تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۰۵۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنترل مشمشه در دزفول
رییس دامپزشکی دزفول از انجام تست مشمشه بر روی 158 رأس اسب اصیل عرب در راستای کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام خبر داد.

محسن ورجاوند روز شنبه افزود: در راستای کنترل و مبارزه با بیماری مشمشه، تست مالئیناسیون 158 رأس اسب اصیل عرب در سال گذشته انجام شد.

وی مراقبت و مبارزه با بیماری های دامی و همچنین حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور و کنترل بیماری های مشترک را از وظایف دامپزشکی خواند وگفت:بیماری مشمشه یکی از بیماری های باکتریایی مسری و خطرناک است که اغلب سبب ابتلای تک سمی ها شده و جزو بیماری های مشترک بین انسان و دام به شمار می رود.

ورجاوند از بیماری مشمشه به عنوان یک بیماری کشنده نام برد و گفت:انجام تست مشمشه در سال 92 در شهرستان دزفول نسبت به آمار سال های قبل رشد 58 درصدی داشت.

رییس دامپزشکی دزفول گفت: یکی از طرق کنترل و مبارزه با این بیماری، انجام اقدامات قرنطینه ای و کنترل ورود و خروج دام به اسب داری ها و انجام هماهنگی لازم و اخذ مجوز حمل بهداشتی دام از دامپزشکی است.

وی از مرد م خواست با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و استقبال در استفاده از اسب و با توجه به اینکه بیماری مشمشه بیماری مشترک انسان و دام است از صحت و سلامت اسب ها با داشتن گواهی سلامت مطمئن شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار