تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۸۷۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح هزارمین‌مرکزعلمی‌کاربردی کشور دراهواز
دانشگاه جامع علمی کاربردی حفاری با حضور مسئولان کشوری و استانی در اهواز افتتاح شد.

 مدیر عامل شرکت ملی حفاری در مراسم  افتتاح مرکز علمی کاربردی حفاری ایران که با حضور  رییس کل و روسای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، عنوان کرد: افتخار ما این است که شرکت ملی حفاری در سال 58 به دست امام خمینی (ره) تاسیس شد.

حمید رضا گلپایگانی افزود: در آن زمان آموزشگاهی با نام حفاری تاسیس و به کارکنان این شرکت مدرک لیسانس حفاری ارائه می داد. البته با توجه به اینکه این صنعت روز به روز در حال پیشرفت است نیازمند یک مکان برای ارتباط با مجامع بین المللی احساس می شد.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی حفاری در اهواز تصریح کرد: در این دانشگاه سه رشته تحصیلی حفاری، برق و مکانیک حفاری در مقطع کاردانی پذیرش دانشجو صورت می گیرد. البته سه رشته سیال، اسید و سیمان حفاری نیز در آینده به رشته های این دانشگاه افزوده خواهد شد.

گلپایگانی اظهار کرد: در حال حاضر 120 دانشجو متقاضی تحصیل دراین دانشگاه هستند. همچنین در سال گذشته تفاهم نامه ای با کشور عراق در خصوص اعزام 700 دانشجو در قالب گروه های 50 نفری برای تحصیل در دانشگاه حفاری اهواز منعقد شده است.

وی تربیت نیروی انسانی متخصص را از جمله اهداف مورد نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی حفاری برشمرد و عنوان کرد: میزان ارزشمندی صنعت هر کشور به آموزش نیروی انسانی آن بستگی دارد.

سال گذشته 19 مرکز علمی کاربردی در استان تاسیس شد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان نیز در این مراسم عنوان کرد: تا سال گذشته 17 مرکز علمی کاربردی با 9 هزار و 700 دانشجو در استان مستقر بود اما خوشبختانه در این زمان 19 واحد علمی کاربردی دیگر تاسیس و تعداد دانشجویان این دانشگاه به 27 هزار نفر رسیده است.

سید نور الله حسن زاده با بیان اینکه خوزستان سومین استان صنعتی کشور محسوب می شود، گفت: در بخش کشاورزی نیز با دارا بودن بیشترین میزان تولید به مقام اول کشور دست یافته ایم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در استان باید همه تلاش خود را به کار ببریم تا بیش از 50 مرکز علمی کاربردی با 50 هزار دانشجو در استان داشته باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار