تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۹۷۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واردات «کارتینگ» آزاد شد
طبق مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت مقرر شده ورود دستگاه‌های ورزشی کارتینگ مشروط به عدم شماره گذاری، دیگر دارای محدودیت نبوده و در صورتی که شماره گذاری آن مد نظر نباشد، از شمول رعایت ضوابط فنی خودرو نیز خارج است.

سایت صبحانه نوشت: پس از نوسانات ارزی که در اواخر فعالیت دولت دهم رخ داد، دولت در اقدامی مهم شروع به دسته بندی و گروه بندی کالاهای ورودی به کشور کرد و بر این اساس، کالاهایی که در گروه دهم قرار می گرفتند مجوز ورود رسمی به کشور را پیدا نمی کردند.

اما با فروکش کردن تب ارزی و تغییر دولت، مسئولان جدید اجرایی به این نتیجه رسیدند که امکان واردات این کالاها باید میسر شود و بر این اساس، کم کم مصادیق مختلفی از این گروه کالا امکان ورود رسمی به کشور را پیدا کردند که آخرین آن را می توان در صدور مجوز واردات خودروهای موسوم به کارتینگ عنوان کرد.

طبق مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت در اواخر اسفندماه سال 92 که به گمرک ابلاغ شده و صبحانه به نسخه ای از آن دست پیدا کرده است، مقرر شده ورود دستگاههای ورزشی کارتینگ مشروط به عدم شماره گذاری دیگر دارای محدودیت نبوده و در صورتی که شماره گذاری آن مد نظر نباشد، از شمول رعایت ضوابط فنی خودرو نیز خارج است.
 
 از سوی دیگر بر اساس ارزشگذاری کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، قیمت انواع مدل کارتینگ سال 2014 ساخت کشورهای آسیایی، اروپایی نیز مشخص شده که در نامه ای جداگانه به گمرکات کشور اعلام شده است.

بر اساس این نامه، ارزان ترین مدل های کارتینگ مربوط به کشور چین با حجم موتور 50 سی سی با قیمت 250 دلار بوده و گران ترین مدل کارتینگ نیز مربوط به مدل های 300 سی سی و با قیمت 7100 دلار ساخت کشورهای کره، ژاپن یا اروپا است که این قیمت، صرفا قیمت مربوط به ارزشگذاری مدلها توسط گمرک بوده است.
 
هزینه واقعی ورود نیز باید با احتساب هزینه ها و عوارض قانونی چون میزان مبلغ پرداختی برای ترخیص این دستگاه محاسبه شود که بر این اساس، قیمت این کارتینگ ها بدون سود واسطه ها حدودا 2 برابر قیمت درج شده در جدول مذکور خواهد بود.
برچسب ها: کارتینگ
:
:
:
آخرین اخبار