تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۸۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعلام جزئیات اکتشافات نفتی توسط زنگنه
کشف ذخایر جدید نفت و گاز در ایران
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با اشاره به کشف ذخایر جدید نفت و گاز در ایران با بیان اینکه به زودی نتایج اکتشافات جدید نفت و گازی کشور توسط وزیر نفت اعلام خواهد شد، گفت: در منطقه زاگرس و مناطق مرکزی ایران شواهدی مبنی بر وجود ذخایر جدید هیدروکربوری وجود دارد.

هرمز قلاوند درباره آخرین وضعیت اکتشافات جدید نفت و گاز طبیعی در ایران، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین اکتشاف بزرگ نفت و گاز در ایران انجام شده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه هم اکنون نتایج این اکتشافات نفت و گاز به شرکت ملی نفت ارائه شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود به زدی نتایج کامل این اکتشافات جدید نفت و گازی توسط وزیر نفت اعلام شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مهر که برخی از کارشناسان از پایان دوران طلایی اکتشافات نفت و گازی در ایران خبر می دهند، اظهار داشت: این مضوع صحت ندارد.

قلاوند با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران از روش های جدید اکتشافی برای کشف ذخایر جدید نفت و گاز در ایران استفاده می کند، بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به شواهد موجود در مناطق مرکزی و حوزه زاگرس پتانسیل های قابل قبولی برای کشف ذخایر جدید نفت و گاز وجود دارد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در منطقه زاگرس و مناطق مرکزی ایران شواهدی مبنی بر وجود ذخایر جدید هیدروکربوری وجود دارد، تبیین کرد: قطعا با استفاده از پروژه‌های جدید اقداماتی برای کشف ذخایر هیدروکربوری در این مناطق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون امور بین‌الملل وزارت نفت هفته جاری با انتشار گزارشی، اعلام کرد: در حال حاضر ایران با در اختیار داشتن 33.6 ترلیون متر مکعب ذخایر گاز طبیعی که معادل 234 میلیارد بشکه ذخایر نفت خام بوده بزرگترین دارنده ذخایر گذاز جهان است.پ

در کل، مجموع حجم ذخایر نفت و گاز طبیعی ایران معادل 400 میلیارد بشکه برآورد می شود و ایران را به بزرگترین دارنده مجموع ذخایر گاز جهان تبدیل می‌کند.

بر اساس آخرین گزارش رسمی شرکت ملی نفت ایران در آخرین گزارش رسمی خود حجم ذخایر گاز طبیعی و متعارف ایران را بیش از 33.7 تیریلون متر مکعب و حجم ذخایر نفت خام متعارف و قابل برداشت کشور را حدود 157 میلیارد بشکه اعلام کرد.

شرکت ملی نفت هم اواسط سالجاری، اعلام کرده بود: ایران از حیث اکتشافات جدید نفت و گاز به ویژه در سال گذشته میلادی به رتبه اول جهان دست یافته است، بر اساس گزارش رسمی اوپک، جایگاه نفتی ایران از چهارم به سوم جهان پس از کشورهای ونزوئلا و عربستان ارتقا یافته است.

برای سال 1392 کشف حدود 450 میلیون بشکه ذخایر جدید نفت خام و حدود 125 میلیارد مترمکعب ذخایر گاز طبیعی در دستور کار شرکت ملی نفت قرار گرفته است.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: شرکت ملی نفت ، نفت ، گاز ، زنگنه
:
:
:
آخرین اخبار