تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۶۰۶۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله موسوی‌ جزایری:
ثبات ایران اسلامی مرهون صبر مادران و همسران شهداست
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: آنچه باعث شده است کشور ایران با وجود دشمنان خود، مصون و محفوظ از خطرات باقی بماند و نظام آن مستحکم و در ثبات به سر برد، خون شهدا و صبر و استقامت مادران و همسران شهداست که به حضرت ام‌البنین(س) تأسی کرده‌اند.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در مراسم دیدار با مادران و همسران شهدا که یکشنبه 24 فروردین در بیت‌ نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه در مقابل شخصیت شما مادران و همسران شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم، گفت: شما و خون طیب شهیدانتان پشتوانه انقلاب اسلامی هستید. امروز ملاحظه می‌کنید که سراسر کشورهای همسایه در آتش فتنه و جنگ می‌سوزند و تنها میان یک جزیره ثبات و امنیت وجود دارد و آن ایران است.

وی ادامه داد: حال آنکه هیچ کشوری به اندازه ایران اسلامی دشمن ندارد. آنچه باعث شده است کشور ایران با وجود دشمنان خود، مصون و محفوظ از خطرات باقی بماند و نظام آن مستحکم و در ثبات به سر برد چیزی نیست مگر پشتوانه بزرگ خون مطهر شهدا و صبر و استقامت شما و مادران و همسران شهدا که به حضرت ام‌البنین(س) که خود همسر شهید و مادر 4 شهید است، تأسی کردید.

نماینده ولی‌فقیه در پایان سخنان خود از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به جهت برگزاری این نشست تقدیر کرد.

جاسم صفات، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری این مراسم در روزی که مقارن با 13 جمادی‌الثانی و سالروز وفات ام‌البنین(س) و به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی گفت: همسران و مادران شهدا ارزش و سرمایه‌های ملی ما هستند و اگر کشور ما امروز شکوه و افتخاری در سطح بین‌المللی دارد مرهون تلاش‌ها و گذشت‌ مادران و همسران شهداست که در شکوه و افتخار سهم ویژه‌ای دارند.

صفات با بیان اینکه مادران و همسران شهید شریک مجاهدت‌های عزیزان خود هستند، افزود: مراسم امروز این پیام عمده را دارد و آن این است که این مجاهدت‌ها هرگز فراموش نخواهد شد و ملت ایران قدردان صبوری‌ها و تلاش‌های شما بوده و خواهد بود. تکریم مادران و همسران شهدا باید یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. آنها یادگاران ارزشمندی از شهدا هستند که بزرگداشت و تکریم آنها ضامن حفظ و استقرار نظام اسلامی و امنیت و آسایش تمام ملت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: این عزیزان با تقدیم سرمایه‌های خود، اقتدار و سربلندی را نصیب ملت ایران کردند. آنچه سبب دوام این نظام شده است پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت عمومی در مسیر ولایت، صبر و استقامت شما همسران و مادران شاهد است.

وی ادامه داد: جمع حاضر متشکل از همسران و مادران شهدای شهرستان اهواز، کارون، باوی و حمیدیه است. در سطح استان هفت‌هزار و 87 مادر شهید و سه‌هزار و 876 همسر شهید داریم. در سطح استان، 57 همسر شهید وجود دارند که همزمان مادر شهید هم هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار