تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۹۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با ۱۵۴ رأی مثبت نمایندگان صورت گرفت ؛
موافقت مجلس با کلیات طرح تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق/ مخالفت با طرح یک فوریت
نمایندگان مجلس با کلیات طرح دوفوریتی تغییر ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق موافقت کردند و پیشنهاد سلب یک فوریت از این طرح را به تصویب نرساندند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان کلیات طرح اصلاح ماده 45 آئین‌نامه داخلی پارلمان مبنی بر تغییر ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با 154 رای موافق، 36 رای مخالف و 5 رای ممتنع از 205 نماینده حاضر در جلسه، کلیات این طرح را مصوب کردند.

در صورت تصویب نهایی طرح مذکور، ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق تغییر خواهد کرد به نحوی که 15 نفر از اعضای کمیسیون بودجه و 15 نفر از نمایندگان به انتخاب مجلس به عضویت این کمیسیون درمی‌آیند و همچنین یک نفر از هر یک از اعضای سایر کمیسیون‌های مجلس نیز عضو تلفیق می‌شوند.

پس از تصویب کلیات این طرح، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد پیشنهاد سلب یک فوریت از این طرح دو فوریتی را مطرح کرد که پیشنهاد وی با موافقت نمایندگان مواجه نشد.

وکلای ملت با 61 رای موافق، 110 رای مخالف و 8 رای ممتنع از 200 نماینده حاضر در جلسه پیشنهاد سلب یک کلیت از طرح دوفوریتی مذکور را به تصویب نرساندند.

ابوالفضل ابوترابری در بیان توضیحاتی درباره علت این پیشنهاد، گفت: سال 84 بودجه جاری کشور حدود 25 هزار میلیارد تومان بود و امسال 120 هزار تومان بودجه جاری به تصویب رساندیم. اگر روند به همین منوال پیش برود، از این پس باید همه اعتبارات کشور صرف بودجه جاری شود، اگر بررسی کنیم متوجه می‌شویم که دچار یک دور اشتباه بودجه‌نویسی شدیم، ما باید به فکر چاره‌آی در این زمینه باشیم که فرایند بودجه نویسی تغییر کند.

وی افزود: تا به پایان سال نزدیک می‌شویم، دولت سریع لایحه بودجه را تدوین می‌کند و به مجلس ارائه می‌کند و ما هم ساندویچ وار آن را به تصویب می‌رسانیم که در واقع این نوعی بازی با اعداد است.

وی تصریح کرد: ما باید این روند را اصلاح کنیم، بهتر است به جای عجله کاری و کارهای سیاسی به فکر تغییر روند بودجه نویسی باشیم، در یک شرایطی با حوصله این طرح را در یک مدت زمان منطقی مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه این جلسه محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس نیز در سخنانی به عنوان مخالف پیشنهاد سلب فوریت، گفت: هیچ زمانی بهتر از امروز نیست که بخواهیم این طرح را بررسی کنیم. اجازه دهید وارد بررسی جزئیات این طرح شویم و از سال بعد موضوع اقتصاد مقاومتی را مورد رسیدگی قرار دهیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: مجلس ، کمیسیون تلفیق
:
:
:
آخرین اخبار