تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۹۳۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لاریجانی در نطق پیش از دستور:
گزارش سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در ایران بی‌صفتی است/ آمریکا بداند آنها عامل به هم زدن مذاکرات هستند/ تذکر به وزارت خارجه و اطلاعات
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد آمریکا متوجه شده است در مذاکرات هسته‌ای چیزی برای گفتن ندارد و باید بپذیرد قطعنامه‌های آنها وجاهتی نداشته، بنابراین به عوامل خود اعلام داشته تا فضاسازی جدیدی داشته باشند و در فضای غبارآلود بتوانند مذاکرات را از مسیر خود خارج کنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام و ایران، بارها و بارها مسلمانان طعم تلخ مکر فریبکاران، منافقان و تزویرکاران را چشیده‌اند، مگر رضا شاه فاسد برای جلب نظر مردم در جلوی دسته عزاداران سیاه نمی‌پوشید و گل بر سر نمی‌گذاشت، اما همین رضا شاه دیکتاتور، دستش به خون مرحوم مدرس آغشته بود و مبارزان را به بند کشید.

وی افزود: محمدرضا شاه نیز به زیارت خانه خدا می‌رفت و در سخنان خود به اولیای دین احترام می‌گذاشت، ولی در عمل ریشه دین را می‌زد و با سازمان مخوف اطلاعات و امنیت کشور، انقلابیون را به شهادت می‌رساند و با انواع شکنجه‌ها با آنها برخورد می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نفاق در گذشته، از بستر فرهنگ و سیاست استفاده می‌کرد، اما با روحیه تمسک به مذهب و لسان ساده‌تر، امروز نیز نفاق مدرن با تمسک به ارزش‌های جهانی، انسانی و زبان فریبنده و پیچیده‌تر همان ظلم را به اسلام و مسلمانان می‌کند.

لاریجانی تصریح کرد: آخر این چه ارزشی جهانی است که کشورهای غربی در زمان شاه دیکتاتور چشم خود را روی کثافت‌کاری، فساد، ظلم و شکنجه‌های مالیخولیایی رژیم شاه بستند تا این رژیم با عوامل فاسد خود مواد مخدر را در کشور رواج دهد.

وی ادامه داد: امروز که نظام اسلامی، حکومت مردم‌سالار را در کشور محقق کرد و همگان در صف جهانی مبارزه ایران با مواد مخدر را ستایش می‌کنند توسط سازمان ملل که باید عامل آرامش و صلح در جهان باشد، ارزش‌های واقعی به سخره گرفته می‌شود و ایران به دلیل مبارزه با قاچاقچیان و اعدام آنها مورد اهانت قرار می‌گیرد، این خیلی بی‌صفتی و بی‌وجدانی است.

وی افزود: به نظر می‌رسد در مقابل تکرار این گونه گزارش‌های سازمان ملل باید در قانون و نحوه عمل مبارزه با مواد مخدر تجدیدنظر کرد و بگذاریم این مغزهای علیل در سازمان ملل خود با مواد مخدر مبارزه کنند و دلیل ندارد که هم ملت ایران در راه مبارزه با مواد مخدر شهید بدهد و هم آنها اینگونه گزارش‌های مغرضانه صادر کنند، این ظلم و دغل‌کاری تحت یک فضاسازی فرهنگی و سیاسی سازمان‌یافته است که همان نفاق مدرن است.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: چیزی به عنوان ارزش‌های جهانی و انسانی علم کردند و پشت آن سنگر گرفتند تا به هر کجا که میلشان کشید تیراندازی کنند، آیا دفاع از قاچاقچیان مواد مخدر ارزش جهانی است؟ واقعا خجالت‌آور است، کدام ارزش مشترکی از انسان‌ها در مورد اعدام قاچاقچیان مطلبی گفته است که دبیرکل سازمان ملل را اینگونه به زیاد حرف زدن واداشته است.

لاریجانی بیان داشت: بعد دیگر این نفاق مدرن در آغاز حرکت جدیدی است که کاملا مخالف آرمان‌های این سازمان است و آن خط تشنج در صحنه جهانی نسبت به مناسبات ایران است.

وی افزود: مگر سازمان ملل برای صلح ایجاد نشده، هنوز مذاکرات هسته‌ای گام‌های اولیه خود را برمی‌دارد که توپخانه نفاق مدرن این سازمان به راه افتاد، اگر اعلام می‌کردید که این سازمان با بودجه همه کشورها اداره می‌شود، دربست گزارش‌های سیا و موساد را مبنای قضاوت خود قرار می‌دهد و در انقیاد شیطان بزرگ است کسی به شما چندان خرده نمی‌گرفت، ولی وقتی آن شعارهای مردم پسند را پس زمینه حمل این گزارش‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا کرده‌اید، پرده از چهره نفاق سازمان‌یافته بین‌المللی برداشته می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آمریکا متوجه شده است که در مذاکرات هسته‌ای چیزی برای گفتن ندارد و باید بپذیرد که قطعنامه‌های آنها وجاهتی نداشته، بنابراین به عوامل خود اعلام داشته تا فضاسازی جدیدی داشته باشند و در فضای غبارآلود بتوانند مذاکرات را از مسیر خود خارج کنند، مثل برخی حرف‌های مقامات انگلیس در روزهای اخیر و در پارلمان قلابی رژیم صهیونیستی که این روزها به سیرک سیاسی بامزگان ناهوشیار بدل شده است.

لاریجانی اضافه کرد: مقامات آمریکا و سازمان ملل بدانند که آنها عامل به هم زدن مذاکرات هستند و باز نگویند که ایران میز مذاکره را ترک کرد.

وی تصریح کرد: لازم است وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات نیز در مورد سفر مقامات سایر کشورها با دقت عمل کنند و اجازه ندهند دیگران با رفتار خود سبب توهین به ملت ایران شوند، همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزارتخانه‌های خارجه و اطلاعات جلسه بگذارد و موضوع این سفرها را مورد پیگیری جدی قرار دهد.

رئیس قوه مقننه گفت: نکته دیگر برخی اقدامات ایذایی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان است که در پس سفرهای مکرر مقامات غربی به فلسطین اشغالی صورت پذیرفته است، شاید این رژیم دروغین را به صحنه‌‌آفرینی حماقت جدید تشویق کردند که البته این ماجراجویی بدون جواب نمانده و نخواهد ماند و آغازگر این تجاوزگری رژیم صهیونیستی بوده است که می‌تواند شکست جدی‌تری را برای این رژیم رقم بزند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی اقدامات اخیر دبیر کل سازمان ملل در گزارش خود نسبت به ایران و تحرکات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم فلسطین و لبنان را محکوم می‌کند و ملت ایران به همراه سایر مسلمانان مقاوم، پایداری و استقامت را مبنای عمل خود در پاسخ به شیطنت آنها قرار خواهند داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه (س) شخصیتی بود که پیامبر (ص) درباره او فرمودند «فاطمه پاره تن من است، کسی که او را خوشحال کند، مرا خرسند کرده و کسی که او را ناراحت کند من را ناراحت کرده است. فاطمه گرامی‌ترین شخص نزد من است».

وی افزود: پیامبر (ص) در جایی دیگر فرمود «دخترم فاطمه سیده زنان جهان از اولین تا آخرین است، او پاره تن من و نور چشم من و میوه دل من و روح من در بدن من است»، این سخنان پیامبر به دلیل تکرار در گوش همه پیروان پیامبر طنین‌انداز بود و بارها رسول گرامی اسلام برای رهایی امت از ضلالت، عطرت را همگام و همراه و همسوی قرآن شناساند و همگان را برای رسیدن به هدایت و کرامت و بهره جستن از معارف آفتاب‌گون و آموزه‌های دریاوار قرآن به تمسک آل الله فراخواند.

لاریجانی اضافه کرد: اما عامل غفلت امت و عامل ناپایداری آنها در ظلم به فاطمه زهرا را باید در عواملی چند جستجو کرد که به بسیاری از این عوامل دخت گرامی رسول خدا در خطبه خود به آن اشاره کرده است مثل سستی یاران و سکوت آنان و دورویی و حرکت‌های منافقانه که ادامه این روند در حادثه کربلا مشاهده شد.

رئیس قوه مقننه گفت: در این میان تغییر باورهای مردم و به شبهه کشاندن آنها با توسل به تبلیغات و عوام‌فریبی‌ها و شعارهای مردم‌پسند که باطن آن ستم بر مردم بود از عوامل مهم ماجراست که توانست سبب سردرگمی و غفلت جامعه شود آن هم در مورد شخصیتی که مردم بارها از بهترین بنده خدا تعابیر منحصر به فردی را درباره ایشان شنیده بودند.

وی افزود: این استراتژی فرهنگی آغازگر تغییر شرایطی بود که بعد از مبارزه با حکومت علوی و قران بر سر نیزه کردن دیده شد و بعدها همین سیاست عامل شهادت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) شد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: علی لاریجانی ، مجلس
:
:
:
آخرین اخبار