تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۵۷۹۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از نيمه اسفند ؛
آغاز بازگشت پرندگان مهاجر از خوزستان
کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با گرم شدن هواي استان، پرندگان مهاجر از نیمه دوم اسفندماه مهاجرت خود را از خوزستان آغاز كرده و به سمت نقاط شمالی ایران پرواز می‌کنند.

رحيم الوندی اظهار کرد: تقریبا از نیمه دوم که هوا گرم‌تر می شود، پرنده‌های مهاجر (زمستان گذر) که عمدتا پرندگان آبزی و کنار آبزی هستند، از استان خوزستان به سمت نقاط شمالی ایران مهاجرت می‌کنند و از همان مسیر از کشور خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: مهاجرت این پرندگان تا فرودین ماه ادامه دارد. در پاییز نیز با خنک شدن هوا مهاجرت خود را مجددا به استان انجام می‌دهند.

این کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان درباره پرندگانی که در برخی جزایر رودخانه کارون موجود هستند، گفت: عمده این پرندگان بومی و جوجه‌آور هستند. به دلیل اینکه در این جزایر تردد زیادی صورت نمی‌گیرد، جای امنی برای جوجه‌گذاری آنهاست. بیشتر این پرندگان از خانواده‌ها سیل‌ها و از نوع اِگرت (کوچک و بزرگ) هستند.

الوندی اظهار کرد: شکار این پرندگان ممنوع است. پروانه شكار معمولا برای پرندگان گوشت حلال صادر می‌شود که این پرندگان حلال گوشت نیستند. در جاهایی مانند تالاب شادگان و هورالعظیم هم که نیزار وجود دارند، این پرندگان اقدام به جوجه‌آوری می کنند.
:
:
:
آخرین اخبار