تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۸۷۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنی با بازنشسته های شاغل؛
بزرگترهای ما! کمی بزرگی کنید!
اما من و دوستانم از شما دلگیریم! شما نظم این سیستم را به هم زده اید! بازنسشته می شوید و باز با وجود داشتن حقوق بازنستگی مناسب، اقدام به دور زدن قانون می کنید و پست های مختلف را اشغال می کنید! کاش بیشتر به همدیگر احترام می گذاشتیم! ما جوانان به شما احترام می گذاریم اما در حق ما بد کرده اید!
خوزنیوز/ امیر چراغی:

من 27 سال سن دارم! کارشناس ارشد کشاورزی هستم!
دوستم عباس 28 سال سن دارد و کارشناس ارشد فیزیک است!
رضا 28 سال سن دارد و کارشناس ارشد مکانیک است!
محمد 27 سال سن دارد؛ کارشناس ارشد رشته زراعت از دانشگاه تربیت مدرس است و در حال حاضر مشغول به کار در یک کابینت سازی است!
اینها فقط چند مثال کوچک هستند تا بگویم وضعیت بحرانی است و نیاز به عزم جدی جهت پرداختن به مشکلات جوانان وجود دارد. اینکه چه کارهایی باید انجام شود تا این وضعیت پایان یابد را نمی خواهم ذکر کنم؛ اما می خواهم انتقادی صریح و واضح از بزرگترهای خود داشته باشم! آنهایی که پس از بازنشستگی به بهانه های مختلف همچنان مشغول به کار هستند و اجازه خالی شدن جایگاه خود، برای ادامه یافتن چرخه اشتغال را نمی دهند.
سال‏ها زحمت کشیده اید و عرق جبین ریخته اید تا ما بزرگ شویم و پله های موفقیت را طی کنیم اما اکنون فراموش کرده اید که من و دوستانم نیاز به کار داریم؛ می خواهم به شما بزرگترها بگویم که درست است که ما جوانان تجربه شما را نداریم اما آنقدر غیرت داریم که در صورتی که به ما اعتماد شود پاسخی در خور به اعتمادها دهیم. بزرگ من، عزیز من، جامعه یک سیستم است! روزی هر انسانی متولد می شود، دوران کودکی و نوجوانی و جوانی را آرام آرام طی می کند، تحصیل می کند و مهارت می آموزد، وارد بازار کار می شود، چندین سال کار و تلاش می کند و بازنشسته می شود، پس از این سال ها با فراغ بال می تواند به خلأ های زندگی خود بپردازد، تفریح کند، گردش کند، به کارهای هنری بپردازد، مراکز مشاوره ای برای کمک به دیگران احداث کند و هزار مورد دیگر.
اما من و دوستانم از شما دلگیریم! شما نظم این سیستم را به هم زده اید! بازنسشته می شوید و باز با وجود داشتن حقوق بازنستگی مناسب، اقدام به دور زدن قانون می کنید و پست های مختلف را اشغال می کنید! کاش بیشتر به همدیگر احترام می گذاشتیم! ما جوانان به شما احترام می گذاریم اما در حق ما بد کرده اید! اگر دولت نمی تواند که برای اشتغال جوانان کاری کند و مشکلی اجرایی و نظارتی دارد ولی شما با این رویه خود چنان وضعیتی را ایجاد کرده اید که هیچ کس قادر به اصلاح آن نیست مگر خود شما.
کمی تفکر کنید!
بزرگترهای ما لطفاً به نظام جامعه احترام بگذارید! این خواهش جوانان این مملکت و فرزندتان از شماست!
به امید سلامتی همه بزرگترها....
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
10
1
جوان عزیز، دردلت را شنیدم. ولی مگر قرار است کارشناس ارشد کشاورزی، کارشناس ارشد مکانیک و کارشناس ارشد زراعت بیایند در دستگاه های دولتی پست بگیرند و حقوق بگیر شوند؟ گذشته از تداوم اشتغال بازنشسته ها که شاید غلط باشد، این اندیشه شما که فکر می کنید کارشناسان ارشد کشاورزی و مکانیک و زراعت باید حقوق بگیر ادارات دولتی بشوند، از بیخ و بن اشتباه است و چیزی که باید عوض شود، این اندیشه کاملاً اشتباه در ذهن و فکر جوانان این کشور است.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
1
2
در پاسخ به دوست عزيز مان بايد بگويم قرار نيست همه اين فارغ التحصيلان در سازمانهاي دولتي قرار بگيرند البته قرار نيست بازنشستگان نفت هم با حقوق 30 برابر پايه در نفت باشند اما در اقتصاد بيماري كه بخش خصوصي نيست مگر كسي جز به بخش دولتي هم فكر مي كند در سيستم بانكي كه ميليلردها دلار در يك روز ناپديد مي شود اما جوان ايراني خوش فكر تحصيلكرده توانمند براي گرفتن 20 ميليون تومان بانك تا قباله جد پدري رو هم بايد در بانك بگذارد ان هم وامهايي كه 3 برابرش در پايان دريافت مي شود اين گفتمان دور از حقيقت است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
1
4
دوست عزیز نمونه هایی که نویسنده محترم بیان کردند مثال هایی بسیار کوچک از چند رشته است و این معضل گریبانگیر بسیاری از تحصیل کرده های ما در رشته های مختلف است. اصل مطلب این است که اگر زمینه سازی اشتغال برای رشته هایی مانند کشاورزی و غیره بهتر فراهم میشد دست به دامان ادارات دولتی نمیشدند و پستهایی را اختیار نمی کردند که ربطی به رشته تحصیلیشان ندارد.
حسین40
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
1
6
اقای ناشناس پس اون کسی که مهندس مکانیک یا کارشناس کشاورزی باید تو کابینت سازی کارکنه اقای بزرگ اقای باهوش اقای باتجربه
:
:
:
آخرین اخبار