تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۸۷۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت ملی حفاری کشور خبر داد
تحصیل 700 دانشجوی عراقی در دانشگاه حفاری
مدیر عامل شرکت ملی حفاری کشور گفت: تفاهم نامه‌ای با کشور عراق در خصوص اعزام 700 دانشجو در قالب گروه‌های 50 نفری برای تحصیل در دانشگاه حفاری اهواز منعقد شده است.

  حمیدرضا گلپایگانی در مراسم افتتاح یک‌هزارمین مرکز علمی کاربردی کشور که ظهر امروز در شرکت ملی حفاری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سال 58 شرکت ملی حفاری به فرمان امام (ره) تاسیس شد و افتخار داریم که سربازان امام (ره) هستیم.

وی ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی که خارجی‌های مستقر در صنعت حفاری ایران کشور را ترک کردند، فکر می‌کردند که ما قادر به مدیریت صنعت حفاری نخواهیم بود.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری کشور با بیان اینکه خارجی‌ها می‌خندیدند و می‌گفتند ما به ایران باز می‌گردیم، تصریح کرد: 34 سال از آن روز‌ها گذشت و آن‌ها برنگشتند به دلیل اینکه زحمات زیادی در این مدت در حفاری کشیده شد.

وی با بیان اینکه در آن زمان رشته‌ای به نام حفاری در دانشگاه‌های ایران وجود نداشت عنوان کرد: در آن زمان آموزشگاهی با نام حفاری تاسیس شد و دوره لیسانس حفاری در این مرکز راه اندازی شد.

گلپایگانی اضافه کرد: دو هزار نفر از کسانی که در حال حاضر در شرکت ملی حفاری مشغول خدمت هستند فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی حفاری در اهواز تصریح کرد: در این دانشگاه سه رشته تحصیلی حفاری، برق و مکانیک حفاری در مقطع کاردانی پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری کشور افزود: سه رشته سیال، اسید و سیمان حفاری نیز در آینده به رشته‌های این دانشگاه افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 120 دانشجو متقاضی تحصیل دراین دانشگاه هستند اظهار کرد: در سال گذشته تفاهم نامه‌ای با کشور عراق در خصوص اعزام 700 دانشجو در قالب گروه‌های 50 نفری برای تحصیل در دانشگاه حفاری اهواز منعقد شده است.

گلپایگانی با اشاره به اینکه ارزش صنعت به نیروی انسانی و ارزش نیروی انسانی به آموزش است بیان کرد: اگر آموزش در صنعت وجود نداشته باشد اقتصاد کشور نخواهد چرخید.

وی با بیان اینکه خوزستان در بحث حماسه اقتصادی خط مقدم کشور است تصریح کرد: مرکز علمی کاربردی ملی حفاری نباید به گونه‌ای باشد که تنها فرد مدرک دریافت کند بلکه باید دانشجویان علاقه‌مند بومی جذب شوند.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری کشور خاطر نشان کرد: موفقیت ملی حفاری ایران در 34 سال گذشته به آموزشگاه آن مربوط است و امیدواریم مرکز علمی کاربردی ملی حفاری نیز برای 100 سال آینده نیروهایی تربیت کند که پاسخگوی نیاز حفاری کشور باشد
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار