تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۶۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
2مرکز توزیع سبد کالا در دزفول فعال است
طبق بازدید واطلاعات بدست آمده با هماهنگی‌های صورت گرفته فقط2مرکز فروشگاهی در این شهرستان وظیفه توزیع سبد کالا را بر عهده دارند.

به گزارش خوزنیوز، با توجه به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صنعت،معدن وتجارت ، توزیع سبد کالای مرحله اول از روز گذشته در بین مشمولان این طرح درسطح شهرستان دزفول فقط بین اتکا وفرهنگیان آغاز شده است که این توزیع استثنا ست و مردم را سرگردان کرده است.
گرچه درشهرستان دزفول به رغم بسیاری دیگر از نقاط کشور شاهد تشکیل صف‌های طولانی دراین 2مرکزهستیم اما به هیچ یک از فروشگاه‌ها ی سطح شهرستان هنوزهیچ سبد کالا داده نشده است لذا پرسش‌هایی که فروشگاه این روزها از یکدیگر دارند نشان از سرگردانی اقشارمختلف مردم است.
تفاوت قائل شدن میان گروه‌های مختلف مردم گرچه اعتراض اولیه آن‌هاست اما اینکه چرا این سبد تنها مشمول عده‌ای کارکنان دولت  شده، خود جای سئوال دارد واقشار زحمتکش و کم ‌درآمد جامعه مشمول این طرح نشده‌اند.
یک راننده تاکسی با انتقاد شدید از این اقدام دولت به خبرنگار ما گفت: یکی از زحمتکش‌ترین و کم‌درآمدترین اقشار جامعه، رانندگان هستند اما انگار دولت در هیچ طرحی آن‌ها را نمی‌بیند و ما هیچوقت مشمول هیچ تسهیلاتی نمی‌شویم.
غلامرضا مرادی عنوان کرد: بسیاری از رانندگان حتی زیر نظر تاکسیرانی نیستند و با اندک پس‌انداز خود، خودرویی فرسوده تهیه کرده‌اند و برای گذران زندگی روزمره به مسافرکشی مشغولند اما اینها هرگز در طرح‌های دولت دیده نمی‌شوند.
وی افزود: کارمندان دولت گرچه زحمتکش هستند اما به هر حال حقوق و مزایای خوبی دریافت می‌کنند و به بهانه‌های مختلف نیز هدیه و بن کالا دریافت می‌کنند و در این طرح هم اول کارمندان دولت مدنظر قرار گرفتند.
مرادی ادامه داد: شخصی که بیکار است یا کارگر فصلی است و در هیچ کدام از رده‌های شغلی که دولت اعلام کرده، قرار ندارد، چه جایگاهی در این کشور دارد و چرا آنچه که حق اوست باید فقط به کارمند و دانشجو و ... داده شود و رفاه باید برای اشخاصی که به نان شب محتاج هستند نیز ایجاد شود.
وی عنوان کرد: اگر قصد دولت، ایجاد رفاه برای مردم است، رفاه باید برای اشخاصی که بعضاً به نان شب خود محتاج هستند، ایجاد شود نه افرادی که سر کار هستند و به هر حال به قول معروف دستشان به دهانشان می‌رسد.
مشمول نشدن گروه‌های زیادی از اقشار جامعه، مورد اعتراض بسیاری از مردم است و اغلب آن‌ها از این موضوع ناراحتند.
یکی دیگر از شهروندان دزفولی در مورد عدم رعایت عدالت در ارائه این سبد کالایی عنوان کرد: شغل من کارگری است و خودم با توجه به اینکه سطح زندگی متوسطی دارم، مشمول این طرح نشده‌ام اما 2 برادر دیگرم که یکی از وضعیت متوسط رو به ضعیف برخوردار است، مشمول این طرح نشده و دیگری که کارمند شرکت فرآورده‌های نفتی است و از وضعیت مالی بسیاری خوبی برخوردار است، این سبد کالا را دریافت کرده است.
مهدی -ز تصریح کرد: این موضوعی است که به چشم خود دیده‌ام و در جمع خانواده مدام راجع به آن بحث است، اگر بسیاری از مواقع از بی‌عدالتی صحبت می‌شد و نمی‌توانستم آن را بپذیرم، اکنون به وضوح بی‌عدالتی را می‌بینم و مصداق این مورد را بسیار سراغ دارم.
دولت تدبیر و امید که اقدامات دولت‌های قبل را نقد کرده است، اکنون خود در بوته نقدی بزرگ قرار گرفته است، نقدی که در هر شهرستان به نحوی به آن پرداخته می‌شود.
در برخی شهرستان‌ها صف‌های شلوغ و ازدحام مردم برای دریافت یک سبد کالا،‌ همه را به دوران دهه 60 که کمبود مواد غذایی بود و مردم کالاهای اساسی خود را با کوپن دریافت می‌کردند، برده است، صف‌هایی که در آن بیش از همه چیز، کرامت انسانی زیر سئوال می‌رود.

خبر/ سید حبیب پژوهیده
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
اثلا نمیدونم از کجا باید سبد کالا بگیرم....دزفول
:
:
:
آخرین اخبار