تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۷۴۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان:
90 درصد متقاضیان مراکز کاریابی فاقد مهارت اند
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: 90 درصد ثبت نام شده‌های مراکز کاریابی فاقد مهارت هستند که این هرم باید تغییر یابد.
نورالله حسن‌زاده در مراسم اخذ مجوز دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری اهواز که پیش از ظهر امروز در شهرداری اهواز برگزار شد اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بحث‌هایی در رابطه با کمبود نیروی انسانی تکنسین در بدنه تولید و صنعت مواجه شدیم.

وی ادامه داد: این کمبود‌ها تصمیم سازان کشور را بر آن داشت که با تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیروهایی را برای تولید و صنعت تربیت کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان، نخستین وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربردی را تربیت تکنسین بیان کرد و گفت: ما شغل را در مراکز صنعتی احصا می‌کنیم و سپس متناسب با نیازهای شغلی رشته‌های جدید در دانشگاه تعریف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 9 هزار دانشجو در مهر ماه 91 در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان تحصیل می‌کردند عنوان کرد: در بهمن ماه سال جاری 26 هزار دانشجو در دانشگاه‌های علمی کاربردی خوزستان به تحصیل مشغول می‌شوند.

حسن‌زاده افزود: مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از 15 مرکز به 33 مرکز افزایش یافته است و تمام تلاش ما این است که مراکز تولیدی صنعتی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه 230 هزار نفر در دانشگاه‌های خوزستان مشغول به تحصیل هستند عنوان کرد: متاسفانه فرهنگی در جامعه ما وجود دارد که خانوده‌های به دنبال مدرک لیسانس و مهندسی هستند و از مهارت‌آموزی جا مانده‌ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان خاطر نشان کرد: 90 درصد ثبت نام شده‌های مراکز کاریابی فاقد مهارت هستند که این هرم باید تغییر یابد و به سمت مهارت‌آموزی که از اصول اولیه کاریابی است حرکت کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار