تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۶۰۵۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دریس خبر داد:
خط دریایی خرمشهر - بصره راه‌اندازی شد
مدیرکل بندر ودریانوردی خرمشهر از راه اندازی خط مسافری دریایی میان خرمشهر و بصره خبر داد.

عادل دریس گفت: این کار در راستای تأکیدات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت های پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر انجام شد .

وی از اشاعه فرهنگ دریایی و پیوند بیش از پیش مردم با دریا و همچنین تامین رفاه حال زائرین عتبات عالیات از اهداف اصلی راه اندازی این خط نام برد.

دریس اظهار کرد: با تلاش و پیگیری های مستمر این اداره کل و همکاری شرکت کشتیرانی هوپاد دریا، خط مسافری دریایی خرمشهر – بصره راه اندازی شد.

به گفته وی، نخستین کشتی حامل زائران عتبات عالیات هم زمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) (اول اردیبهشت ماه امسال) بندر خرمشهر را به مقصد بندر بصره عراق ترک می کند.

 مدیرکل بندر ودریانوردی خرمشهر تصریح کرد: از این پس هموطنان می توانند از طریق مرز دریایی خرمشهر و مراجعه به پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر، بصورت انفرادی و یا کاروانی به کشور عراق سفر کنند.

دریس اظهار کرد: با توجه به مسافت نزدیک بندر خرمشهر تا بندر بصره عراق، با شرکت کشتیرانی طرف قرارداد توافق به عمل آمد که در صورت استقبال هموطنان و زائرین عراقی، تعداد سفرها و کشتی های فعال در این خط افزایش یابد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به فعالیت خط مسافری دریایی خرمشهر- کویت از این بندر افزود: پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر دارای دو پست اسکله و ظرفیت جابجایی بیش از یک هزار و 200 نفر در روز، مجهزترین پایانه مسافری دریایی منطقه بوده که مطابق با استانداردهای بین المللی فعالیت می کند.

مسافران و زائرین عتبات عالیات می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 06324220730 و 06324227701 شرکت کشتیرانی هوپاد دریا(شعبه خرمشهر) تماس حاصل کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار