تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۹۱۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کل گمرک ایران خبر داد ؛
اصلاح ۱۳۰۰ گروه تعرفه گمرکی برای حمایت از تولید
رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه ۱۳۰۰ تعرفه با همکاری وزارت صنعت برای حمایت از تولید براساس اقتصاد مقاومتی تغییر کرد، گفت: شفاف‌سازی و جلوگیری از سوءاستفاده در این رابطه انجام شده است.

مسعود کرباسیان در خصوص اصلاح تعرفه‌ کالاهای وارداتی و صادراتی اظهار داشت:‌گمرک ایران با همکاری وزارت صنعت و معدن 1300 تعرفه را اصلاح و به گمرکات ابلاغ کرده است.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه این اصلاحیه در شرح تعرفه‌های کالاهای وارداتی و یا صادراتی بوده است، تصریح کرد:‌ در شرح تعرفه برای چادر مشکی یا مودم اینترنت به صورت کیلویی عنوان شده بوده است.

وی افزود: بر فرض در برخی روغن‌های پاک کننده سه جا تعریف شده بود که مبنای برداشت غلط برای واردکننده و صادرکننده می‌شد.

کرباسیان تاکید کرد: با اصلاح تعرفه یک زبان مشترک با دنیا ایجاد و راه سوء‌استفاده بسته می‌شود. در صورتی که بتوانیم نرخ گمرکی مناسب برای آنها بگذاریم مشکل واردات بی‌رویه کالا حل خواهد شد که در راستای حمایت از تولید داخل و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گفته کرباسیان، برخی کالاها به دلیل شرح تعرفه قابلیت جایگزین پیدا می‌کردند و به همین دلیل مرز تعاریف کالاها شفاف شده تا جلوی سوء‌استفاده از حقوق و تعرفه‌های گمرکی کاهش یابد که موجب شکوفایی اقتصادی و رشد درآمدها می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران بیان داشت: اصلاح 1300 تعرفه گمرکی مربوط به کل کالاها و گروه‌های کالایی است و عمدتا در بخش ماشین‌آلات بوده است.

به گفته کرباسیان، در صورتی که تعرفه اصلاح نشود چون تعاریف شفاف نبود، واردکننده با تعرفه پائین‌تر موارد مشابه، کالا وارد کرده که به ضرر تولید داخل بوده و به نوعی قانون دور زده می‌شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار