تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۰۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رای ما جمهوری اسلامی ؛
روز 12 فروردین روز پیروزی اسلام است
12فروردین سال 58به عنوان یکی از روزهای تاریخی و مهم در تاریخ کشورمان شاهد بی نظیرترین رفراندومی بود که در آن با رای قاطع 98.2درصدی مردم ایران نظامی سیاسی کشورمان که میراث دار دو هزار و 500سال حاکمیت سلطنت طلب ها بود به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57، به دعوت امام راحل(ره) همه پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین 58 در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدان شرکت در همه پرسی با دادن رای ˈآریˈ، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.



در این روز مبارزه مردم ایران با شعار ˈاستقلال، آزادی، جمهوری اسلامیˈ علیه طاغوت و طاغوتیان به ثمر نشست که ماحصل آن استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشورمان بود.

در 12فروردین 58 تنها یک جمله بر سر زبان و قلم ایرانی ها، هر کسی و در هر نقطه ای از کشور که بود جاری می گشت و آن رای مثبت به جمهوری اسلامی بود.

در آن روز همه آمدند و با رای خود خواستار استقرار نظام جمهوری اسلامی شدند و با این کار انزجار خود از حکومت شاهنشاهی و پهلوی را ابراز داشتند.

ایرانیان و همه آنانی که نفس کشیدن در هوای ایران را به هیچ چیز و هیچ جای دیگر ترجیح نمی دهند همه ساله 12 فروردین را گرامی می دارند و در دهه چهارم انقلاب اسلامی با ایرانی مقتدرتر از پیش ملت ایرانی اسلامی برای تحقق حکومت جهانی اسلام لحظه شماری می کنند.

استاد حقوق دانشگاه شهید چمران اهواز می گوید: روز 12 فروردین روز پیروزی اسلام است.

شکیب انصاری افزود: در این روز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اعلام فرمودند که ˈجمهوری اسلامی نه یک حرف اضافه و نه یک حرف کمتر.

مردم آزادند رای دهند آری یا نه .

وی اظهار کرد: در این روز که ما شاهد حرکت میلیونی ملت ایران با تمام گرایش های فکری دینی مذهبی سیاسی و اعتقادی بودیم مردم رای خود را در صندوق های رای گیری انداختند و 98.2درصد رای دهندگان به جمهوری اسلامی ˈآریˈ گفتند.

این استاد دانشگاه روز 12 فروردین 58 را یکی از روزهای ارزشمند تاریخ ایران اسلامی عنوان و اضافه کرد: چنین روزی در تاریخ جهان هم بی نظیر است که ملتی با رای قاطعانه و حداکثری خود استقرار نظام جمهوری اسلامی را خواستار شدند.

وی افزود: حضور حداکثری و نیز رای اکثریت مردم ایران به جمهوری اسلامی نشان داد که وحدت این ملت هرگز گسستنی نیست همانطور که در طول سی و چهار سال گذشته از انقلاب اسلامی این حضور را همچنان در تمام صحنه شاهدیم.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: 12 فروردین
:
:
:
آخرین اخبار