تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۷۶۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول واحد بهداشت روانی مرکز بهداشت خوزستان خبر داد
مافیای موادمخدر درباشگاه‌هاو آرایشگاه‌های زنانه
مسئول واحد بهداشت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان گفت: مافیای مواد مخدر جامعه زنان را در باشگاه‌ها و آرایشگاه‌های زنانه مورد هدف قرار داده است.

رضا دواساز ایرانی امروز اظهار کرد: معضل اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر یکی از آسیب‌های اجتماعی است که موجب ایجاد سایر مشکلات از جمله سرقت، طلاق، خشونت‌های خانوادگی و از دست دادن شغل و تحصیل و همچنین شیوع برخی بیماری‌های عفونی می‌شود.

وی اذعان داشت: مافیای مواد مخدر جامعه زنان را مورد هدف قرار داده است و به بهانه لاغری، اقدام به عرضه داروهای لاغری در سطح آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی بانوان می‌کنند و خطر بروز علائم مصرف مواد محرک را به همراه دارد که خود توجه ویژه به این اماکن را می‌طلبد.

مسئول واحد بهداشت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان افزود: در همین راستا معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز اقدام به توزیع یکصد جلد کتاب با عناوین «راهنمای آموزشی کارکنان سالن‌های آرایشی بانوان در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد» و «راهنمای آموزشی کارکنان سالن‌های ورزشی بانوان در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد» در بین آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی بانوان درسطح شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز کرد.

وی خاطر نشان کرد: از جمله برنامه‌های این معاونت که بعنوان مصوبه در کمیته سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد، ذیل کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان، مقرر گردید هماهنگی لازم با اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان درخصوص آموزش متصدیان سالن‌های ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه با هدف پیشگیری از اعتیاد و آگاهی از سوء مصرف مواد محرک‌ها و مقابله با تبلیغات دروغین قرص‌های لاغری و بدن سازی در قالب جلسات آموزشی اجرایی شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار