تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۰۶۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توافقات بین‌منطقه‌ آزاد و شرکت شهرک‌ها
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: در راستای تحقق اهداف کلان اقتصادی دولت و لزوم اعمال مدیریت یکپارچه بر حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت در مناطق آزاد، جلسه‌ای با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در این زمینه برگزار شد.

اخلاق محمدیان اظهاركرد: این جلسه پیرو دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تفویض اختیارات و ماموریت‌های این وزارتخانه به سازمان منطقه آزاد اروند برگزار و مقرر شد جلسات کارشناسی در خصوص چگونگی همکاری در راستای تسریع در امر سرمایه‌گذاری بین دو طرف برگزار گردد.

وی ادامه‌داد: به موجب توافقات به عمل آمده فی‌مابین این شرکت و سازمان منطقه آزاد اروند در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی و تسریع و تسهیل در روند سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر مقرر شد طرفین همکاری متقابلی داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: این همکاری در امر ابتیاع اراضی به متقاضیان، عقد قرارداد آنان با این شرکت و صدور پروانه ساختمان از سوی منطقه آزاد اروند با لزوم رعایت ضوابط شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان است.

وی اظهارداشت: در محدوده منطقه آزاد اروند شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر به مساحت 1700 هکتار قرار دارد. وجود 3 شهرک و 2 ناحیه صنعتی در آبادان و 2 شهرک صنعتی در خرمشهر با فراهم بودن امکانات و زیرساخت‌های لازم، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند را فراهم آورده است که می‌تواند در افزایش توانمندی‌های تولیدی و صادراتی، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه‌ای و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه نقش به سزایی داشته باشد.

محمدیان از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر را وجود بندر خرمشهر به‌عنوان دومین بندر کانتینری کشور و همجواری منطقه آزاد اروند با عراق و امكان ترانزیت و صدور كالا به این كشور از طریق گذرگاه مرزی شلمچه، راه آهن خرمشهر ـ بصره و همچنین دسترسی به خلیج فارس و آب‌های آزاد از طریق اروند رود دانست.
:
:
:
آخرین اخبار