تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۶۰۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار آبادان خواستار شد ؛
گزارش روزانه دستگاه‌های متولی اجرای فاز دوم یارانه‌ها به دبیرخانه این ستاد
معاون فرماندار آبادان گفت: دستگاه‌های متولی اجرای فاز دوم یارانه‌ها، در هر روز باید گزارش عملکرد و آمار مرتبط را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

سید ولی‌الله موسوی در جلسه هماهنگی ستاد اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، در دولت تدبیر و امید آغاز شده و به صورت عملیاتی در تمام شهر‌ها و روستاهای کشور، دستگاه‌های متولی در حال ثبت نام از متقاضیان هستند.

وی ادامه داد: در هر ثانیه بالغ بر 25 هزار متقاضی قادر هستند وارد سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها شده و برای ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون فرماندار آبادان تصریح کرد: اساسی که از ابتدای آغاز هدفمندی یارانه‌ها به دنبال آن بودیم، تشکیل ستاد این قانون در شهرستان بود که به منظور اعطای گزارشات روزانه دستگاه‌های متولی به دبیرخانه ستاد و فرمانداری شهرستان از چگونگی اجرای این قانون بود.

موسوی ادامه داد: به همین منظور تصمیم بر تشکیل کمیته‌های سه‌گانه گرفته شد تا در ضمن اجرای هر چه بهتر این قانون، ارتباط بهتری با مردم در این خصوص برقرار شود.

وی تاکید کرد: این کارگروه وظیفه دارد جلساتی را به صورت ماهیانه و یا هفتگی برگزار کند و مشکلات و موانع پیش روی را مورد بررسی قرار دهد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار آبادان عنوان کرد: این کارگروه متشکل از سه کمیته بازرگانی، صنایع و اطلاع‌رسانی است.

موسوی ابراز داشت: هدفی که دولت به دنبال آن بود این است که بخشی از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها را صرف افراد کم در آمد جامعه کرده و بخش دیگر آن را نیز صرف امور بهداشت و درمان و رفاه جامعه کند.

وی اشاره کرد: گزارشات مربوط به اجرای این قانون توسط کمیته‌های سه‌گانه، به صورت روزانه باید به دبیر خانه ستاد که اداره امور اقتصادی و دارایی شهرستان است ارسال شود.

موسوی نقش رسانه ملی را در شفاف‌سازی قانون هدفمندی یارانه‌ها مهم خواند و افزود: صدا و سیما به عنوان دبیر کمیته اطلاع‌رسانی باید نسبت به آمادگی اذهان عمومی گام بردارد و برای جامعه این موضوع را شفاف‌سازی کند.

معاون فرماندار آبادان یادآور شد: دولت تمامی تمهیدات لازم را برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌های در مرحله دوم اتخاذ کرده و انبار‌ها برای دو سال ذخیره غذایی در اختیار دارند تا در شرایط تحریم و فشار کشور به مشکل برخورد نکند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 93 توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: امیدواریم با تمهیدات انجام گرفته یک جراحی اقتصادی صورت پذیرد.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: تلفن گویای 4428428 به صورت شبانه روز آماده دریافت اطلاعات، انتقادات و پیشنهادات و شکایات مردم در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شهرستان آبادان است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار