تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۹۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از ابتدای امسال
هزينه ثبت نام كارت ملي هوشمندافزایش یافت
در آغاز سال 93 هزینه ثبت نام کارت ملی هوشمند از سوی اداره کل ثبت احوال و اسناد خوزستان پنج هزار تومان افزايش یافت.

هزینه ثبت نام کارت ملی هوشمند در اداره‌هاي ثبت احوال شهرستان‌ها كه در سال 92 يكصد هزار ريال بود با شروع سال جديد به 150 هزار ریال افزايش يافت.

همچنین در پي نارضايتي برخي متقاضيان دريافت كارت ملي هوشمند به قبول نكردن عكس هاي رتوش شده آنها و اينكه عكس‌شان بايد در محل ثبت احوال گرفته و بر روي كارت ملي هوشمند اسكن شود؛ مديركل ثبت احوال خوزستان اظهار کرد: در پي صدور بخشنامه ثبت احوال كشور، عكس كارت‌هاي ملي هوشمند در اداره هاي ثبت احوال شهرستان ها، مركز استان و نيز دفتر خدمات پستي گلستان واقع در اهواز از متقاضيان گرفته مي‌شود.

بهنام مريدي در پاسخ به اين پرسش كه چرا هيچگونه اطلاع رساني به مردم به وي‍ژه متقاضيان دريافت كارت ملي هوشمند براي گرفتن عكس در اداره هاي ثبت احوال شهرستان ها نشده تا آنان با چهره و پوشش بهتري در اين اداره ها برای گرفتن عکس حضور يابند؟ اظهار كرد: اين ضعف اطلاع رساني به مردم را مي پذيريم و از طريق سامانه و همچنين رسانه هاي همگاني اين موضوع را منعكس خواهيم كرد تا متقاضيان با آمادگي بيش تر براي تكميل ثبت نام، اسكن مدارك، انگشت نگاري و گرفتن عكس در اداره هاي ثبت احوال اقدام كنند.

وی به صدور کارت هوشمند ملی همزمان با اهواز در تمام شهرستان های استان خوزستان اشاره کرد و صدور کارت ملی هوشمند را گامي مهم و اساسی براي ارتقاي امنیت هویتی افراد برشمرد.

مديركل ثبت احوال خوزستان با تاکید براولویت صدور کارت هوشمند ملی برای کارت اولی ها گفت: در حال حاضر صدور کارت هوشمند ملی تنها برای 15ساله ها یا کسانی که برای نخستین بار کارت ملی دریافت می کنند صادر می شود.

وي درباره ي روند پیش ثبت نام گفت: متقاضي كارت ملي هوشمند با مراجعه به سامانه www.ncr.ir و تكميل فرم اطلاعات فردی و دريافت کد رهگیری، در زمان و مکان تعيين شده، برای ثبت نام اصلی مراجعه مي كند.

مريدي، پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند و نيز گرفتن عكس در اداره هاي ثبت احوال مركز استان و شهرستان ها را از ابتداي امسال کاملا رایگان اعلام كرد و گفت: امسال برای صدور کارت ملی افراد باید 150 هزار ریال پرداخت کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار