویید توهین به زنان شده و توهین به دامن؟نه!مطمئنا میفر مایین توهین به خود مرد دامن پوش شده یا مسخرش می کنید یا میگید براش توطئه چیدن و....
پاسخ ها
مرد بختیاری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
موافقم . آفرین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
این موضوع را باید در قالب فرهنگ بومی منطقه دید شما که در انگلستان تشریف دارید قطعاً خوب می دانید که انگلیسی ها اتفاقن نسبت به فرهنگ ها و سنت هاشون خیلی متعصب هستنئد
یاد ایامی که یاری داشتیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
2
بختیاری یعنی این عکس:
http://www.biharf.com/sites/default/files/content/images/14-03/2781-21508-20582.jpg
نوری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
4
برادرم استفاده ابزاری ازاحساسات مردم نکنید.مرحوم آغاسی شاعرحماسه سرای معاصر می فرمایند: زن اگرزن باشد شیردرکوچه وبرزن باشد یادرجای دیگرمی فرمایند: خواهران من برادران منند
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
شماهم از فردا با لباس جنس مخالفتون در انظار ظاهرشید! بلکه شاید یه تلنگری به احساستون خورد!
پروین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
4
2
سلام اگه این هنرپیشه چهارچوب داشت برای بالا کشیدن خود پا روی فرهنگ چندهزارساله بزرگترین طایفه ایران نمیگذاشت چه بسا فردا دیشداشه یا لباس مردای ترکمنو بپوشه مهم اینه که یجوری سر بین سرا درآره به چه قیمتی تموم شه براش مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
شما اگه اینقدر عاشق فرهنگ ایرانی پس چرا رفتی بهتره به فرهنگ همونجا بپردازی
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس، امثال بعضی باغیرتهای خارج نشین از شما توطئه چینها وتفرقه اندازهای داخلی صدبرابر باارزشترن.خدابهتون غیرت عطا کنه
حاجتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
6
خدایی بهش میاد
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
فکر کنم لباس جنس مخالفتون هم به شما بیاد!
حبیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
2
6
الفتنه اشد من القتل!!!
جناب اقای نویسنده این چه موضوعیه که شما راه انداختید..چرا شما دنبال اینجور مسائلید ..بهتره برید سر موضوع بیکاری ,اعتیاد ,طلاق ,تکدی گری و غیره تحقیق کنید که همه ناشی از عدم اشتغال زایی !!!!!
الان ما در چه قرنی زندگی میکنیم ؟؟؟؟هنوز که هنوزه چسبیدیم به اینجور تعصبات قومی!!!
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
لطفاً مغالطه نکنید هرچیزی باید در جای خودش بحث بشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
4
4
متاسفم برای خوز نیوز. یه مشت آدم زبون نفهم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
توهین نکن مودب باش .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
شما زبون ... هستی خدا رو شکر همین هم جای شکر داره
ثریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
0
ببخشید ببخشید !!!!!!! این سرفان چه ربطی داشت به چوقا؟
حالا بختیاریها نکنه ازاین به بعد ازین سرفانها برای ژست بپوشن !
واسمش رو بذارن سرچوق . بابا برید کیف کنید که دختره سارفون
قشنگی پوشیده ، هیچ شباهتی هم به غیرت مردهای بختیاری نداره. راستی غیرت این مدلیه ؟ نه بابا !! غیرت سرشونهاش
یه جورائی بلنده!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
1
2
دوست داشته پوشیده به شما چه ربطی داره خسته نشدید از این فضولیها خیلی بیکارید مگه جایی نوشته زن چوقا بپوشد حرامه نویسنده محترم مردانگی به مرد بودن نیست اگه چوق از نظرت محترمه از تن خیلی مردا هم باید درش بیاری .
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
شماهم ازفردابریدمثل بازیگرنمای محبوبتون لباس جنس مخالفتون روبپوشید!حیاهم خوب چیزیه!؟
رحیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
1
1
من یه بختیاری ام .اولا اگه این خانم هنرمندبختیاری باشه مشکلی نیست چون غیرتش بیشتراز یه مرده الن مردی پول شده نه لباس
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
فقط میتونم دعا کنم که خدابتون غیرت عطاکنه!
عرب ماهشهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
0
2
سلام بر همه مردان و زنان بختیاری من یک عربم ولی به همه اقوام وآداب و رسوم سرزمینم علاقه دارم چون هرکدام از آنها را بخشی از وجود خود میدانم . عزیزان بختیاری که بزرگی و بزرگ منشی جزء ذات آنهاست نیت این خانم را خیر فرض می کنند هر چند که اگر این خانم مطالعه بیشتری میکردند بهتر می توانست ارادت خودرا نه فقط به بختیاری ها بلکه به تمام ایرانی ها نشان دهند و او هم خواهری از این سرزمین است و احترامش بر ما واجب .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
آفرین به آدم فهمیده
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
0
1
حالا که اینطوره چند تا از مردا عبا بپوشن برای ترویج حجاب عربی.یک مرد معروف هم تمون قری بپوشه برای ترویج پوشش اقوام لروبختیاری.اگه هم یک خانم معروف دیگه دشداشه پوشید تعجب نکنید میخواد از اقوام عربی حمایت کنه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
1
1
ناشناس .این حرارتی که بخرج میدی که جواب همه رو بدی برا چیه که توهین هم میکنی .کسی با نظر دادنت مخلف نیست ولی این حرارتت برا سرکوب.عجیبه؟؟تو نمیتونی به حساسیت مردمی توهین کنی و بی اهمیت بدونیشون.خودت فکر کن تو زندگیت به یه چیزایی حساسیت داری.به بقیه هم حق بده که حساس باشن.من تقریبا مطمینم این خانم نیت بدی نداشته ولی آدم راجع به چیز تازه ای که میپوشه یه تحقیقی هم میکنه.ناشناس این خانم حاضر بود تو این مراسم یه سبیل چخماقی مصنوعی بذاره؟؟نه !!1چون سبیل نماد خانم ها نیست.و این لباسی که پوشیده مال آقایونه و زیبنده ایشون نیست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
ناشناس ای خانم بیچاره لباسی شبیه به چوقا پوشیده و این همه توهین داره بهش میشه سرکوب نیست ول مایی که میگیم شاید منظور بدی نداشته سرکوبه ؟
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس دوم، اولاً نصف بیشترنظرات روکه شما دادید همه هم مخالف بودن، میشه بگید توهیناکجان؟!چراصفات خودتون روبه مامیزنیداین شماییدکه اینهمه توهین کردیددوماًلطفاصورت مسئله روپاک نکنیداین خانم ازعمدلباس چوقاپوشیده واتفاقاًمنظوربدی هم داشته.میشه بفرماییدنیت خوبش کجاش بوده؟!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
1
2
سلام زیادحساسیت بخرج ندهید ازبابابزرگم که 30سال بیش فوت کرده شنیدم که صحبت میکرد میگفت زمانی که رضاشاه اقدام کرد روسری زنان را بازور ازسرزنان عشایر بردارند زنان بختیاری چوقا برتن کرده وبجان سربازان (امنیه ها) افتاده واجازه ندادند حجاب ازشیرزنان بختیاری گرفته شود ............آفرین برشیرزنان بختیاری حال این را هم بدانیم به افکار ودیدگاه های دیگران هم احترام بگذاریم
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
یه خورده به حرف خودتون عمل کنیدبدنیستا!؟چطوراین خانم مارومسخره کنه نبایدماحساس شیم ولی اگه مابهش بگیم بالاچشت ابروست ما میشیم توهین کننده!؟
پوریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
1
با سلام چند روز پیش عکس دختر صدام با لباس مردانه عربی جایی ظاهر شده بود که من بختیاری بدم آمده بود متاسفانه دختر ایرانی ولباس مردانه هرقومی باشد بسیار زشت است نمی دانم چرا همیشه دختران وزنان هنرمند خراب میکنن و همه ما وخانم بهنوش بختیاری برتو است که به اوبفهمانی راه درست چیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
2
خوزنیوز متاسفم نمیدونم از انتشار این مسائل حاشیه ای چی عایدت میشه فقط دنبال حاشیه سازی هستید
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
منم برای امثال بی تفاوتهایی چون شما متاسفم!
یه خانم بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
3
اینکه یه زن لباس یه مردو پوشیده که گناه نیست. خیلی از مردها هم کارهای زنونه انجام می دن مثله لباس تنگ پوشیدن یا ابرو ورداشتن.
اما به نظر من بهترین قضاوت اینه که یه مصاحبه با خود خانم داشته باشیم.
بابا اینقدر منفی گرا نباشید. شاید همون روز موقع اومدن مانتوش سوخت و مجبور شد لباس یه مرد غیورو بپوشه و بگه به خاطر غیرت مردامون مجبور شدم یه لباس مردونه بپوشم به جای اینکه با تونیک بیام یا حالا هرچیز دیگه.....
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
پس ازفرداتن باباتون شلوارقری کنیدوبگیدشلوارش سوخته بودوازاین جوربهونه ها!
موافق مطلبم از تهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
2
زن مظهر لطافت است
زن مظهر زیبائی است
زن مظهر وقار است
زن مظهر حیا است
زن مظهر محبت است
زن مظهر عشق است
زن مظهر مردانگی و زمختی نیست
زن مظهر بی بندوباری نیست
زن بازیچه و آلت دست مرد نیست
درود بر خوززز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
2
از خوزنیوز صمیمانه تشکر می کنم که بخوبی از کیان استان و فرهنگ آن دفاع می کند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
درسته همه چیز استان روبه راهه آب خوبه هوا آلوده نیست خیابوبنا و جاده ها عالی اصلا مدینه فاضله شده استان شهر ما اگه این یه مشکل هم حل بشه دیگه مشکلی باقی نمیمونه !
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب ناشناس، امثال بی تفاوتهایی مثل شما مطمئنم اگه خبری هم در همون زمینه هایی که فرمودید میزدن باز میومدیدو همین حرفوتکرارمیکردید!بقول جناب روحانی ازکجاتغذیه میشید؟1
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
2
در ایام سالگرد پیروزی انقلاب این کارها از سوی این هنرپیشه نماها بودار است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
2
حال و وضع این بازیگرا ...
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
3
بگذارید لباس ما دوباره حافظ ناموس ماباشدتالباس های غربی وبیگانه .این نشان فرهنگ غنی بختیاری دارد.مگر دختران وزنان شیر زن ما چفیه رزمندگان را برسر نمی گذارند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
گل گفتی
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بگذاریدآقاحسن درخیابان دامن بپوشند!
چراطفره میریدحرفتون رو صریح بگید!
ممبینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
1
تاریخ وتمدن ایل بزرگ بختیاری رادرزمان مشروطیت بایددیددراین عکس زنده بادسرداراسد
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
3
من بختیاری نیستم ولی از به سخره گرفتن طرز پوشش و گویش هر قوم و نژاد مخالفم مضاف براینکه ان خانم هنر مند هستند یعنی در تک تک گفتار و رفتار خود باید حساس باشد و چوری رفتار نکند که موجب تحریک دیگران شود ضمنا پوشش هر انسانی مطابق سرزمین محل زندگی و شرایط محیطی است ضمنا اگر تعصب هم باشد دراین مورد خوب هم هست به هر حال نماد یک جمعیتی از هموطنان خودمان است
بختیاری
|
-
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
1
توجه توجه


مردم بختیاری خودتان را برای یک بی حرمتی و (دروغ و تحریف بزگ درباره بختیاری ها) بزرگ تر آماده کنید
(فیلم سرزمین کهن)
رضا
|
-
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
2
عزیز من این خانم رفته مانتو دوخته و پوشیده . اصلا نمی دونسته که پارچه ای که انتخاب کرده همرنگ ((چوقا)) بوده
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بااون خرجای میلیونی که خرج لباس وآرایششون میکنن اونم برای همچین مراسمی، بعیده که بدون فکر، همچین چیزی روپوشیده باشن!ازشماتعجب میکنم شماواقعایک مردهستید؟!
جعفری
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
7
اینجانب به عنوان یک بختیاری از حرکت نمادین این شیر زن بختیاری حمایت و افتخار می کنم
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
برای شما هم فقط میتونم دعا کنم که خدابتون غیرت وحیا عطاکنه!
دا کر سیچنت بید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
3
سلام
من هم یک بختیاری هستم
ولی من از کار این زن حمایت میکنم و فکر کنم حداقل...
وقتی جونان ابرو برمیدارند لباس بدن نما می پوشند و خودشون رو شکل خانومها میکنن .
این خانوم یه مرد تمام قده خیلی آقایون انتقاد کردن به ایشون فکرکنم بخاطر اینکه بد تلنگری خوردن .
متاسفانه ما دم از تاریخ فرهنگی میزنم که چیزی ازش نمونده و هیچ کاری هم در نگهداریش نمیکنیم . مثلا تو قلیون خانه ها مینشینیم و حی می بافیم که
مو جدم ز کورش بزرگه کورش پیایی بید ما هم خیلی گپیم.
و دود میکنیم دودمان را در قلقل قلیان .
پاسخ ها
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
پس از فردا شماهم بادامن برید خیابون!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
3
بابا شما هم بیکارید این خانم معلوم نی تو کدوم جشنواره داره واسه خودش حال میکنه و اصلاَ‌این خبرا رو نمی شنوه!!!!!!!!!
شما هم نشستین دارین برا خودتون داستان تعریف می کنین
سوشیانت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
5
نویسنده این مقاله بهتره به جای اینگونه موضوعات کم اهمیت در جامعه گشتی بزنه و در مورد مسائلی مطلب بنویسه که مثل خوره داره جامعه رو نابود میکنه. نه پوشیدن لباسی توسط دخترکی.بره در صف های توزیع سبد کالا فرهنگ عنی ایرانی رو که به تاراج گذاشتن و غرور ایرانی رو له کردن ببینه و درباره اون بنویسه. غروری که شکسته شده و مشابه همون کاریه که استعمار با کشور های جهان سوم میکنه. دستشوشون رو تو جیب .... بعد یه ریال از اون رو مثل صدقه به مردم میدن.یه بار به اسم سازندگی . باردیگه به اسم مهر حالا هم به اسم تدبیر.
((خواستی چاپ کن و نخواستی هم فدای سرت))
پاسخ ها
طرفدارتم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
در صف های توزیع سبد کالا فرهنگ غنی ایرانی رو که به تاراج گذاشتن و غرور ایرانی رو له کردن ببینه و درباره اون بنویسه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
عدالت محور رو جا انداختی ؟ یا عمدا نگفتی چون همه چیز از اونجا شروع شد
توشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
واقعا شما غرور و عزت ایرانی براتون مهمه؟! یا مردای بختیاری، از نظرشماایرانی نیستن؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
2
5
به نظرم قصد توهین نداشته وهمین که در یک مراسم رسمی به هویت ایرانی را حفظ می کنه عالیه .خان معتمد آریا هم لباس طرح گلیم ایرانی پوشید. به نظرم این یک روند محترمانه جهت رجعت به اصالت خودمان است. غنیمت بداریمش.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
0
درست نقد کنیم و کورکورانه قضاوت نکنیم.
محمد امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
1
من یک بختیاری هستم و این که این خانم این لباس رو پوشید شاید خواست فرهنگ بختیاری رو نشون بده درسته که ما همه شیعه هستیم اما مطالب نویسنده در بعضی مطالب هیچ ربطی به لباس و این اقدام ندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
0
بابا چقدر خود شیفته اید شما. همچین از لباستون به عنوان یه نماد مقدس اسم میبرید که انگار هیچ قومی تو تاریخ لباس نداشته غیر شما. همین تعصبات خشک و بیجا رو نشون میدید که ... جمع کنید اینهمه غرور و خودشیفتگی رو.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
0
همین تعصبات الکی و بی پایه عامل عقب موندگی خوزستانه دیگه. هی لرها از خودشون تعریف بدن، عربها و آبادانی هاو دزفولی ها و شوشتری ها و ...
تا وقتی خودتون رو با این توهمات سرگرم کردین، خوزستان همینطور محروم و عقب مونده باقی میمونه.
ایرانشاهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
0
به نظر من این خانم اگه قصد داشت فرهنگ رو معرفی می کرد باید از لباس زنان بختیاری استفاده می کرد
در ضمن نباید خودمونو با کلمه فرهنگ گول بزنیم فرهنگ یعنی چیه یعنی اینکه ما کور کورانه تقلید نکنیم
فرهنگ یعنی حفظ اداب و رسوم اصلی
علی روزبهانی
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
1
سلام به این بانوی شایسته که چنین شجاعتی دارد.
سالار از ایذه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
0
با سلام خدمت تمام بختیاری های عزیز
این خانم.........
جز خود نمایی،ایجاد و نمایان کردن خود به دیگران،هدف دیگری نداشته است.ایشان اصلا بختیاری نیستند.چرا با شلوار قری و لچک اینکار را نکرده؟؟؟!!! چرا از نمونه لباس سردار بی بی مریم که الگوی تمامی شیر زنان بختیاری است،در جشنواره استفاده نکرده است؟؟!! بزودی در کلان شهرها نظیر تهران،
مد روز لباس جنس مونث خواهد شد.دختران نگاهشان به بازیگران و الگو برداری از آنان هست.مطمئن باشید این طور خواهد شد.اینجانب عینآ در مترو تهران این لباس را بر تن دختری مشاهده کردم.حال که از سایت شما بازدید نموده ام متوجه این موضوع شدم که از کجا این دختر (مترو ای) الگوبرداری اشتباه کرده،پس دچار ترویج فرهنگ غلط شده ایم که به صورت تک سلولی در حال رشد کردن میباشد.جلب توجه کردن خود به دیگران به چه قیمتی؟؟!!به عکس بالا دوباره دقت و زوم بیشتری بفرمائید؟؟تمامی افرادی که در عکس مشاهده میشوند نگاهشان به خانم چوقایی است!!آیا در ذهن خود دچار تضاد نشده اند؟؟شماها چی؟با تمام کسانی هستم که کامنت گذاشته اند؟؟!علت این تضاد چیست؟واقعآ نمی دانید چه خواهد شد!!به زودی ویترین مغازه های تهران را خواهی دید که در قسمت لباس های زنانه آویزان خواهد شد!!مد روز هم شده لباس های سنتی و طرح قدیم نظیر گلیم بافت و نمد بافت و...
اینجانب با زاویه نگاه آسیب شناسانه اجتماعی_قومی و ایجاد و ترویج فرهنگ غلط این حرکت را محکوم می نمایم و از خانم مینا سادادتی می خواهم در جراید و سایت ها عذرخواهی و ابراز ندامت بفرمایند!!در غیر این صورت دوستان عزیز در فیسبوک خانم مینا ساداتی پیام کار اشتباهش را بفرستید و باعث جلوگیری از پوشیدن دیگر خانم ها در گوشه کنار این شهرها باشیم%
لذا از تمامی شماها خواهشمند است در اکثر سایت ها،روزنامه ها و رسانه ها این مطلب را درج و محکوم کردن آن را درج نمائید!!
با تشکر و سپاس از همکاریتان....
گرگعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
0
نمیدانم این نظر کسی داده یا نه . شاید کمی شبیه چوقا باشد اما چوقا نیست .
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
0
وقتی اکثر مردان بختیاریها دیگر چوخا نمی پوشند چرا اینقدر به پوشیدن آن توسط یک خانم اعتراض می کنند. از طرف دیگر زنان هم انسانند و پوشیدن این طرح توسط ایشان مشکلی ندارد.ممنونم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
1
به نظر من مردی صفت است نه جنسیت
مهرداد بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
0
هوالجمیل
خداوند زیباست و ریبایی را دوست ارد.
اولا عرض کنم این خانم بلا شک نادانسته و از سر نادانی عمل کرده البته که کار زشت و ناپسندی را انجام داده است و باید به او تذکر داده شود.دوما مقاله شما را قبول ندارم چرا که ارتباط چندانی ندارد.سوما اشکال شاید از خود ما بختیاری ها باشد که موضوع را درست تفهیم نکرده ایم که ما ی لباس زیبا برای زنانمان(اصطلاحا می گویند:لیاس قری و مینایی و کلوی)ویک لباس برازنده برای مردانمان داریم(چوقا و دبیت و کلاه نمدی)که البته پوشیدن این لباسها با هم زیبایی را دو چندان می کند.
نهایتا این که حالا که احتمالا ایشان اشتباه کرده است زیاد خورده نگیرید و البته که باید از مردان غیور بختیاری مغذرت بخواهد به خاطر این کار و بدی که کرده است زیرا که این لباس علاوه بر فلسفه خاصی که برای پوشیدن آن وجود دارد نماد غیرت و شلحشوری دلیر مردان بختیاری است.و نباید یک زن آن را بپوشد.
البته باید بگویم که خانم محترم ما بختیاری ها برای شما هم لباس زیبای غیرت و زیبایی را هم داریم که در فستیوالهای دیگر می توانید اگر مایل بودید زیبایی خود را با آن دو چندان کنید.
سپاس
لراصیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
0
ببخشیدمن لرم ازدزفول.به نظرمن منظوری نداشته خواسته به لربودنش افتخارکنه وبگه که لره ولی ازیک طرف هم اشتباه کرده.این پیش ماعیبه باسه اونانه.خوب خواسته قیافه بگیره
ایذه ای
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
1
0
این نوع مانتو جدیدا در تهران مد شده به نام مانتو زبرا یا گور خری ربطی هم به لباس ما بختیاری هم نداره فقط یکمی شبیه
ایلخان بختیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
0
وقتی مردان بختیاری خجالت میکشند این لباس رابپوشند...
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
1
0
وقتی نزدیکترین اقوام پیامبر به شخص مبارک رسول اکرم توهین نمودنند پاسخ پیامبرچه بود.
ماحرمت ها را فراموش کردیم آنقدر غرق دنیاشدیم که سنت و گذشتگان خود را فراموش کردیم فرق نمیکندما وابسته به عرب یا لر یا کرد یا ترک هستیم باید بدانیم همه نزدخداوند محترمند پس آن کسانی که باپوشیدن البسه سنتی اقوام آگاهانه یا ناآگاهانه موجب تمسخر یا بی حرمتی به قومی میشود ریشه آن چیزی دیگراست متاسفانه فرهنگ احترام به اقوام درکشور ما افت پیاده کرده است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
1
این نوشته ها نشاءت گرفته وزاییده افکار متعصبانه قدیمی است که با بی توچهی به حقوق انسانها باعث بی احترامی به مقام زن در ایل بختیاری شده است بلکه ما بر این باوریم در ایل بختیاری همیشه جایگاه زنان محفوظ بوده ودر ایل ما پیش آمده چه بسیار زنانی را که با القاب مردانه صدا مینمودند و در تصمیم گیری های اجتماعی نظامی و سیاسی ایلی عصر خود صاحب نظر بودند .

ما در قرنی زندگی میکنیم که همیشه صحبت از برابری حقوق زنان و مردان است .در کدام قانون نوشته شده که این پوشش را فقط مردان باید بپوشند وزنان از آن محروم هستند ؟

اینگونه که شما میگویید سوار کاری و تیر اندازی هنر مردان است و بس و زنان حقی در این خصوص ندارند پس به این تصاویر زیر توجه فرمایید در ادامه نوشته های شما آمده ست که دقیقا گفته های شما را نقض میکند

تفاوت عمل خانم میناساداتی با این خانم در تصویر بالا در چیست ؟اگر خانم ساداتی چوقا پوشید پس چرا درتصویر بالا که این زن بختیاری که در حال سوارکاری و تیر اندازی است احساسات متعصبانه شما را خدشه دار نکرد وآن را توهین ندانستید ولی باید به حضورتان اعلام نمایم در تصاویر بالا آنچه که روشن است غیرت و اصالت زنان و مردان بختیاری را نمایش میدهد که عاری از هرگونه رنگ تعصب جنسیتی است .

آقای ظاهری لطفا" دست از تعصبات کورکورانه جنسیتی خود بردارید و شما با این نوشته هاو تفکرتان هم به شعور زن بختیاری توهین نمودیدو هم به ارزش های والای فرهنگ قوم بختیاری خدشه وارد کردید شاید فراموش کردید که در تاریخ بختیاری زنی همچون سردار مریم بود که به تنهایی یک هنگ نظامی متشکل از پنج هزار مرد رزمی را فرماندهی میکردو حتما چشمانتان را به روی زنان و مادران بختیاری که در جنگ دوشادوش همسران و فرزندان حماسه آفریدند بسته اید.

آقای ار سلان ظاهری تفکرات و تعصبات غلط خود را فرهنگ بختیاری ننامید بلکه فرهنگ بختیاری فراتر و به دور از این گونه برخوردهاست
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
1
0
کاش این خانم هنر پیشه می دانست که باید لباس زنان بختیاری را بپوشد نه لباس مردان را .. آنوقت هم به خودش احترام می گذاشت و هم احترام قوم بزرگ بختیاری را برای خود می خرید اما افسوس که با این کار ندانسته باعث رنجش خاطر بختیاریها شد .
مراد بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
0
جای تاسف است که بدون هیچ ترحمی از انسانها بعنوان سوخت ماشین بدون سوخت خود استفاده کنیم ، دوستان و همتباران!
فروتنی و گذشت در حقیقت برازنده ی روحی بزرگ است (اگرچه این خانم خبطی نکرده که مستحق گذشت باشد) من نمیتوانم درک کنم که پوشیدن لباس لری مردانه توسط یک زن موجب خدشه به هویت یا کسر غیرت مردان میشود !! سردار مریم بختیاری که یک زن بود نه تنها غیرتش از هیچ مردی کمتر نبود که از بسیاری از مردان بیشتر بود ، بنابراین بیاییم و بی هویتی ها را در پس یک حرکت نمادین که پیام بسیاری داشت پنهان نکنیم .
ای وای ! وامصیبتا ! غیرت مردان بختیاری بر باد رفت ، زیرا که زنی چوقا بر تن کرد !
اتصال غیرت و هویت انسانها به نوع لباس و جنسیت ، تنها یک فریب فریبنده است .
بازی با احساس انسانهای احساساتی هم نوعی فریب است !
دوستانی که رگهای گردن برای خانمی که نمیشناسند برجسته میکنند لطفا هویت و غیرت را تعریف کنند تا مشخص شود چه کسری با هویت و باغیرت اند و چه کسری بی هویت و بی غیرت ، همچنین ارتباط هویت و غیرت با نوع لباس را ؟؟!!
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
0
سلام

این چه از نا آگاهی باشه چه نباشه عین توهین به گروهی از افراد جامعه هست؟

واسه این قضیه هم مثالهای زیادی هست که دوستان چند مورد رو مثال زدن

واسام نامه تمام حالا چرا زور فرهنگ و انعطاف پذیری اینا رو میزنین

کاری که انجام دادنش سنخیت با زمان و مکانش نداره انجام دادنش درست نیست

مثلآ شما لباس عربی مردونه (با پوزش از هموطنان عرب) تن یک زن بکنید
از نظر اونا این کار یک توهینه و درستش هم همینه

موفق باشید
هیچکس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
0
دوست عزیزی که این مطلب رو نوشتی چرا جو زده میشی؟ اتفاقا کاره اصلا بدی نکرده خیلی هم خوبه شاید خودش بختیاری هستش میخواد اینجوری بختیاری بودنش و اصل و اصالتش رو نشون بده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
0
به نظرمن زنده نگه داشتن سنت اصیل چیزخوبیست اما نه به هرروشی اینکه خانمی لباس محلی مردانه قومی را بپوشد وبه بهانه ترویج سنت درهمچین مکانهایی ظاهرشود نه تنها ترویج سنت نیست بلکه توهین به ان قوم میباشد ،بهتربودلباس اصیل بانوان بخیاری را میپوشید امیدوارم دلیل انکارش رابیان کند وازمردم عذرخواهی کند
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
0
بابا چرا این قدر شلوغش می کنین؟! چرا وقتی زن ها کت و شلوار می پوشن کسی اعتراض نمی کنه؟!
زن ها می توانند لباس های مردان را بپوشند. پوشیدن لباس مردان برای زنان هیچ اشکال ندارد و توهینی هم به فرهنگ اقوام نیست.
شیرفهم شد؟!
چوغا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
0
سلام . به نظر من کار خیلی خوبی کرده که چوغا را پوشیده چون ما بختیاری ها فقط بلدیم حرف تعصب و غیرت را بزنیم و هیچ موفع تعصب همدیگر رو نمیگیریم و فقط دنبال اینیم که دوستان و رفیقامان پیشرفت نکنن.
سید اسحاق موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
0
من یک عرب هستم اما راضی نسیتم که به برادران بختیاری ما توهین یا بی حرمتی بشه.خطاب به همه ی کسانی که می خواهند چنین حرکتی رو با توجیه اینکه ما باید نگاه بازی داشته باشیم یا این که خانم خواسته هویت یک قوم نشان بده یا بعضی میخوان اهمیت این موضوع کم رنگ کنند،نخیر.این موضوع کم اهمیت نیست چون شخصی که اون پوشیده یک فرد معمولی نیست که میشه یه چیزی گفت،چون اون جایی پوشیده که با یک مکان معمولی فرق می کنه.اون تویه یه مراسمی پوشیده که دها رسانه اوضاع اونجا رو رصد می کنند.در ضمن کسی باید این لباس ها (لباس های زنان بخیاری) رو بپوشه که یکی از شاخصیت های اصلی این لباس ها که همان پوششی که تمام بدن یک بانوی بختیاری رو بپوشنه را داشته باشه اما چیزی که در اینجا می بینیم چنین چیزی نیست چرا خوب و دقیق به این رفتارها دقت نمی کنید که چه تاثیری بر روی جوانان ما وبخصوص شما برادران ما دارد.بخدا من برای بیشتر بازیگران خانم سینمایی این مملکت متاسفم اینها با گرفتن چند صد میلیون تومانها از بیت المال این کشور بعد به جای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی اسلامی ایرانی میرن فرهنگ غرب رو اینجا ترویج میدن،همین چند روز پیش توی یکی از سایت ها دیدم که یکی از این بازیگرای خانم عکس خودش بایک توله سگ نشان داده به به...ببنید اینها بجای اینکه توی این برهه از زمان که کشور نیاز به ترویج مسئله بچه داری داره اینها به چه کاری مشغولند و دارن چه چیزی رو ترویج میدن یا مسئله ازدواج اینها آقا هه ...هه چه بگم چه بگیم بعد چنین بازیگرانی میخوان لباس قومی رو بپوشن که در بسیاری از مسائل خوب جامعه مثال زدنی هستند.
برادرا..خواهرا حرف ها زیاده.فقط این بگم والسلام که اعتبار وشهرتی که اینها دارن از ماست که اینها به اینجاها رسیدند.
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
0
آفرين به اين هنر پيشه زن كه جور مرداي بختياري رو كشيده واين جسارت را داشته كه اينكار قشنگ را انجام بده.
دختر بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
0
به نظر من ایشون حتی اگه قصدش خیر هم بوده باید همه ی جوانب رو در نظر میگرفت و فکرشو میکرد وقتی قراره با یه همچین لباسی ک لباس یه قوم بزرگ ایرانی هست در ملا عام حاضر بشه ممکنه با موافق و مخالف های زیادی مواجه بشه پس درکل اگه قصدش خیربود ک امیدوارم اینجور بوده باشه ما هم نباید خیییییییلی بزرگش کنیم به نظر من توهینی صورت نگرفته حتما اون خانوم این لباس رو اونقد زیبا و با اقتدار میدونست که پوشید اگه قصد تمسخر داشت خودشو ک دیگه با پوشیدنش مسخره نمیکرد ولی ب قول نویسنده ای کاش لباس زنا رو میپوشید فعلا به فکر توهین بزرگ (((سرزمین کهن)))باشیم اگه یه اعتراض دسته جمعی صورت نگیره واقعا غیرت نداریم
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
0
این کا به نظر من توهین نیست . و نباید این بانو مورد سرزنش قرار بگیرد. کارهایی دیگری توهین به بختیاری و کلا قوم لر هستند از جمله اینکه ما با آن همه پشتوانه تاریخی و همچنین از خود گذشتگی ها در طول تاریخ حالا کجای قدرت جای داریم چه احترامی به سردار ما پدر مشروطه ایران زمین سردار اسعد بختاری میگذارند. کدام خیابان یا میدان به نام این بزرگ مرد تاریخ است . با نصب پیکره کاوه آهنگر در یکی از میدان های شهر کرد مخالفت می شود . بهتر است بیشتر فکر کنیم و سپس نظر بدهیم. کاری برای فرهنگ و اجتماع خود نمیکنیم که هیچ . از بانویی که خواستن فرهنگ ما را نشان دهند آن هم از طریق پوشیدن رخت مردانه بختیاری ایراد میگیریم . ایشان نه تنها به غیرت ما توهین نکردند بلکه غیرت خودشان را نشان دادند. در پایان به دیدگاه شما نیز احترام میگذارم . ... جاوید ایران و ایرانی
عسل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
0
باسلام
لباس قوم بختیاری رو اکثر مردم ایران میشناسن این خانم که بازیگر هستش و معرفی کننده فرهنگ ایرانی نه تنها در کشور خود ما بلکه در کل جهان هستن باید کمی در مورد لباس پوشیدن دقت کنن . کسانیکه موافق اینجور لباس پوشیدن برای خانم ها هستن پس ما خانم ها هم باید از اون شلوار گشاد و کفشهای مردانه قوم بختیاری استفاده کنیم و بگیم قانون چیزی در موردش نگفته یعنی دقیقاً شده جریان طنزموضوع میازار موری که دانه کش است بعد بگیم در مورد مورچه ای که دانه نمیکشه پیامی نداده شاعر.
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
0
سلام.آری من هم به نوبه خوداین کارراکاری نپخته می دانم وآن را محکوم می کنم به خصوص چون این بازیگر حجاب راهم خوب رعایت نکرده است.
هیجار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
0
0
شاید خواسته نشان بدهد که بختیاری است و منظوری نداشته بود در طول تاریخ زنان بختیاری با پوشش مردانه در جنگ ها شرکت داشتند
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
1
1
سلام اولا شما بختیاری بودن خودتو برای ما روشن کن دوما ایا تو خودت شهامت همچین کاری رو داری سوما اصلا می دونی مفهوم این لباس چیه به نظر من کاری بسیار شایسته انجام داده
حمید ق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
0
باسلام به تمام انسانها خصوصا بازدید کنندگان این سایت.
زن ومرد دو موجود بسار زیبا وکامل کننده هستند که خداوند فرموده که این دو در کنار هم به آرامش می رسند .نظرات متفاوتی مطرح شد ولی واقعیت این است اگر بر اساس تحقیق وپژوهش بخواهیمبت است . اظهار نظر داشته باشیم زن ومرد لباس خاص خود را باید بپوشند.وپوشیدن لباس مردان یک قوم توسط یک زن خصوصا یک هنرمند که دیدگاه جامعه نسبت به ان یک دیدگاه مثبت است شایسته ان هنرمند نیست.و....
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
0
دوستان بختیاری باید بدانند که چوقا به هیچ وجه لباس سنتی انها نیست. لباس سنتی ایل بختیاری از قبای سیاه رنگ و کلاه نمدی تشکیل می شود. کما اینکه عزیزان بویر احمدی هنوز لباس سنتی خود را حفظ کرده اند که شامل قبای زرد رنگ و کلاه نمدی است. چوقایی که امروزه بختیاری ها استفاده می کنند را صد سال پیش یکی از خوانین لر به یکی از دوستان خود هدیه کرد و از به بعد کم کم جای خود را در میان بختیاری ها باز کرد. دوستان به عکس های تاریخی مراجعه کنید و صحت گفته من را ببینید.
اصغر گلزاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
0
سلام، به گویلم، ما بختیاری ها مثل های خیلی خوبی داریم یکی شون هم شامل کمال تبریزی میشه و قوم محترمش .
میگه: "آربیز به قیلون ایگو دو سیلا داری"
معنی: یعنی الک به قلیان می گوید دو سوراخ داری، این مثل زمانی بکار می رود که کسی عیب و ایراد خود را نبیند و به دنبال عیب جویی از دیگران است. به گوش همه برسونم که بختیاری تاریخش مثل روز روشنه هیچ انگی به ما چسبیده نمی شه حتی اگه با صدا و سیما هم دستتون تو یه کاسه باشه.
یه مثل دیگه هم داریم که میگه:ار جووم دهرست، السم نه پهرست. یعنی این که: "اگر پيراهنم پاره شد. اصل و اصالتم نپريد (از بين نرفت)". اين ضرب المثل بيانگر اين نکته است که فقر و تنگدستي، اصالت خانوادگي و ارزشهاي اصيل را از بين نمي برد.
از شهرستان باستانی انشان "ایذه"
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
0
0
خواهش مندم رسی دگی شود
کوهیار بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
0
1
بعضی ها اعتراض کرده اند که خود هیچ حتی پدرشان هم چوقا به تن نکرده این خانم با این پوشش نشان داده که شیر زن بختیاری است نشان داد که زنان لر همانند مردانشان شجاع هستند در میان لر ها دختر هست که برابری می کند با ده مرد پس بلد نیستید تعصب داشته باشید بیخودی جوه گیر نشوید اگر راست می گوئید خودتان با همین چوغا نه در صحنه در خیابان ظاهر شوید بخدا بعضی ها می گوئید بد است نگاهمان می کنند و کت یا تک پوش با عکس بوفالو را ترجیح می دهید
پس باید به این خانم آفرین گفت مرحبا
تیه کال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
0
0
من که خیلی از کار این بازیگر خوشم اومد هیجگونه توهینی نمبینم ما الان تو قرن 21هستیم وقتی دنبال آزادی و دموکراسی هستیم اینم جزشون میشه من دقیق با نظر کوهیار جان موافقم
کیانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
0
0
با سلام خدمت همه هموطنان و هم تباران عزیز.
ضمن تشکر از همه شما، خواهش می کنم با نگاه اول به عکس نظر ندین و یه مقدار راجع بهش فکر کنید. به نظر من این خانم کار بسیار شایسته ای کرده. اینکه این خانم لباس مرد پوشیده یا زن مهم نیست مهم اینه که لباس بختیاری پوشیده. در ضمن بهتره یه کم واقع بین باشیم . من قول میدم بیشتر از نیمی از مردم ایران حتی اسم بختیاری رو نشنیدن و نمیدونن لباسشون چه شکلی چه برسه به اینکه تشخیص بدن این لباس مرد بختیاری یا زن بختیاری. بهتر دنبال این بگردیم که چرا تو مملکتمون که برای بختیاریها این مرز و بوم از همه چیز مهمتره، خیلی ها بختیاری رو نمیشناسین؟؟ آقا یا خانمی که به این حرکت معترضی، خودت تا الان برای رواج فرهنگ و لباس زیبای بختیاری چه کردی؟؟ من به شخصه توی یه منطقه شرکتی زندگی میکنم. یه دختر چهار ساله دارم که هر از چند گاهی خودم و دخترم با لباس بختیاری توی شهرک قدم میزنیم فقط به این خاطر که مردمی که از شهرهای دیگه کشورمون توی این منطقه زندگی میکنند این لباس زیبا رو ببینن. آقای یا خانمی که منتقدی خداییش چند بار با لباس بختیاری توی مثلا اهواز قدم زدی تا همه ببینن که به این لباس افتخار میکنی؟؟؟ ما بختیاری ها متاسفانه عادت داریم با همه چیز مخالفت کنیم . در روزگاری که بزرگان و دولتمردان بختیاری هیچ حرکتی از خودشون برای ارتقای بختیاری نشون نمیدن، باید به این خانم بازیگر بالید و دست مریضاد گفت. کی تا حالا دیدین که دولتمردان بختیاری ما (همانند سایر دولتمردان اقوام دیگر) حتی برای یه یا دو کلمه هم که شده بختیاری صحبت کنن؟؟؟ اجازه بدید لباس بختیاری توسط این خانم با فرهنگ به ایرانیان شناسونده بشه. و بهتر اینه که ما هم از این خانم یاد بگیریم و هم کارو در هر جایی که هستیم ادامه بدیم.
شادان شهرو بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
0
0
من به عنوان یک بختیاری هیچ ایرادی در پوشش این خانم ندیدم . فکر کنم در زمانه ای که پسرها زیر ابرو برمی دارند باید به این خانم که چوقای غیورمردان قوم بختیاری را به تن کرده آفرین گفت .
1بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
0
چرا شلوغش میکنید؟!!!
این کارنمادینه و خیلی هم خوب بوده.من به عنوان1بختیاری تحسینشون میکنم و اصلا از این تعصب بیجای شما راضی نیستم.
سعی کنید پیش از هر حرف و انتقادی خودتونرو اصلاح بکنید.
آراسپ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
1
اولااین خانم بختیاری نیست که بخواهد معیاری حسنه از قوم خود را نشان دهد. دوما هر فرد امروزه باید متناسب با عرف جامعه خود پوشش مناسب داشته باشد. سوما اگر شخصی نسبت به چیزی آگاهی و شناخت کامل ندارد نباید در مورد آن عمل یا سخنی داشته باشد. مثال 1-فردی که از فرهنگ و آداب رسوم یک قوم اطلاعی ندارد نباید لباس یا رفتار مشابه رفتار آن قوم داشته باشد.2.... جهت اطلاع زبان بختیاری زبان ایران باستان می باشد و فرهنگ آن برگرفته از اجداد ایلیمایی (یعنی حاکمان کوچ رو) خود می باشد. جهت اطلاع بیشتر به کتابخانه ملی تهران رجوع کنید.
Sad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
2
سلام به همه مردم ايران و گئويل بختياري
به نظر من اين محبوبيت لباس محليمون بوده و خانوم ساداتي قصد هيچگونه بي احترامي رو نداشته لطفا احساسات خودتونو كنترل كنيد
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
0
اگه این خانوم قصد بدی نداشتن می تونستن لباس زنونه ایل بختیاری رو بپوشن و خودشونو کوچیک نکنن حالا مگه میشه ی مرد لباس زنونه بپوشه ن ولی میتونست لباس مردونه بختیاری هارو بپوشه متاسفم برای این خانم سادات
علی
|
UNITED STATES
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
0
0
روزی منطق در دست گرفتن اسلحه را برای بانوان رد میکرد ولی بعد ها منطق همان را رد میکند و اشکالی ندارد کت و شلوار فقط برای اقایان بود ولی الان ... وقتی بختیاری هایی در صحنه سیاسی اجتماعی فرهنگی رغبتی به پوشیدن این لباس ندارند به نطر من این کار درست بوده البته اگر این کار اشتباه بوده چه سودی برای این بانو داشته و حالا چه سودی برای شما داشته ببینید تا الان برای بختیاری بدون منت و مزد چه کردید ؟
ناشناس
|
ROMANIA
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
0
بختیاری پرچمش بالاتر از این حرفاست من از طرف این خانم که بلد نبود خود شیرینی کنه معذرت میخام
من بختياري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
0
0
كارش خيلي هم درست بوده همين هايي كه با كار اين خانم مخالفت ميكنن معلوم نيست مردانگيشون بيشتر از اين خانم باشه البته اگه معني مردانگي رو بدونن اگه معني مردانگي رو ريش و پشم و بقيه مسائل ندونن آيا بي بي مريم بختياري از شماها كمتر بود؟ كمتر بود؟
آيا لياقت پوشيدن اين لباس رو نداره ؟ كه الان براي ما زن و مرد ميكنيد . زنان لر درموقع خودش هم پاي مردان لر ميكشند و ميجنگند براي وطن و ناموس هر كي هر جور دلش ميخواد فرهنگ رو چپ و راست نكنه در فرهنگ اصيل ايراني فرق زيادي بين زن و مرد نيست جوگير نشو برادر .
صنم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
0
زنده باد بختياري
بيخود کرده کسي بخواد به بختياري ها توهين کنه . پوشيدن لباس مردان و زنان بختياري لياقت مي خواد
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
0
1
ازهمه گویل بختیاری خواهش دارم بادید باز به این قضیه نگاه کنن و از تعصبات بی مورد دوری کنند به نظر نمیاد خانم ساداتی قصد بی حرمتی داشته باشن اونهم در یه همچین مراسم مهمی اتفاقا برعکس به نظرم اینجور بهتره فکرکنیم لباسی فاخرتر وزیباتراز این لباس محلی بختیاری پیدا نکردن که به تن بکنند بعدشم خانم سادات اجنبی که نیسن یکی از چهره های محبوب کشورمونن و لباس مردان سرزمینشونو به تن کردن و این کجش اشکال داره یعنی خواهرای ما یه بارم چوقا به تن نکردن عکس بگیرن؟؟؟پس خواهشا الکی گیر ندین وبماندکه متاسفانه بسیاری از مردان ایل ما از پوشیدن این لباس کراهت دارند وتویه مراسمات رسمی و غیر رسمیشون نمیپوشن ...باید ازخانم سادات ممنون هم باشیم که با پوشیدن لباس مردان ایلمون یک بار دیگه اونو به خودمون معرفی کردن خانم سادات لایک داری بدجور
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
0
موافقم
سردار
|
ROMANIA
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
1
اکثر مردم بختیاری را به چوقاش میشناسن نه به مینا و لچک
اوتعصب خود را نشان داد او میخواست بگوید که من به بختیاری بودنم افتخار میکنم و چه لباسی زیباتر از چوقا ......
گاهی مثبت اندیشیدن بهتراز حرف هامنفی است
خالد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
آری. چوقا فقط پوشش مردان بختیاری است . و پوشیدن توسط زنان کمی تا قسمتی مایه تسخر دارد . این زن جوان نباید اینکار را می کرد.
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
خالد بابا شما بفرما املا انشات رو تمرین کن اظهار نظر رو بسپار به اهلش!
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
1
وا! مگه چیه خب؟! همه جای دنیا بعضی دخترا علاقه به پوشیدن لباس مردونه دارن! منم مانتو کتی تنم میکنم یعنی دارم به مردها توهین میکنم؟! لباس زنان بختیاری یخورده دست و پا گیره تازه سنگین هم هست
فرزادرمضانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
0
درود بر عشایر غیور ایران بخصوص عشایر خوزستان از کی تا حالا چوقا نماد غیرت شده ؟؟؟غیرت بختیاری در ژن بختیاری ست نشانه آن هم در تاریخ ایران هست ،
سالار خردمند
|
UNITED STATES
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
0
0
آیا یک بختیاری که با دبیت ویک دمپای یک انگشتی وصورتی نشسته با یک چوب که به دستش هم میگیره ووارد یه شهر میشه که مردم با تعجب از اینکه این لباس برتن چنین آدمی اعتبار بختیاری رو زیر سوال میبره بهتره یا کار این خانم که حتما هیچ منظور بدی نداشته بهتر نیست یکم برای کسانی که بختیاری هستن وبه این صورت در جامعه حضور پیدا میکنن فرهنگ سازی بشه که این لباس شخصیت یک بختیاری اصیل است نه باب منم منم کردن
سارا
|
UNITED STATES
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
0
0
بنده یک خانم بختیاری هستم ،و دانش آموخته هنر ، همه نظرات و پیشنهادهای شما خانم ها و آقایون محترم ،ولی این رو در نظر بگیرید چوقا ثبت ملی شده،و ثبت ملی یعنی "ملی ایرانی" برای همه ،و برای تنها بک قوم نیست، شما کورکورانه به مسئله نگاه نکنید در طراحی چوقا "پیروزی خوبی به بدی "را به خوبی نشان میدهد، و این یک گفته کلی هست که همه درک میکنن، و خیلی گم شده در دنیای امروزی، با تمام احترامی که برای قومم قائلم ، من این مدل لباس روی جایی ببینم حتما میخرم و می پوشم نه به معنی بی احترامی بلکه به معنی" پیروزی خوبی بر بدی "که باید زنده شود و متاسفانه بین مردم عادی خیلی گم شده.
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
برای بیشتر بختیاریا جالب بوده
کاسه داغتر از آش شدین
اشاعه فرهنگ و پوششه یه قوم هست خودمم سفارش میدم و میپوشم
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
1
خیلی هم خوبه اینقدر الکی بزرگش نکنید.
بهروز
|
ROMANIA
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
0
این خانم بازیگر اگر واقعا قصد توهین نداشته چرا لباس زن بختیاری رو تنش نکرده.لباس چوغا رو فقط مردای ایل میپوشند.
هستی بختییاری زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
واقعا بنده به عنوان یک بختیاری به این بانو افتخار میکنم که خود را همانند یک مرد میداند . بسیار کار خوبی کردن . باید همه بدانند که بین زن ومرد ولباس خوب افتخار برای همه هست . اتفاقا خیلی هم کار خوبی کردند وارزش لباس بختیاری را بیشتر کردند نشون دادند که این لباس آنچنان ارزش بالایی دارد که حتی در مجلس به این مهمی میشه بپو شش . وجالبتر از همه واقعا بهون میاد خیلی قشنگ بود ............ ما زنان همچون مردان هستیم .درود بر زنان پاک وخوب بختیاری
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
0
ب نظر من لباس زنان بختیاری پوشیدن اذیت کننده اس ،والا حق داشته لباس مردونه بختیاری بپوشه
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
منم یک بختیاری از شهرستان لردگان

به نظر من این خانم بازیگر کار درستی انجام نداده والبته به نظر بعضی دوستان او میخواست باپوشیدن این لباس دلیری زن ایرانی را به رخ بکشد بازم کار درسی انجام نداده بلکه بی بی مریم باهمان لچک ومینا باعث افتخوار زنان ایرانی و مردم بختیاری گشته
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
واقعا برای هنرمندانی که ادعا تمدن وفرهنگ میکنند و نماینده ملت جهت معرفی فرهنگها ان کشور هستند متاسفم که اینقدر بی فهم ودرک ونا آگاه از آیین اقوامشان هستند چطور میخواهند تبلیغ فرهنگ کنند ....با توهین آیا در حیطه هنرمندی مردی پیدا نمیشود که لباس بختیاری بر تن کند وآیا آن بازیگر زن نمی توانست لباس زیبا زن بختیاری را بر تن کند و این نشان از بی فرهنگی کسانیست که قومیت های دیگر را تمسخر میکنند
بابک باورساد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
درود بر این زن بختیاری. درود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
خانم ساداتی خواسته تک باشه، این لباس را انتخاب کرده که مثلاً بدرخشه، قصد توهین نداشتند ولی بهتر بود وقتی عده ای اعتراض کردند عذرخواهی کنه، البته نظر شخصی منه
لیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
چه عجب حداقل این شیرزن از بختیاری گفت
من یک زن بختیاری ام و گاهی چقای برادرم را بپوشم به معنای توهین نیست چون هم زیباست و هم اینکه در قوم بختیاری شجاعت و دلاوری زن ومرد یکسان است
لیلا
|
ROMANIA
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
لباس محلی زنان بختیاری رو همه اقوام دیگر تقلید کردند بجز اون تاج یا لچک طلا تو تن پوش ترکها و حتا عربها هم میبینید ولی چغا هنوز حفظ شده البته اگر سال اینده ترکیه تسخیرش نکرده باشه
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
بابا این حرفهارو بزارید دور . حالا شاید این خانم بازیگر یه اشتباهی هم کرده باشه اما واقعا ینی انقد مهمه که به راحتی داریم به دیگه توهین میکنیم . بختیاری با اسالت . بختیاری غیور اصلا تمام مردم ایران با اصالتن اما متاسفانه دارن اصل و نصبمون رو از بین میبرن . کافیه بجای این حرفهای بی ارزش فقط فکرمون رو باز تر کنیم . همین مرسی
زرا
|
ROMANIA
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
مردسالارترین مطلبی بود که خوندم,براتون ارزو می کنم بتونید دنیا رو با چشم باز ببینید.
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
اینها بهانه است باور نکنید.
الناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
0
0
من یه دختر بختیاری هستم به دو زبان انگلیسی و فرانسه مسلطم. عاشق کشور و به ویژه قومیتم هستم. در صورتی که پوشیدن این لباس که شباهت بسیاری به چوقای بختیاری داره ایده ی خود این بازیگر یا کارشناس استایل ایشون باشه به این خانم بازیگر درود می گم. من خودم مدتیه که به فکر تهیه ی همچین لباسی هستم چرا که به معیار پوشش حال حاضر جامعه نزدیکه. لباس زنان بختیاری بسیار بسیار زیباست اما به دلیل اینکه کمی تشریفاتی تره و به راحتی نمیشه به کارهای روزمره باهاش رسید پوقا رو برای خودم انتخاب می کنم. حرمت زنان و مردان غیور بختیاری یا دیگر اقوام با شرفمون با این مسایل کم نمیشه. امیدوارم روزی برسه که جای حاشیه پردازی دانش و فرهنگمون رو ارتقا بدیم.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
هرکسی که به ایلم ایل بزرگ بختیاری توهین کنه باید همین حرفاروبخوره.زنده باد ایل بزرگ بختیاری.درودبرشرفت که این عکس رومنتشرکردی تا همه بدونن با اصالت بختیاری نباید بازی کنن و همچنین با پوشش بزرگ مردانی مانند سردار بزرگ جنگ سردار اسدخان بختیاری وسردار علی مردان خان بختیاری وغیره
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
اولن مقام زن با مرد یکیست چه بسادربین ما بختیاریها ولرها شیرزنهایی بودن وهستن که پهلوانان ومردان نامداری رو به این اب وخاک تقدیم کردن درظمن لازم نیست شما به جای مردم یختیاری تصمیم بگیری اگز احیانن مادر یا خاهرشما بخاد چوقا بپوشه ودرمراسمات یا جنگی شرکت کنه ایا مشکلی داره که اینچنین ضدزن حرف میزنی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
این خانوم خیلی خانومه . نویسنده این مطلب هم آدم عقده ای . من افتخار میکنم این خانم لباس بختیاری پوشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
من با افتخار از ایل غیور بختیاری ام ولی اینم میگم اولا این طرح و طرح های مشابه چوقای بختیاری هیچ منافاتی با چوقا ندارن دوما چرا بیخود بعضی ها خودشونو کاسه داغ تر از اش میدونن مگه شما شدین دارغه شهر که بخواین به کسی گیر بدین چی بپوشه یا چرا چوقا بپوشه سوما متاسفم برا نویسنده این متن که با بازیچه قرار دادن این موضوع قصد بزرگ کردن خودشو داره و میخاد بگه منم هستم چهارما حرکت این بازیگر بر فرض استفاده از چوقا کاملا معموولی است
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
این خانوم بسیار خانوم خوبی است توی ی فیلم سینمایی هم لباس
زنانه بختیاری پوشیه خیلی هم به لباس و به اداب و رسوم بختیاری
افتخار می کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
برادر این خانوم رفیق منه خودشونم اهل کاشان بودن نمیدونم حالا قصد و قرضی دلشتن یا نه حالا از برادرشون سوال میکنم اگر حواب دادن حتما اطلاع رسانی میکنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
ما‌نمیزاریم‌ هر غریبه ای از راه رسید لباس چوقا رو به تن‌کنه
لباس چوقا نماد دلیر مردی مردان بختیاریه
نمیزارم‌ هیچ بیگانه ای به ما توهین کنه
عبدالله حسن زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
در بین کوردها وقتی زنی ادعای غیرت و بزرگی داره با پوشیدن لباس مردها به اسم که وا پاتول و بستش شال و رخت و فشنگ به میدان میاد و برای پوشش سرش از عمامه مردانه کورد استفاده میکنه و گاهن به همون شکل هم بر سر میکذاره . همه مردان بهش افتخار میکنن و لقب شیر زن بهش میده هرچند زنها لباس محلی خودشان رو دارندخیلس هم زیبا و پر افتخاره . حالا یک زن چوقا بپوشه کجا بی احترامی به مردان بختیاری حساب میشه؟؟؟ خیلی هم جای افتخاره . پس در نگاه مردان بختیاری باید زنان کم ارزش حساب بشن ک پوشش لباس مردان برایشان بی احترامی
مندیر بوهارون
|
GERMANY
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
واقعا متاسفم برای این جماعت. آخه چه بی احترامی به این جامه لر بختیاری شده که همه دارن یقه جر میدن. یک انسان این جامه یا چوخا را بر تن کرده ، اگر مادر یا خواهر خودتان چوخا بر تن کنند مشکلی پیش میاد. مشکل شما بر زن بودن این شخص است که نشان دهنده این است که زن برای شما هیچ ارزشی ندارد. دست از مقدس سازی هم بردارید. واپسگرایی تا کی.
خودم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
ایول ب نویسنده این مطلب
حق گفتی و گل گفتی...
زنده باد بختیاری
:
:
:
آخرین اخبار