تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۷۱۴۵
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آقای ضرغامی، توهین به قوم لر و بختیاری فتنه داخلی محسوب می شود
آرش احمدی
چند هفته ایست که از شبکه سه سیما سریالی با عنوان «سرزمین کهن» به نمایش در می آید که به وقایع قبل از انقلاب و یک خانواده ی درباری ( بختیاری ) می پردازد.

در این فیلم علاوه بر توهین به ایل غیور لر و بختیاری، در کلام نیز کوتاهی نورزیده و در یکی از پلان های آن گفته شد: نگم بختیاری ها، چطوری بختیاری شدند.

این کلام چنان با وقاحتی گفته شد که انگار بختیاریها اصل و نصب و ریشه ای  در تاریخ ایران نداشته اند.

هر چند در این سالها صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بصورت خطی و در مسیری مشخص اقدام به ساخت سریالهایی اینچنینی کرده است و گواه آن فیلم " صنوبر" محمد ورزی است که با سواستفاده از نام موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) و دفتر طرح و برنامه شبکه یک سیما اقدام به تهیه،ساخت و پخش گردید.

در آن سریال نیز بختیاریها را دزد و غارتگر معرفی کردند، هر چند این سریال هم همانند دیگر سریالهای محمد ورزی دستخوش تحریف است و ارزش چندانی ندارد، ولی آیا رسانه ی ملی که باید در راستای اتحاد و رهبری یک کشور نقش و سهم عمده ای داشته باشد، اینچنین ناشیانه و بدون بررسی فیلمنامه های دریافتی اقدام به ساخت سریالهایی کند که انزجار و بدبینی را در جامعه رقم بزند.

جناب آقای ضرغامی، فتح قندهار،مشروطه و شرکت در هشت سال دفاع مقدس و دیگر عرصه های جهادی در کشور توسط بختیاریها بر کسی پوشیده نیست و دوستان و عوامل فتنه انگیز جنابعالی در شبکه سه سیما نیز نمی تواند صداقت،شجاعت، دلیری و مردانگی ایل غیور بختیاری را کتمان نمایند و آن را دستخوش تغییرات و جریان های فکری و سیاسی خود کنند.

به قول امام خمینی ( ره ) که گفته بودند: من شما بختیاریها را می شناسم و با شما خاطره دارم، شما مدافع اسلام و ایران بودید،پدران شما به ایران خدمت کردند و همچنین به گفته ی مقام معظم رهبری : قوم لر زبده ترین قوم هاست.

حالا چگونه خائن و خودفروخته معرفی می شوند را باید از دست اندرکاران صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران و همچنین نویسنده و کارگردان این سریال یعنی کمال تبریزی و علیرضا طالب زاده پرسید که خود را چگونه به محمد مسعود تهیه کننده این سریال به ریالی ... و ارزش ادبی قلم و هنری خود را به زیر پا گذاشته تا دست به چنین حرکتی بزنند.

جناب آقای ضرغامی، کارنامه ی ناقص و دارای شبهه کمال تبریزی را که ورق بزنید متوجه خواهید شد که چگونه پول های حیف و میل شده ی صدا وسیما بر باد رفته است. در سال 1378 سریال " قصه های رودخانه " وی با سرمایه گذاری سیمای جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی جلوی دوربین رفت و ساخته شد، اما به همان دلیلی که خود می دانید امکان پخش آن از شبکه ی ملی حاصل نشد و ایشان در جوابتان گفت : باید برخی از مسئولان تلویزیون عوض شوند.

در همان سال فیلم سینمایی پاداش را با سرمایه گذاری سیما فیلم تولید می کند ولی بخاطر عبور از خط قرمزهای اخلاقی و تعرض به برخی مقدسات دینی توقیف می شود. در سال 89 فیلم خیابان های آرام را کلید می زند که به انتخابات سال 88 پرداخته است، که آن هم بنا به درخواست تهیه کننده اش اکران نمی شود.

هم اکنون پس از 5 سال تلاش و کوشش مسئولان صدا وسیما متوجه هدر رفت بودجه ی بیت المال می شویم که چگونه کارگردانی که اینچین پیشینه ای در کارنامه ی خود دارد، مسئولین آن را در راس این پروژه قرار می دهند که اگر نگوییم انتخاب تهیه کننده بود بهتر است.

باب مورلی گفته ی زیبایی دارد که می گوید : تو که هستی که بخواهی زندگی من را قضاوت کنی؟ من بی عیب نیستم و نمی خواهم باشم. فقط قبل از اینکه شروع کنی و با انگشت من را نشان بدهی، مطمئن شو دستهای خودت پاک است.

آقای ضرغامی، ملت ایران قبل از محکم شدن پایه های سیاسی خود، آسیب های هشت سال دفاع مقدس را در خود دیده است و هنوز بعد از سالها دچار درگیریهای اقتصادی،روانی،اجتماعی و فرهنگی خویش است. شهدایی را تقدیم انقلاب کرده است که بدون توجه به هیچ امتیاز و چشم داشتی بر سر مین هایی جنگی پا نهادند تا راه آزادی و حرکت کشور را در مسیر پیشرفت بوجود آورند.

شما بعنوان مدیرکل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چه خدمتی در جهت جذب مخاطبان تلویزیون انجام داده اید؟ چه نمره ای به خود می دهید؟

آیا فرار کردن مخاطبین تلویزیونی از شبکه های ملی و جذب شبکه های بیگانه از جمله شبکه های ترکی با زبان فارسی شکست محسوب نمی شود؟

شما که از سال 88 تاکنون بدنبال عوامل فتنه می گردید و هر چند روز یکبار شورای سیاستگزاری خبر در اخبار شبانگاهی آن را برجسته می کنند، آیا توهین به بزرگترین قوم و ایل ایرانی ( بختیاری ها ) که هر دوره نقش عمده و بسزایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری ایفاد می کنند خود فتنه داخلی محسوب نمی شود؟!

و اما سخنی کوتاه با نمایندگان بختیاری و لر استانهای خوزستان،کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و ... باید گفت مردم غیور بختیاری و لر برای رسیدن به دنیایی بهتر از هیچ چیز فروگذار نبوده و تنها آمال و آرزوهای خود را در نمایندگانی دیده اند که برایشان احترام و ارزش قائل بوده و به آنان رای داده اند، حرکت در مسیر نگاه های انسانه دوستانه و به دور از هر نگاه قومیتی ، رشد و تعالی را برای کشور بدنبال خواهد داشت و کوتاهی در مسیر خواسته های مردم ضربات جبران ناپذیری بر آینده ی سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی شمایان رقم خواهد زد.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۵
صالحی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
0
1
درود بر شما جناب آقای احمدی و مرگ بر منافق
داریوش احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
0
2
واقعاً که عالی بود. اما مگر اینا دردشون میاد.
ario
|
UNITED STATES
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
9
15
درود بر شما
درود بر قوم بزرگ بختیاری
درود بر تنها انسانهایی که در طول تاریخ ایران جلوی هیچ بی وجود نامردی سر خم نکردند
عماد جعفری پور
|
SWEDEN
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
0
0
شهاب حسینی را همیشه دوست داشته و داریم ولی قطعه شعرم را به او برسانید

سپاس ویژه دارم از ادمین شلوغترین صفحه طرفداران شهاب حسینی عزیز. سپاس بابت توجه و نوشتن پاسخی کوتاه به مطالب من در صفحه طرفداران شهاب حسینی، صفحه با بالای دویست هزار عضو. ما هوای اسطوره های بازیگری مان از جمله شهاب حسینی نازنین را داریم و در متن ها و پلاکارهای مان تنها انتقاد میکنیم به مدیران صدا و سیما و آقای کمال تبریزی یعنی فقط به افراد تصمیم گیرنده ایراد میگیریم. تنها خواهشی که دارم این است که قطعه شعرم را به آقای شهاب حسینی برسانید تا شاید کمی به فکر فرو برود و در صورت صلاحدید، حداقل به عنوان یک شهروند و به عنوان یک همکار صدا و سیما، از پیشنهاد بختیاری ها برای تشکیل کمیته ای جهت سنجش و ارتقای رضایت اقوام از صدا و سیما حمایت شان را اعلام کنند. چزئیات این پیشنهاد در این آدرس موجود می باشد، بدون فاصله ها کپی کنید

www. the-earth-country.blogfa .com/post/248

و حالا قطعه شعرم که بر اساس ترانه یغما گلرویی می سرایمش:

ای بازیگر گریه نکن ما همه مون مثل همیم ... صبح ها که از خواب پا میشیم نقاب به صورت میزنیم

یکی معلم میشه و یکی میشه خونه به دوش ... یکی ترانه ساز میشه یکی میشه غزل فروش

یکی لب مرز اسیر و یکی روی مین میپره ... یکی صدا و سیما میشه نفرت روی آنتن میبره

یکی عشایر میشه و یکی میشه وبلاگنویس ... یکی به اون عشایره میگه برو کاسه ت بلیس



ارادتمتد شما و شهاب حسینی
عماد جعفری پور / نویسنده وبلاگ کشور زمین
رامهرمز / 25 بهمن 1392

http://the-earth-country.blogfa.com/post/250
مجتبی از شوشتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
9
12
چه بگویم که هر چه گویم بیخود است چون از دست مسیولان و سران بختیاری انتظاری بیش از این میرفت
آیا اگر به ترکها همچین توهینی میشد آرام میگرفتند ایا ما بختیاریها شخصیتی را که در حد رییس علی دلواری یا میرزا کوچک خان در بین مردمانمان نداشتیم که آنها اینقدر شخصیت پردازی میکنند و ما انگار هیچ؟
آیا بختیاریها تهران را به تنهایی فتح نکردند ؟
البته این به سران قومی ما نیز برمیگردد که خیلی سستی و تعلل به خرج میدهند لطفا از اصالت بختیاری دفاع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| SWEDEN |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
آیا به نظر شما فتح(!) تهران به تنهایی موجب افتخار است؟! توهین به اقوام قطعا نادرست است، اما افتخار به فتح یک شهر (به قول شما) از کشور خودمان هم نادرست است. افراط و تفریط آفت جامعه ماست
دالوند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
1
0
درود بر قوم بختیاری با اصالت و نجیب....
ضرغامی باید عذرخواهی منه..
رضا
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
0
0
از ماست که بر ماست!!! در طول تاریخ آنقدر به همدیگر خیانت کرده ایم .آنقدر بخاطر وجود طبقات مدنی موجود در طوایف مختلف بختیاری(خان.کلانتر.کدخدا.رعیت......)همدیگر را تحقیر و سرشکسته کرده ایم که خواسته و ناخواسته به هر موجود بی ریشه ای اجازه توهین و بی احترامی به قوم جلیل. فرهیخته و غیور بختیاری را میدهیم.آری عزیزان من.اشکال از دیگران نیست.اشکال از خودمان است که این فرصت را به آنها داده و بعد از این هم خواهیم داد. خیلی هم بد نشد. شاید این عمل وقیح تلنگری باشد برای ما بختیاریها تا بعد از بیشتر به خودمان و قوم عزیزمان احترام بگذاریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
1
0
سرداراسد زنده است الله اکبربختیاری میمرد ذلت نمی پذیرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
0
متاسفانه در صدا و سيما هر كسي را بخواهند تمسخر كند و آدم ساده و نابلدي نشان دهند اين فرد يا لهجه لري دارد يا جنوبي
عبداله زاده اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
1
0
سلام تبریک آقای احمدی عالی بود
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
1
ما به بختیاری بودن خود افتخار داریم اما به گمانم این هم حقه ای جدید است از این دولت و حالا حتما سرمان را گرم می کند تا کاری انجام بدهد
جعفری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
1
به اطلاع برسانم که شخص رئیس علی دلواری از ایل بختیاری است
دزفولی
|
ROMANIA
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
1
2
چقدر بعضی ها بی ظرفیت هستند .در همه اقوام و ملت ها انسان هایی با سلیقه های سیاسی مختلف وجود دارد. در ضمن اعتراض ها مختص بعضی از بختیاریها بود. ما دزفولی ها هم بختیاری نیستیم.
منجزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
1
مجتبی جان از شوشتر رئیس علی دلواری لر بود عمده استان بوشهر لر نژاد هستند مخصوصا دلوار و دشتستان ، لیراویی و .... ما از میرزاکوچک خان که صد البته گنده است اما گنده تر داشته ایم سردار اسعد بختیاری ، اسدخان بهداروند ، نامدارخان منجزی ، علی مردان خان چهارلنگ ، محمد تقی خان چهار لنگ ، بی بی مریم ،سردار محسن رضایی وووووووو
اما مشکا ما در این است که در شبکه استان خوزستان هیچ جایگاهی نداریم برنامه به زبان بختیاری نداریم تا در آن برنامه مثلا از دکتر پور بختیار، دکتر آقایی و یا استاد درویش زاده دعوت کنند تا از تاریخ و فرهنگ غنی ما سخن بگویند تاجمیری را بیاورند اشعار حماسی بخواند شاهنامه خوانان را بیاورد دیگران که هیچ فرزندان خودمان هم از گذشته خود دور افتاده اند
عادل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
1
0
غیرت بختیاری نماد مردم سالاریست
اندیکا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
1
0
درود بر شرف بختیاری ومرگ بر کسانی که به قوم بختیاری توهین میکنند .مردم غیرتمند بختیاری باید تقاص این بی احترامی را از آقایانی که به بختیاریها توهین کردند به هر صورت بگیرند تا دیگر درس عبرتی برای دیگران شود تا هر موقع دلشان خواست به قوم بزرگ بختیاری توهین نکنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
1
1
متا سفم برای شما که به جای ایجاد وحدت در کشور بااحساسات یه قوم ویه ملت بازی مکنید قوم لر زبده ترین قوم هاست امام خامنه ای
عباس بختیاروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
2
شاید عده ای باشند که هنوز نمیدانند کوروش کبیر بنیان گزار حقوق بشر در سرزمین بختیاری متولد شده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
0
بدليل اينكه اتحاد ديگران را بختياريها ندارندو ضمنا بختياريها اعتراض كردن را بصورت قانوني بايد دنبال كنند نه اينكه با اشوب و درگيري چون اينها دنبال همين قضيه هستند تا بگويند اين هم چهر بختياري دلاوري كه ميگفتيد. لذا بايد خيلي هوشمندانه عمل كرد.اينهايي كه در دزفول عمل زشت را انجام دادند با قوم بختياريها هيچ نسبتي ندارند و در جهت غرب و ايادي انها عمل كردند.اعتراضي بود انجام شد و حالا بايد ادامه ان توسط مسئولين پيگيري شود انشاالله
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
0
با سلام گرم خدمت تمام اقوام و تيره هاي قوم لر كه از شجاعت و فداكاري در طول تاريخ از ميهن خويش پاسداري نموده اند بايد بگويم جاي تاسف است كه سيماي جمهوري اسلامي بي كفايتي و بي تربيتي خود را بر مردم اين مرز و بوم هر روز آشكارتر مي نمايد و افراد نالايقي .... اميدوارهستيم كه در آينده حداقل يك آدم... را جايگزين وي نموده تا حداقل ادب و انسانيت را رعايت نمايد.
حميد
|
-
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
1
1
درود بر قوم بزرگ بختياري
محمدامین از نصف جهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
0
1
زنده باد غیور مردان وشیر زنان بختیاری
حسین خوزستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
6
1
الکی لر و بختیاری رو با هم قاطی نکنید! من لرم و هیچ اعتراضی به این فیلم ندارم!!!
شوشتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
2
0
خود ... یک فتنه واقعی ست.
:
:
:
آخرین اخبار