تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۸۳۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقاضای سخنگوی دولت از مردم؛
خودداری از ثبت نام دریافت یارانه به نفع نیازمندان
سخنگوی دولت تاکید کرد: برای اینکه دولت بتواند قانون هدفمندی یارانه ها را به خوبی اجرا کند تا وضعیت نابسامان بیمه ها و تولید کشور سامان یابد، افرادی که نیازی به یارانه ندارند از ثبت نام خودداری کنند تا بتوان خدمات بهتری را به قشرهای آسیب پذیر ارایه داد.
خودداری از ثبت نام دریافت یارانه به نفع نیازمندان
محمدرضا نوبخت چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی درخصوص اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: دولت با کمک مردم قصد دارد برنامه منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها را در جامع هدف توزیع کند تا از این طریق با اصلاح قیمت ها ازافزایش بی رویه مصرف و جلوگیری از قاچاق جلوگیری کند و هم اینکه از این طریق مشکلات تولید را برطرف کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری افزود: دولت با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می خواهد به وضعیت نابسامان بیمه ها را بهبود ببخشد زیرا اکنون 70 درصد هزینه های درمان را مردم می دهند و فقط 30 درصد دیگر را بیمه ها پرداخت می کنند.

کاهش سه درصدی تورم در بهمن ماه

نوبخت با بیان اینکه در بهمن سال جاری نسبت به دی ماه سه درصد تورم کاهش پیداکرده است، گفت: با اجرای سیاست های انضباط مالی، نرخ تورم نسبت به قبل تثبیت و کاهش یافته و دولت توانسته است وضعیت معیشت مردم را مقداری بهبود بخشد.

وی افزود: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، نقشه راهی را در دست تهیه داریم تا این سیاست ها را به نحو هرچه بهتر اجرا کنیم.

نوبخت ادامه داد: برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز که از آن عقب افتاده ایم، باید یک رشد اقتصادی پویا داشته باشیم به طوری که اگر پیش از این نرخ بهره وری 2.5 درصد بوده است اکنون باید به پنج درصد افزایش یابد تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری یادآورشد: برای رسیدن اهداف سند چشم انداز و سیاست های اقتصاد مقاومتی باید سالانه 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام دهیم.

نوبخت افزود: تحقق این میزان سرمایه گذاری نیازمند آن است که برنامه هدفمندی یارانه ها و بهره وری به درستی اجرا شوند.

وی، یکی از راه های تحقق این اهداف را استفاده درست از ˈدیپلماسی خارجیˈ کشور عنوان کرد و افزود: ضمن حفظ اصول و منافع کشور، باید از درگیرشدن با جهان خودداری کنیم. در واقع با استفاده از ظرفیت های مختلف در عرصه جهانی، چهره ایی منطقی و مهربان را از ایران را نشان دهیم.

سخنگوی دولت به روند واردات کشور اشاره کرد و گفت: اگر روال مصرف در کشور به روال کنونی ادامه یابد، میزان واردات کشور نیز افزایش می یابد زیرا تولیدات ما اضافه نخواهد شد.

وی ˈاصلاح مصرفˈ را یک نیاز ضروری برای کاهش میزان واردات کشور دانست و گفت: رسانه ها بویژه رسانه ملی می توانند با فرهنگ سازی در این زمینه، به دولت کمک کنند.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه دولت و مجلس در یک راستا حرکت می کنند و در کنار هم قرار دارند، افزود: بیشتر وقت خود را در این 6ماه در مجلس گذراندم ضمن آنکه بودجه سال 93 نمونه ای از همکاری دولت مجلس است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار