تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۶۹۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیاحی:
ورودسالانه 700هزار گردشگر عراقی به خوزستان
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: سالانه بیش از 700 هزار نفر گردشگر عراقی وارد خوزستان می شوند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

احمد سیاحی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه آهن خوزستان اظهار کرد: در اقتصاد کلان کشور راه آهن تاثیر مهم و به سزایی دارد و می توان گفت مقدار نیرو و استعدادی را که استان خوزستان در این زمینه می تواند داشته باشد با هیچ استان دیگری قابل مقایسه نیست.

وی بیان کرد: از نظر باری و از نظر مسافری، باید توان راه آهن استان خوزستان بیشتر و بیشتر شود. ما در استان خوزستان بنادر فعال بسیاری داریم و می توان با اصلاح و بازسازیی خطوط ریلی در این مناطق بیش از پیش بتوان از هزینه ها و فواید را برای استان در بر داشته باشد.

سیاحی ادامه داد: ما باید از ظرفیت مسافران عراقی با یک برنامه ریزی دقیق استفاده کنیم که طبق آماری که به دست ما رسیده سالانه 700 هزار نفر گردشگر عراقی به خوزستان وارد می شوند به همین دلیل باید از این فرصت پیش آمده با ارائه خدمات مناسب و بهینه در عرصه راه آهن استفاده کرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: در خصوص فروش سهام فولاد خوزستان طبق جلسه ایی که  استاندار استان خوزستان با وزیر راه و شهر سازی داشت؛ سهم خوزستان به تنهایی 800 میلیارد تومان اعلام شد که این مقدار اعتبار حق استان خوزستان است زیرا خوزستان ملی ترین استان کشور است و ظرفیت های نهفته بسیاری را دارد. باید افتخار کنیم که در عرصه اقتصادی و تامین هزینه های کشور حرف اول را می زنیم و به عنوان استانی که 70 درصد درآمد ناخالص ملی را تامین می کند باید خواسته های بزرگی داشته باشیم.

سیاحی تصریح کرد: در مسائل جاده ایی و ریلی نیز 12 درصد درآمد مصوب دولت مختص به استان خوزستان است و این موضوع را نیز باید به صورت جدی مدنظر داشته باشیم. ما نیز به اولویت بندی اعتقاد داریم اما از ظرفیت هایی که داریم و به صورت نقد در حساب خصوصی وزارت راه و شهر سازی است باید استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: خط ریلی راه آهن اهواز، خرمشهر، اندیمشک باید دو خطه شود که در خصوص اجاد چنین پروژه ایی به نوعی بهتر می توان از ظرفیت های موجود در استان خوزستان استفاده کرد و با ایمنی بیشتری می توان با شهرستان های دیگر تعامل بهتری داشته باشیم.

سیاحی افزود: استان خوزستان هنوز در موارد راه آهن مشکلات زیادی دارد و باید یک ارتقا کمی و کیفی را در بر داشته باشد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار