تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۹۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ستاری:
پرداخت سریع وام‌های 50 تا 100 میلیونی به شرکت‌های دانش‌بنیان
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: صندوق پارک‌های فناوری باید به قدری رشد کنند که بتوانند وام‌های کوچک 50 تا 100 میلیونی را سریع پرداخت کنند.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری با تاکید بر اینکه یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری تقویت صندوق پارک‌های فناوری بوده است، گفت: صندوق پارک‌ فناوری پردیس باید به قدری توسعه یابد که بتواند وام‌های کوچک 50 تا 100 میلیونی را سریع پرداخت کند و شرکت‌های دانش بنیان برای اخذ چنین وامی دچار بروکراسی‌های مرسوم نشوند.

ستاری با تاکید بر اینکه از روز آغاز مسئولیت در این معاونت یکی از اهداف اصلی تقویت صندوق پارک‌های فناوری در راستای کمک به تجاری‌سازی بوده است تصریح کرد: حاضریم هرچقدر لازم باشد صندوق این پارک‌ها را حمایت کنیم تا برای پرداخت وام‌های کم بهره به شرکت‌های نوپا در حوزه فناوری توسط صندوق این پارک‌ها در کمترین زمان ممکن آمادگی داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اجرایی شدن تفاهم نامه این معاونت با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا کردیم که در یکی از مواد آن قرار بر این شد که پارک‌های فناوری میزان 3 درصد از درآمد صادرات خود را بتوانند برای مقوله زیرساخت‌هایشان استفاده کنند.

* افزایش 20 برابری سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی

همچنین در این مراسم صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه در همین مدت کوتاه معاونت علمی و فناوری کارهای بزرگی انجام داده است، اظهار داشت: یکی از این کارها تقویت و راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی بوده است که سرمایه آن تا 20 برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس صندوق توسعه ملی با تاکید بر اینکه رقم حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان نسبت به برنامه‌های پیش‌رو و میزان توقعات از این شرکت‌ها  اندک بوده است، افزود: دولت باید در صدد افزایش چندین برابری این بودجه باشد.

حسینی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی یک صندوق ارزی است و تسهیلات را به صورت ارز واگذار می‌کند، گفت: صندوق توسعه ملی تنها در بخش‌های مربوط به آب، صنعت و معدن و کشاورزی امکان حمایت ریالی از شرکت‌ها را دارد که البته این صندوق تنها می‌تواند از شرکت‌های بزرگ و در سطح ملی حمایت کند.

* صندوق نوآوری و شکوفایی یک بنگاه اقتصادی است

در این مراسم بهزاد سلطانی رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه برای بحث سرمایه در گردش، صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان برادر کوچک‌تر صندوق توسعه ملی فعالیت می‌کند گفت: در بحث سرمایه در گردش از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم و برای چنین حمایتی بومی سازی محصولات را در اولویت نخست قرار نداده‌ایم.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به انواع روش‌های حمایتی این صندوق اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی یک بنگاه اقتصادی است و تمایل دارد در جاهایی که امکان پرداخت تسهیلات میسر نیست، این صندوق برای سرمایه گذاری وارد شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار