تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۵۶۶۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نيازمند سامانه دقیق و قابل اعتماد برای تهيه آمار اشتغال و بیکاری هستيم
مدیرکل فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: استان به یک سامانه دقیق و قابل اعتماد برای به دست آوردن آمار اشتغال و بیکاری نیاز دارد که براساس آن دستگاه‌های اجرایی استان بتوانند برنامه‌ریزی‌هایی خود را انجام دهند.

رحمن قلاوند در کارگروه اشتغال که امروز (15 بهمن‌ماه) برگزار شد، با بیان این‌که هم‌اکنون 23 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای متمرکز و 5 مرکز سیار در استان وجود دارد، عنوان‌کرد: برای نیل به اشتغال باید در هر شهرستانی حداقل یک مرکز آموزش فنی وحرفه ای وجود داشته باشد.

وی افزود: به جز شهرستان‌هاي حمیدیه و دهدز، ديگر شهرستان‌های استان از مراکز مهارتی بهره‌مند هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهارکرد: تهدید بزرگ پیش روی ما، تغییر در ترکیب تحصیل است. ما برای ایجاد اشتغال و تولید باید نیروی کار مستعد و با مهارت مربوطه را در دست داشته باشیم. به طور کلی ایجاد اشتغال به دو مقوله فرصت مشغلی و نیروی مستعد نیاز دارد.

قلاوند بیان‌کرد: برای افزایش سطح مهارت و تربیت نیروهای با مهارت رویکرد آموزشی را به سمت آموزش های عالی و علمی کاربردی هدایت کردیم.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی از مشکلات نبود اشتغال پایدار در استان و حتی کشور، وجود رشته‌های نامتجانس با اشتغال است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح‌کرد: براي حل این مشکل اکنون طرح نیازسنجی مهارتی را در دستور کار قرار دادیم. در این طرح رشته‌های غیر نیازمند حذف خواهند شد كه اين اقدام براساس نیازسنجی، از اتلاف منابع مالی برای آموزش جلوگیری می‌کند.

قلاوند ادامه‌داد: از طرح‌های دیگر آموزشی در حال اجرا مي‌توان به طرح احیای نظام استاد شاگردی اشاره كرد. هم‌اکنون هزار نفر در خوزستان آموزش‌های لازم را جهت پذیرفتن شاگرد دیده‌اند.

وی یادآورشد: ارتباط با کشورهای همسایه و ایجاد کارگاه‌های آموزشی و صادرات دانش و مهارت فنی در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهای امارات، عراق، کویت، عربستان و الجزایر هستیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان‌کرد: یکی از مشکلات مهمی که در تهيه آمار داریم، ارائه تعریف دقیق فرد شاغل و اشتغال است. یعنی تعریف دقیقی از افراد شاغل و اشتغال از سوی سازمان‌های مربوط ارائه نشده است. اصلاح تعریف شاغل و اشتغال یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود.

قلاوند اظهارکرد: یکی از بیماری‌های اجتماعی موجود کتمان آمار بیکاری است. بدون ارائه آمار صحیح نمی‌توان برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری برنامه‌ریزی کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار