تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۵۸۰۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از جلسه شورای شهر اهواز
بیست و نهمین جلسه شورای شهر اهواز با حواشی زیادی از جمله ترک جلسه توسط دو تن از اعضا همراه بود.

بیست و نهمین جلسه شورای شهر اهواز عصر دیروز با حضور 21 عضو برگزار شد.

*در ابتدای جلسه جوابیه‌ای از سوی سپاه پاسداران در رابطه با صحبت‌های نماینده بسیج زرگان قرائت شد.

* در ادامه چهار نفر از اعضا به بیان نطق پیش از دستور خود پرداختند.

* ابراهیم نوشادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اهواز در رابطه با صحبت‌های حجت‌الاسلام کاظم سواری در خصوص استفاده سازمان پارک‌ها از آب شرب برای آبیاری فضای سبز اظهار کرد: برای آبیاری فضای سبز اهواز 45 درصد از آب خام، 35 درصد از تانکر و 25 درصد از آب شرب استفاده می‌شود که هر سال این درصد کاهش می‌یابد.

* سواری در جواب نوشادی گفت: به زبان می‌گوییم 25 درصد اما در اصل 50 درصد است زیرا آب را باز می‌کنند تا حدی که تمام بلوار را آب می‌گیرد.

* محمد جواد رضوی، عضو دیگر شورای شهر اهواز اظهار کرد: بیش از دو ماه پیش دو طرح با عنوان ساماندهی نیروی انسانی و ادغام سازمان‌های شهرداری در شورا مطرح شد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در کمیسیون برنامه و بودجه است که لازم است برای جهت برطرف شدن نگرانی از وضعیت نیروی انسانی در شهرداری بررسی شوند.

* زیبا صالح‌پور بعد از اینکه ابریشم کار نطق پیش از دستور خود را قرائت کرد اظهار کرد: لطفا ذهنیت ایجاد نکنید، این مطالب نیاز به پاسخ دارد به جای اینکه یکدیگر متهم کنیم باید نیازهای ضروری مردم بررسی شود.

* آذر زمانپور، عضو شورای شهر اهواز نیز در این رابطه گفت: با این نطق به اعضای شورا توهین شده است، شورا حرمت دارد، ایشان به عنوان کوچک‌ترین عضو شورا نصیحت‌ها را برای خودش نیاز دارد.

* در ادامه جلسه دستور کار‌ها مورد بررسی قرار گرفت، دستور کار اول در رابطه با ایراد فرمانداری به مصوبه قبل شورا در زمینه شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری بود .

* دستور کار بعدی در رابطه با انتقال هوشنگ شیرمردی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر اهواز، از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان به شورای شهر بود که بعد از اینکه به مرحله رای‌گیری رسید به پیشنهاد کاظم سواری از دستور کار خارج شد.

* در ادامه تعیین محدوده منطقه پنج شهرداری اهواز در دستور کار قرار گرفت که بعد از بحث و جدل‌های بسیار اعضا بر سر این موضوع قرار بر این شد که بعد از یک هفته بررسی به رای‌گیری گذاشته شود.

* در هنگام رای‌گیری، تعدادی از اعضا نسبت به صحبت‌های ابریشم‌کار اعتراض کردند که در این هنگام زمانپور و باورساد به نشانه اعتراض به روند جلسه و صحبت‌های ابریشم کار جلسه را ترک کردند.

* ابریشم‌کار عنوان کرد: از ابتدای شورا بار‌ها از سوی صالح‌پور و سخنگوی ایشان (زمانپور) مورد هجمه قرار گرفته‌ام اما هیچ‌گاه صدایم را بالا نبردم و اعتراضی نکردم.

* لازم است گفته شود که زمانپور، صالح‌پور و باورساد در هنگامی که ابریشم‌کار نطق پیش از دستور خود را قرائت می‌کرد با صحبت‌های پی در پی اعتراض خود را نسبت به گفته‌های وی اعلام کردند.

* جلسه با وساطت بقیه اعضا آرام شد و دستور کارهای بعدی مورد بررسی قرار گرفت.

* لایحه تعیین محدوده منطقه پنج شهرداری اهواز با رای‌گیری به کمیسیون تلفیق رفت.

* بعد از آن عوارض ویژه کاهش اثرات حوادث غیرمترقبه که در کمیسیون مربوطه رای نیاورده بود بررسی گردید و اعضا با رای کمیسیون موافقت کردند.

* در انتهای لایحه مساعدت به برگزاری گردهمایی رزمندگان گردن جعفر طیار و کربلا مورد بررسی قرار گرفت که با موافقت اعضا قرار شد که به هر گردان 10 میلیون تومان مساعدت شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شورای شهر اهواز
:
:
:
آخرین اخبار