تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۶۰۳۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل منطقه آزاد اروند خبر داد ؛
راه‌اندازی مجدد شرکت فرآوری و بسته‌بندی خرما در منطقه آزاد اروند
مدیر عامل منطقه آزاد اروند از راه‌اندازی مجدد یک شرکت فرآوری و بسته‌بندی خرما در سایت صنعتی خرمشهر خبر داد.

اسماعیل زمانی امروز با بیان اینکه آبادان و خرمشهر پتانسیل و توانمندی‌های فراوانی در صنعت خرما دارند اظهار کرد: شرکت فرآوری و بسته‌بندی خرمای ونوس که به دلیل مشکلات مالی از سال 84 تولید نداشته است با پیگیری‌های صورت گرفته در مدیریت صنایع سازمان به مرحله بهره‌برداری مجدد رسید.

وی افزود: این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه یک‌هزار و 200 تن فرآوری و بسته‌بندی خرما و همچنین تولید حلوا، چیپس خرما و محصولات دیگر توانسته است موجب اشتغالزایی مستقیم 25 نفر گردد.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند با اشاره به اهمیت توسعه صنعت خرما در منطقه افزود: این شرکت با سرمایه گذاری بیش از 12 میلیارد ریال در فاز یک صنایع غذایی سایت صنعتی خرمشهر مشغول به فعالیت است.

وی تصریح کرد: این منطقه پتانسیل ایجاد شهرک خرما را دارند و امکان تولید انبوه و سریع محصولات و تنوع فرآورده‌های خرما از ویژگی‌های تولید صنعتی فرآورده‌ای خرما است.

زمانی با اشاره به تنوع خرما در کشور گفت: بیش از 50 نوع فرآورده تولیدی در صنایع تبدیلی و جانبی خرما وجود دارد که خرما، قند مایع، عسل خرما، شکلات، کلوچه، شربت، شیره، کره، کیک و ... از جمله این فرآورده‌ها است.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد اروند ادامه داد: با توجه به دسترسی به راه‌های زمینی، هوایی و دریایی و برخورداری از مزیت‌های طبیعی و قانونی پتانسیل خوبی برای تولید و صادرات خرما و فرآورده‌های آن در منطقه آزاد اروند وجود دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار