تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۰۵۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طی ابلاغیه‌ای صورت گرفت ؛
تفویض اختیار وزیر صنعت معدن و تجارت به مدیر عامل منطقه آزاد اروند
وزیر صنعت معدن و تجارت، طی ابلاغیه‌ای همه اختیارات و مسئولیت‌های مرتبط با ماموریت‌های این وزارتخانه را در منطقه آزاد اروند را به رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان تفویض کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت، طی ابلاغیه‌ای همه اختیارات و مسئولیت‌های مرتبط با ماموریت‌های این وزارتخانه را در منطقه آزاد اروند را به اسماعیل زمانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان تفویض کرد.

این تفویض اختیار، با استناد به بند الف ماده 27 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی و بند الف ماده 112 قانون برنامه پنجم توسعه کشور مبنی بر اینکه مدیران سازمان‌های مناطق آزاد به نمایندگی از طرف دولت، بالاترین مقام منطقه محسوب می‌شوند، ابلاغ شده است.

بر اساس این قانون کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی مستقر در این مناطق به استثناء نهادهای دفاعی و امنیتی به عهده مدیر عامل سازمان‌های مناطق آزاد است.

در این ابلاغیه لزوم اعمال مدیریت یکپارچه بر حوزه‌های فعالیت این وزارتخانه در محدوده منطقه آزاد اروند از جمله دلایل اجرای این تفویض اختیار عنوان شده است.

وزیر صنعت معدن تجارت در ابلاغیه خود ابراز امیدواری کرده؛ با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، امکانات و منابع موجود و بالقوه، نسبت به توسعه زیر‌ساخت‌های منطقه، فراهم آوردن زمینه‌های جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، افزایش توانمندی‌های تولیدی و صادراتی، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه‌ای و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه گام‌های موثری برداشته شود.

کاهش بوروکراسی اداری، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و مزایای قانونی منطقه به سرمایه گذاران از جمله مزایای اعمال این تفویض اختیار وظایف و مسئولیت‌های قانونی است.
:
:
:
آخرین اخبار