تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۰۲۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بر اساس آمار سازمان ملل ؛
نیجریه بزرگترین اقتصاد قاره آفریقا شناخته شد
نیجریه از صادرکنندگان مهم نفت جهان با توسعه بخش‌های ارتباطی و صنعتی جدید و جذب سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی به عنوان بزرگترین اقتصاد قاره آفریقا شناخته شد.

به نقل از الحیاة،‌  نیجریه به عنوان بزرگترین اقتصاد قاره آفریقا شناخته شد.

این عنوان تا پایان هفته به طور رسمی اعلام می‌شود.

بر اساس آمار دفتر محاسبات سازمان ملل که هر 5 سال یک‌بار در این خصوص گزارشی ارایه می‌دهد، نیجریه از سال 1990 تا کنون در زمینه‌های تولید و مصرف دچار خسارت نبوده است.

در بررسی آمارها، توسعه بخش‌های صنعتی جدید، ارتباطات و صنعت داخلی کشورها محاسبه شده است که نیجریه بالاترین جذب سرمایه را میان شرکت‌های خارجی داشته است.

علاوه بر این نیجریه از کشورهای شاخص تولید کننده و صادر کننده نفت در آفریقا است که میانگین جذب سرمایه‌های خارجی آن دارای رشد بالایی بوده است.

همچنین صندوق بین‌المللی پول گزارش داد: رشد سالانه نیجریه بین سال‌های 2005 و 2013 به میزان 6.8 بوده است. این رشد در سال جاری به 7.4 رسیده است.

بالاترین رشد اقتصادی در جنوب آفریقا بین سال‌های 2005 و 2008 و 2009 به میزان 5 درصد گزارش شده است که این میزان رشد بین سال‌های 2008 و 2009 از 3.5 درصد بیشتر گزارش نشده است.

نیجریه با داشتن 170 میلیون جمعیت دارای بالاترین ارایه خدمات اساسی همچون آب و برق به شهروندان خود است که بیکاری یکی از مشکلات اساسی آن به شمار می‌آید.

نیجریه از نظر منابع نفتی دهمین کشور و در میان صادرکنندگان نفت هشتمین کشور است. نیجریه عضو اوپک و سازمان تجارت جهانی است.

نیجریه به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت خام قاره آفریقا در رقابتی نزدیک با کشور آفریقای جنوبی به دنبال بدست آوردن جایگاه این کشور به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی این قاره بوده است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: نیجریه
:
:
:
آخرین اخبار