تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۹۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استرالیا سرنخ‌های جدیدی از هواپیمای ناپدید شده مالزی به دست آورد
نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که نیروهای تجسس کشورش دو قطعه شناور پیدا کرده‌اند که احتمالاً متعلق به هواپیمای ناپدید شده مالزی می‌باشد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «تونی ابوت» نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که نیروهای تجسس این کشور دو قطعه شناور پیدا کرده‌اند که احتمالاً متعلق به هواپیمای ناپدید شده مالزی باشد.

با گذشت دو هفته از ناپدید شدن «بوئینگ 777» پرواز 370 خطوط مالزی، نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که این یافته‌های جدید می‌تواند تیم جستجو را به نتیجه‌ای برساند.

به گفته ابوت هواپیمای «اوریون» (لاکهید پی3) نیروهای هوایی استرالیا برای بررسی قطعات پیدا شده به محل فرستاده شده و قرار است هواپیماهای دیگری هم فرستاده شود.

بر اساس این گزارش، با اینحال نخست‌وزیر استرالیا هنوز مشخص نکرده که این قطعات را کجا پیدا کرده‌اند.

استرالیا از مسئولان اصلی جست‌وجو در بخش جنوبی اقیانوس هند به شمار می‌رود. این بخش  به عنوان یکی از دو دالان احتمالی پرواز هواپیمای ناپید شده در کنار دالان شمالی به سوی کشورهای قفقاز به شمار می‌رود. مالزی خود همراه استرالیا و برخی کشورهای دیگر مانند «نیوزلند»، و «ایالات متحده»، در این مسیر در حال انجام عملیات جست‌وجو است.

ابوت گفت که مقامات امنیت دریایی استرالیا اطلاعات خود را بر پایه اطلاعات ماهواره‌ای دریافت کرده‌اند  و همچنین «نجیب رزاق»، نخست‌وزیر مالزی را نیز در این مورد مطلع کرده‌اند.

با اینحال نخست‌وزیر استرالیا تأکید کرد که هنوز با قطعیت نمی‌توان در مورد این قطعات صحبت کرد زیرا تاکنون تاکنون قطعات گوناگونی یافته شده بودند که بی‌ارتباط با هواپیمای مفقود شده عنوان شدند.

هفته اول عمده جست‌وجوها در بخش شرقی مالزی و در دریای جنوبی چین متمرکز بود، جایی‌که بنا بر گزارش‌های بعدی، مشخص شد، هواپیما از آنجا تغییر مسیر داده به غرب بازگشته است.

مقامات مالزی معتقدند هواپیما پس از آنکه از صفحه رادار ناپدید شده است، به مسیر جدیدی افتاده و به شکل کنترل شده ساعت‌ها به پرواز خود ادامه داده است.محلی که در حاضر جست‌وجوها در آن انجام می‌شود بخشی بزرگ از خشکی و دریا را در بر می‌گیرد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: هواپیما ، استرالیا
:
:
:
آخرین اخبار