تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۹۱۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روحانی پیش از سفر به مسقط:
به دنبال استحکام بیشتر روابط با عمان هستیم
رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با عمان روابط خوبی داشته و این روابط قدم به قدم به سمت استحکام بیشتر می‌رود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز پیش از ترک تهران به مقصد مسقط در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر به عمان به دعوت پادشاه این کشور و در پاسخ سفر وی در شهریور ماه امسال به تهران است.

رئیس‌جمهور بر همین اساس اهداف سفرش را تقویت روابط دو جانبه عنوان کرد و یادآور شد: برای جمهوری اسلامی ایران کشورهای اسلامی و به ویژه همسایه و روابط با آنها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ کشورهای جنوبی خلیج فارس و دریای عمان به دلیل حساسیت این آب‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه عمان کشوری است که در یک سمت تنگه قرار دارد و سمت دیگر آن جمهوری اسلامی ایران است،‌افزود: ما همواره با عمان در سال‌های گذشته روابط خوبی داشته‌ایم و به ویژه در این دولت روابط قدم به قدم به سمت استحکام بیشتر می‌رود.

روحانی با تاکید بر اینکه در سفر سلطان به تهران قراردادهایی به امضا رسید و تفاهمنامه‌هایی شکل گرفت، گفت: به دنبال اجرایی کردن توافقات و همچنین تفاهمات جدید بوده و در کشور عمان در زمینه‌های تجاری، اقتصادی به ویژه نفت و گاز و مسائل پولی و بانکی و همچنین فرهنگی بین دو کشور خواهیم بود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مسائل منطقه چه خلیج فارس و چه خاورمیانه اهمیت بسیاری دارند، خاطرنشان کرد: راجع به مسائل منطقه بحث می‌شود؛ ما با عمان در زمینه مسائل بین‌المللی همواره همکاری‌هایی داشته‌ایم که این همکاری‌ها مدنظر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار