تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۵۹۰۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر اهواز:
شوراهای اسلامی از ارکان نظام و برگرفته از آموزه‌های دینی هستند
عضو شورای شهر اهواز گفت: شوراهای اسلامی از ارکان نظام و برگرفته از آموزه‌های دینی هستند.

زیبا صالح‌پور در سی و دومین جلسه شورای شهر اهواز که در ساختمان شورا برگزار شد، اظهار داشت: شورای شهر در جایگاهی قرار دارد که جمهوریت نظام را تایید می کند و در حال حاضر از تنزل جایگاه شورا به وسیله یک سری عوامل ناراحت هستم.

وی ادامه داد: شورایی با سوابق دینی و سیاسی در یکی از نشریات، شورای برره خوانده می‌شود، چه مشابهتی میان شورای شهر اهواز و این سریال طنز وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه در مقابل اینگونه اهانت‌ها به ساحت این نهاد پاک نباید سکوت اختیار کرد، اذعان داشت: بعضی از افراد قبل از شروع کار شورا منتظر انحلال آن بودند.

حسین حیدری، عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز ابراز داشت: شوراهای اسلامی شهر از ارکان نظام و برگرفته از آموزه‌های دینی هستند و آیات و روایات زیادی مبنی بر شور و مشورت از بزرگان دین به ما رسیده است.

وی ادامه داد: قانون اساسی هم فصلی به شوراها اختصاص داده و قوانینی در باب وظایف شوراها تدوین شده است و جمهوریت یعنی نظامی مبتنی بر آرای مردم داریم.

عضو شورای شهر اهواز عنوان داشت: رفتار و گفتار بعضی از اعضا منجر به وارد آمدن هجمه‌های فراوان به عملکرد شورا در چند وقت اخیر شده است که از هیئت رئیسه شورا انتظار داریم در برابر این هجمه‌ها واکنش نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت حرف‌های بسیاری را تحمل کرده‌ایم، بیان داشت: از توهین یک شهروند در جلسه علنی شورا تا حضور مدیر منطقه‌ای از شهرداری در صحن شورا و شهروندی که به عنوان نماینده یک گروه برای شورا خط و نشان می‌کشد را تحمل کرده‌ایم.

حیدری، رئیس شورا را خطاب قرار داد و گفت: ما توهین شورای برره‌ای را شنیدیم و تحمل کردیم، انتظار واکنش از طرف شما را داشتیم، اما چیزی ندیدیم که جای گله دارد.

وی در پایان یادآور شد: روابط عمومی شهرداری بیانیه‌ای برای شورا صادر و در آن خط و نشان می‌کشد؛ در حالی که در هیچ شهری روابط عمومی به انتقادات شورا پاسخ نمی‌دهد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار