تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۸۵۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از ابتدای سال جاری تاکنون
342 گرم طلا در خوزستان مرجوع شد

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 341.910 به‌دلیل عدم داشتن کد شناسایی تخریب و جهت انجام سایر مراحل قانونی به واحد حقوقی این اداره کل ارجاع شده‌اند.

رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 438 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز عرضه فلزات گرانبها (طلا) توسط کارشناسان این اداره کل از سطح بازار در استان خوزستان انجام شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس نتایج آزمون دریافتی 68 نمونه با استاندارد ملی مربوطه به شماره 2132 «مصنوعات تزئینی ـ عیارهای رسمی آلیاژ فلزات گرانبها» مطابقت داشته و 370 نمونه نیز مغایر با استاندارد ملی مربوطه شناخته شده و دارای عیار کمتر از 750 بوده‌اند.

مدیرکل استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: اغلب نمونه‌های مغایر با استاندارد، عیارشان از حد تعیین شده مقدار ناچیزی کم بوده است و در محدوده 745 تا 749 بوده‌اند که با توجه به تذکرات و پیگیری‌های انجام شده این موضوع در حال بررسی و رفع شدن است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه مورد ممانعت از نمونه‌برداری توسط صاحبان طلافروشی صورت پذیرفت که به واحد حقوقی این اداره کل جهت سیر سایر مراحل قانونی ارجاع شد.

دهدشتی‌زاده یادآور شد: تخلفاتی که در حوزه تولید طلا با عیار نامناسب صورت می‌گیرد، استانداردسازی آن را جهت صیانت از حقوق مصرف‌کننده و حفظ اعتبار تولیدکنندگان داخلی اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

وی توضیح داد: سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع انگ‌گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها در ایران بوده و آزمایشگاه این اداره کل نیز تنها آزمایشگاه عیارسنجی تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران در استان خوزستان است.

مدیرکل استاندارد خوزستان در پایان بیان کرد: با افزایش قابلیت ردیابی مصنوعات طلا از طریق الزام تولیدکنندگان و فروشندگان به عرضه مصنوعات طلای دارای کد شناسایی کارشناسان اداره کل استاندارد خوزستان از طریق نمونه‌برداری و بازرسی به کنترل بازار و عیارسنجی فلزات گرانبها می‌پردازند تا از تقلبات در خرید و فروش این کالای ارزشمند جلوگیری شده و حقوق مصرف‌کننده رعایت شود.

مرجع / فـارس
برچسب ها: طلا د ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار