تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۹۲۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله جزایری:
پیشرفت های پزشکی ایران را از دیگر کشورها بی نیاز کرده است
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهداشت و درمان گفت:پیشرفت های پزشکی در کشور موجب شده تا ایران در زمینه پزشکی از دیگر کشورها بی نیاز شود.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری روز چهارشنبه در جریان دیدار از مرکز جراحی قلب دزفول در سالن اجتماعات بیمارستان دزفول افزود:به دلیل توسعه خدمات پزشکی و وجود پزشکان حاذق مردم کشورهای مختلف ایران را برای درمان انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه باید از خدمات عزیزانی که در راه اندازی مرکز تخصصی و فوق تخصصی جراحی قلب دزفول تلاش کرده اند تقدیر شایسته ای کرد افزود: تکریم خدمات خادمین از وظایف دینی است.

آیت الله موسوی جزایری ضمن تقدیر از زحمات مسوولان دانشگاه علوم پزشکی دزفول سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفت و افزود: خدمات پزشکان بدون تلاش پرستاران نتیجه ای نخواهد داشت.

وی افزود: به دلیل تلاش پرستاران و زحمت کشان حوزه سلامت کشور ایران اینک سربلند است و مردمی که در گذشته فرانسه،لندن و آمریکا را برای درمان انتخاب می کردند اینک ایران را برای درمان انتخاب می کنند که این جای مباهات دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار داشت: بیماران کشورهای همسایه به ویژه عراق ایران را پشتیبان خود می دانند و در ایران احساس آرامش می کنند.

آیت الله جزایری روی آوردن مردم به تشیع را نشانه فهم ،بصیرت و شکوفایی علمی مردم دانست و گفت:اسلام اصیل سرچشمه زلال اسلام ،پیامبر واهل بیت بیت پیامبر است.

وی از حضور خیرین سلامت دزفول و فعالیت های فراوان آنها در حوزه سلامت تقدیر کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این آیین گفت:فعالیت های این دانشگاه بر مبنای سیاست های توسعه سلامت و محرومیت زدایی پیش می رود تا بیماران جز درد خود درد دیگری نداشته باشند.

عبدالرحیم صائمی نیا افزود: مرکز جراحی قلب دزفول امروز با اعتباری افزون بر 43 میلیارد ریال در دو اتاق عمل و شش تخت ccu بهره برداری شد و نخستین عمل جراحی قلب نیز با موفقیت انجام شد که نشانه ارتقای سطح علمی وعملی این دانشگاه است.

وی اظهار داشت: در سال آینده نیز دانشگاه علوم پزشکی دزفول به سمت اعتبار بخشی علمی و توانمندی پزشکان گام برمی دارد و در تلاش هستیم دانشجویان ما با بالاترین سطح علمی و با امتیاز بالا از دانشگاه خارج شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: توانمندی های تخصصی ،فناوری و پژوهشی دانشگاه بالا رفته و هویت پزشکی این دانشگاه به ثبت رسیده است و امیدواریم در رنکینگ علمی نیز توانمند ظاهر شویم.

صائمی نیا اظهار داشت: در بخش های بهداشت ، درمان از کمک های خیرین، اعتبارات دولتی و جاذبه اعتبار بخشی استفاده شده و دزفول به سوی محرومیت زدایی در حرکت است.

وی افزود: مرکز نازایی شهرستان دزفول نیز بهره برداری شد و با تلاش های صورت گرفته نخستین نوزاد آزمایشگاهی تا مردادماه سال آینده متولد خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به دیگر فعالیت های این دانشگاه اظهار داشت:با فعالیت های صورت گرفته به حاکمیت دولت ونظام جمهوری اسلامی در دزفول دست یافته ایم به گونه ای که با ارائه خدمات پزشکی به دو و نیم میلیون نفر دزفول سرآمد شده است.

در این آیین از تلاش افرادی که در راه اندازی مرکز جراحی قلب تلاش کرده اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد و با حضور آیت الله جزایری ،حجت الاسلام قاضی دزفولی و مسوولان محلی نخستین مرکز جراحی قلب شمال خوزستان وخانه بهداشت گاومیش آباد افتتاح شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار