تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۵۶۵۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در آستانه سي و پنجمین بهار انقلاب اسلامی گفت: در دهه فجر امسال 10 پروژه آب و فاضلاب شهری با اعتباری معادل 88 میلیارد ریال در استان خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدعلی صنیعی‌نژاد با بیان این‌که بیش از 43 هزار نفر از افتتاح این طرح‌ها منتفع می‌شوند، اظهاركرد: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع 88 ميليارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی افزود: در طول دهه فجر امسال فاز اول تصفیه‌خانه پیشرفته فاضلاب شهر رامهرمز به ظرفیت بیش از 5000 مترمکعب در شبانه روز به همراه یک ایستگاه پمپاژ افتتاح خواهند شد و بيش از 23 هزار نفر تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار مي‌گيرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان جمع‌آوري، ‌تصفيه و دفع بهداشتي آب و پسماند فاضلاب شهري و كمك به تصفيه آب‌هاي زيرزميني را از اثرات مثبت راه‌اندازي اين تصفيه‌خانه ذكر و عنوان‌كرد: ظرفیت نهایی تصفیه‌خانه رامهرمز 13 هزار و 500 مترمکعب در شبانه روز است که پساب خروجی آن قابلیت بازگشت به محیط زیست را دارد و جهت آبياري 14 هكتار از مزارع و كشت صيفي‌جات استفاده می‌شود. همچنین طی این مدت دو حلقه چاه منطقه کیمه با دبی 8600 مترمکعب در شبانه روز و تلمبه‌خانه آب بنه‌آخوند رامهرمز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

صنیعی‌نژاد ادامه‌داد: تاسیسات آبرسانی شهرستان بهبهان شامل ایستگاه پمپاژ و توزیع شهر و دو خط انتقال در اقطار 800  و 900 میلی‌متر به طول بیش از 3000 متر به‌منظور آبرسانی به 2000 خانوار جدید در این ایام افتتاح و وارد مدار می‌شود.

وی بهره‌برداری از یک حلقه چاه به ظرفیت 50 لیتر در ثانیه، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال به قطر 450 میلي‌متر و طول 500 متر در شهر شرافت شوشتر در شمال خوزستان را نیز از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در دهه فجر امسال عنوان‌كرد که با بهره‌برداری از این طرح آب شرب شهر شرافت با جمعیتی معادل 12 هزار و 500 نفر به‌طور کامل تامین می‌شود.

گفتنی است در استان خوزستان 60 شهر به جز اهواز تحت پوشش آبفا خوزستان قرار دارند و حدود 2 میلیون و 254 هزار نفر از خدمات شرکت آبفا خوزستان استفاده می‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار