تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۰۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر خبر داد ؛
چشم انداز 5 ساله شبکه بهداشت خرمشهر
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، چشم انداز پنج ساله این مرکز را اعلام کرد.

فرشید بهشتی صبح امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان از فعالیت‌های این مرکز در سال 92 گفت و اظهار کرد: در سال 92 اقدامات زیادی در تنها بیمارستان خرمشهر انجام گرفت.

وی اذعان داشت: از جمله کارهای انجام شده در بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر طی سال 92 می‌توان به راه اندازی بخش اورژانس جدید، زایمان بدون درد برای کاهش عمل سزارین، آغاز پروژه گازکشی بیمارستان، خرید دستگاه‌های اکوکاردیوگرافی، پکس و سی تی اسکن و جذب حدود شش متخصص از جمله جراح و متخصص مغز و اعصاب و طب اورژانس اشاره داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از آموزشی شدن بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر خبر داد و افزود: این اقدام سبب ارتقای سطح علمی با به‌کارگیری اساتید و کارورزان خواهد شد و نوید جذب فوق تخصص در آینده نزدیک را می‌دهد.

وی، شعار هفته سلامت را یک عمر سلامت با خود مراقبتی عنوان کرد و گفت: هفته سلامت امسال از یکم تا هفتم اردیبهشت با شعار یک عمر سلامت با خود مراقبتی است و سعی شده در این هفته و طول سال بیشترین تکیه بر بعد فرهنگی امور بهداشتی باشد.

بهشتی در همین راستا اضافه کرد: در بحث فرهنگ سازی، اطلاع رسانی در مدارس و توزیع پمفلیت‌های آموزشی در هفته سلامت پیش بینی شده است.

وی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال جاری به تهیه برنامه استراتژیک اشاره کرد و گفت: برای امسال یک برنامه استراتژیک و چشم انداز پنج ساله تعریف کرده‌ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر بیان کرد: از جمله کارهای در نظر گرفته شده در این طرح ارتقای سلامت شهروندان خرمشهری، تکمیل پروژه گازکشی بیمارستان ولیعصر(ع)، توریسم درمانی، راه اندازی اتاق عمل مغز و اعصاب است.

وی از برنامه‌های پیشنهادی و در دست بررسی شبکه بهداشت و درمان خرمشهر نیز خبر داد و گفت: پیشنهادات زیادی در جهت پیشرفت شهر در زمینه بهداشت و درمان ارائه داده‌ایم که امیدواریم با کسب موافقت نهایی و اختصاص بودجه مربوطه هرچه زودتر اقدام به راه‌اندازی آنها کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در پایان افزود: از میان این برنامه‌های پیشنهادی و اقداماتی که باید انجام یا تکمیل شود می‌توان به ایجاد درمانگاه در مرز شلمچه، راه اندازی بخش «وی.ای.پی» و واگذاری آن به  بخش خصوصی، خرید ست جراحی اتاق عمل، راه اندازی سردخانه جسد و اکسیژن‌ساز دوم بیمارستان اشاره کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار