تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۹۵۲۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز نمی‏ تواند میزبان جام ملت‏‌های آسیا باشد!
امیر چراغی
شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز و کرمان به‏عنوان گزینه‏ های پیشنهادی فدراسیون فوتبال ایران، برای میزبانی احتمالی جام ملت‏های آسیا در سال 2019 میلادی، به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) معرفی خواهند شد. در این بین شهر اهواز به دلیل عدم برخورداری از هتل مناسب و شرایط نامطلوب آب و هوایی جزء گزینه‏ های پیشنهادی نیست!!

سؤال: مهد فوتبال ایران کجاست؟

سؤال: آیا واقعاً نداشتن هتل مناسب و شرایط آب و هوایی نامطلوب باعث کنار گذاشتن شهر اهواز از گزینه ‏های پیشنهادی برای میزبانی این بازی‏ها شده است؟

سؤال: آیا هواداران بی شمار فوتبال در این استان و برخورداری از ورزشگاه مناسب برگزاری این بازی‏ها، هیچ تأثیر مثبتی به نفع میزبانی شهر اهواز نداشته ‏اند؟

سؤال: آیا همین شهر اهواز در حال حاضر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی‏های فوتبال جام باشگاه‏های آسیا مهر تأیید را دریافت نکرده است؟

صرفنظر از اینکه هنوز هیچ تضمینی برای میزبانی ایران در بازی‏های جام ملت‏های آسیا در سال 2019 میلادی وجود ندارد، اما نوع برخوردی که مسئولین فدراسیون فوتبال، با استان خوزستان داشته ‏اند جای بسی تأمل دارد. به راستی سهم مردم خوزستان از کشورشان چیست؟

هشت سال جنگ و ویرانی!
فقر و عقب ماندگی در عین ثروتمندی!
آب آشامیدنی نامطلوب در پر آب‏ ترین استان کشور!
ریز گردها و مشکلات تنفسی!
آلوده‏ ترین شهر ایران و جهان! ...

اینها تنها نمونه‏ای است از همین نوع نگاه مسئولین به استان خوزستان. بیایید تعارف را کنار بگذاریم.

به یقین باز هم دیگران مسئول این شرایط دانسته می‏ شوند و همه از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‏کنند. اما من می‏خواهم از زبان مردم خوزستان صحبت کنم و بگویم آیا حق ما نیست که لحظه‏ای در شادی و نشاط سر کنیم؟!

آقای کفاشیان! خوزستان مهد فوتبال ایران است. کاش می‏دانستی که فوتبال تنها دلیل شادی مردم این استان است و بسیار جای تأسف دارد که نام شهر اهواز هم ردیف با اسم شهرهایی آورده شده است که هرگز پیشینه‏ای در زمینه ‏ی فوتبال نداشته‏ اند و در حال حاضر نیز گمنام هستند.

آقای کفاشیان! اهواز هتل مناسب ندارد؟! حتی اگر قبول کنیم در این مورد حق با شما باشد؛ آیا نمی‏توان تا سال 2019 میلادی چنین هتل مناسبی را احداث کرد؟!

آقای کفاشیان! هوای شهر اهواز نامطلوب است؟! منظور شما از نامطلوب است دقیقاً چیست؟! آیا با گرمای شهر اهواز و آفتاب سوزان آن مشکل دارید؟ یا با آلودگی هوا و ریزگردها؟! ... در مورد اول آیا نمی‏ شود بازی‏ها را در شب و در زیر نور مصنوعی برگزار نمود؟! اگر نمی‏ شود پس لطف بفرمایید از هم اکنون انصراف خود را از حضور در بازی‏های جام جهانی 2022 میلادی قطر اعلام نمایید!

در مورد دوم آیا مردم این استان با وجود این همه آلودگی و تبعیض، محکم و استوار ایستادگی نکرده‏اند تا شما با جیبی پر و امنیتی مثال زدنی احساس غرور کنید؟! آیا برگزاری 2 یا 3 بازی در شهر اهواز آن قدر تبعات برای سلامتی تیم های شرکت کننده دارد که شما چشم خود را بر مهد فوتبال ایران می‏ بندید؟! اگر پاسخ شما آری است پس چرا هیچ مسئولی به داد این مردم که سال‏هاست در این هوا نفس می‏ کشند نمی رسد؟!

آقای کفاشیان! این تصمیم‏های نابخردانه‏ ی شما هرگز نمی ‏تواند توجیه ‏پذیر باشد...

از ما نخواهید که باور کنیم حرف‏هایتان را!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۶
kakoo
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
5
19
از ماست که بر ماست!!
هیچ دنبال عوامل بیرون استانی نباشید، همان طور که خدا فرموده است: "خدا هیچ قومی را تغییر نمی دهد تا خودشان تغییر کنند"
ما خوزستانی ها اول باید قومیت گرایی و همشهری گری را کنار بگذاریم و با هم متحد و یکدل شویم برای ساختن استان، بعد هم چیز درست خواهد شد (که البته به شخصه چندان اراده جدی در زمینه نمی بینم)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
0
25
این طوریه که خوزستان پیشرفت نمیکنه، همیشه از بین شهرهای ایران زدنش کنار.
وقتی در شهری مسابقات بین المللی برگزار میشه قطعا کمبودها و کاستی های شهرو استان مشخص میشه ، باعث میشه مسئولین استان در صدد برطرف کردنه این کمبودها بر آیند و اینجوریه که شهر و استان پیشرفت میکنه ،ساخت و ساز میشه کمبودها برطرف میشه، جنب و جوشی صورت میگیره،
خوزستان رو همیشه از گردونه خارج کردن و این پیشرفت رو عملا به شهرهای استانهای دیگر میدهند که رشد کنند.
تاریخچه ی ورود فوتبال به ایران از خوزستان بود خوزستان مهد فوتبال ایران است جای بسی تاسف است که ایچنین جفا میکنند .
از مسئولین ورزش در استان میخواهیم که تلاش کنند که ما هم مثل شهرهای ایران در لیست جام ملتهای آسیا باشیم ، به آقای کفاشیان بفرمایید که بگذارند کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) انتخاب کند و تصمیم بگیرد که کدام شهر از شهرهای ایران صلاحیت دارد که جام ملتهای آسیا در آن برگزار شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
0
24
این تصمیم آقای کفاشیان مغرضانه است
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
0
14
کنفدراسیون فوتبال آسیا جام ملتهای امسال را در پاییز برگزار میکند و اهواز هم بهترین آب وهوارادراین موقع از سال داراست.هتل هم تا زمان بازیها قابل احداث است.
وحيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
1
10
فكر ميكنم جام ملت هاي آسيا تو آذر ماه برگزار ميشه كه هواي اهواز تو آذر عاليه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
1
13
نگویید هوا بد است بگویید نمی خواهیم اهواز را میزبان کنیم
:
:
:
آخرین اخبار