تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۷۰۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور مسئولان استانی
موزه کار و ابزار شوشتر افتتاح شد
به مناسبت دهه مبارک فجر موزه کار و ابزار شهرستان شوشتر با حضور معاون اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان به بهره‌برداری رسید.

امیرعباس کاویانی در مراسم افتتاح این موزه اظهار داشت: شوشتر شهری جهانی است و باید در راستای افزایش تعداد موزه‌ها و فضاهای تاریخی این شهر گام‌هایی اساسی برداشت.

وی تاکید کرد: شوشتر همه ساله گردشگران زیادی را در خود جای می‌دهد و موجزه اصلی‌ترین بازاری است که می‌توان داشته‌های گذشته را به گردشگران معرفی کنیم و در این زمینه نیاز است تا در شوشتر اهتمام ویژه‌ای در این زمینه ورزیده شود.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت صنعت‌گران صنایع دستی در سرای افضل شوشتر گفت: این سرا باید به نحو احسن مدیریت شود و در این زمینه نیاز است تا در راستای حمایت از صنایع فراموش شده در شوشتر گام‌هایی اساسی برداریم.

وی خاطرنشان کرد: موزه کار و ابزار شهرستان شوشتر می‌تواند محلی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی باشد و به این دلیل باید در راستای تقویت این فضا تلاش زیادی به کار برد.

موزه مردم‌شناسی شهرستان شوشتر و موزه کار و ابزار شهرستان شوشتر به همت عباس‌نژاد فتحی راه‌اندازی شده است، وی خود به تنهایی بیش از 8 هزار قطعه تاریخی جمع‌آوری کرده است.

این موزه در حال حاضر در سرای افضل شهرستان شوشتر که در حال حاضر به عنوان بازارچه صنایع دستی این شهرستان استفاده می‌شود، مستقر شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار