تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۰۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اتحادیه خشکبار خوزستان خبر داد ؛
صادرات خرمای خوزستان به 11کشور جهان
معاون اتحادیه خشکبار خوزستان گفت: از آغاز فصل جدید صادرات محصول خرما تاکنون 40 هزار تن خرما از استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده است .

احمد میرهاشمی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه از آغاز فصل جدید صادرات محصول خرما تاکنون 40 هزار تن خرما از استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده است، اظهار کرد: خرما یکی از محصولات مهم صادراتی خوزستان است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات 40هزار تن خرما بیش از 44 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشته است.

معاون اتحادیه خشکبار خوزستان با اشاره به اینکه این میزان صادرات 50 درصد خرمای خریداری شده از کشاورزان خوزستانی است تصریح کرد: محصول خرمای خوزستان تاکنون به 11 کشور جهان از جمله به انگلیس، کانادا، نیوزیلند، استرالیا، مالزی، اندونزی، تاجیکستان، اوکراین، روسیه، پاکستان و افغانستان صادر شده است.

میرهاشمی اضافه کرد: در زمان برداشت و خرید محصول خرمای کشاورزان بیش از 80 هزار تن خرما ویژه صادرات از نخلداران استان خوزستان خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با احتساب 20 هزار تن ضایعات بالغ بر60 هزار تن خرما از استان تا خرداد 93 به خارج از کشور صادر شود.

معاون اتحادیه خشکبار خوزستان افزایش هزینه حمل و نقل خرما، هزینه‌های بسته بندی، فروش ارزان قیمت خرما در گونی به دیگر کشور‌ها و کاهش قیمت خرید در بازار جهانی را از جمله مشکلات جدی صنعت صادرات خرما در استان عنوان کرد.

خوزستان دومین استان تولید کننده خرما درکشور است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار