تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۸۲۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بورس دانشجویان خبر داد:
بخشنامه بانک مرکزی درباره دانشجویان ایرانی خارج کشور/ واریز شهریه به حساب دانشگاه
مدیرکل بورس سازمان امور دانشجویان گفت: شهریه دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور در سال 93 به حساب دانشگاه ها واریز خواهد شد.

دکتر احمد غلامی در خصوص بخشنامه اخیر بانک مرکزی که براساس آن از ابتداي سال 1393 پرداخت شهريه صرفا به حساب دانشگاه واريز می شود، گفت: با توجه به مذاکرات ژنو (توافقی که میان ایران و گروه 1+5، صورت گرفت که در بندی از آن غربی‌ها متعهد شدند مبلغ 400 میلیون دلار از سرمایه های بلوکه شده ایران را به شکل ویژه در قالب کمک هزینه تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور در اختیار دانشگاه های کشورهای مختلفی که پذیرای ایرانی ها هستند و خواهند بود قرار دهند) شهریه دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور در سال 93 به حساب دانشگاه ها واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: برهمین اساس دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور باید مشخصات خود از قبیل دانشگاهی که تحصیل می کنند، شماره حساب دانشگاه، کد بانکی و سایر مشخصات که به زودی اعلام خواهد شد را ارایه  کنند و پس از بررسی در سازمان امور دانشجویان و پس از تایید صحت مدارک، لیست دانشجویان به بانک مرکزی ارایه می شود تا شهریه آنها به حساب دانشگاه واریز شود.

وی ادامه داد: اما در خصوص دانشجویان اعزام با هزینه شخصی، خانواده دانشجویان باید معادل ریالی مبلغ شهریه را به حساب خزانه دولت که شماره حساب آن اعلام خواهد شد واریز کنند تا پس از بررسی ارز معادل شهریه آنها به حساب دانشگاه واریز شود.

وزارت بهداشت نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد:  طبق بخشنامه اخير بانك مركزي و با توجه به اينكه از ابتداي سال 1393 پرداخت شهريه صرفا به حساب دانشگاه واريز می شود  لذا خواهشمند است دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج کشور نسبت به تكميل دقيق اطلاعات ذيل در بخش اطلاعات تحصيلي اقدام کنند.

براساس این اطلاعیه، دانشجویان باید نام بانك عامل دارنده حساب بانكي دانشگاه( شعبه يا كد) ، شماره حساب بانكي دانشگاه ، آدرس بانك. گواهي صادره از دانشگاه خارج از كشور كه علاوه بر قيد مبلغ دقيق شهريه  و معادل شده آن به يكي از  ارزهاي يورو ، فرانك سوئيس و ين ژاپن ، داراي شماره حساب دانشگاه، نام بانك، كد دارنده حساب، آدرس و سوئيفت كد نيز باشد مي‌بايست در بخش مدارك اسكن شده( پرونده) اسكن شود.

ضمنا در صورت هرگونه تغيير در حساب بانكي دانشگاه دانشجو ملزم است مراتب را در زمان ثبت درخواست جديد اعلام کند.

بديهي است در صورت عدم تكميل اطلاعات امكان پرداخت شهريه ميسر نخواهد شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار