تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۶۰۶۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اصلاح روغن‌ریزی 480 دستگاه ترانسفورماتور
480 دستگاه ترانسفورماتور شهرستان اهواز که دارای روغن‌ریزی شدید بودند شناسایی و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات در تابستان 93 نسبت به اورهال آن‌ها در کارگاه ترانس و رفع عیب روغن‌ریزی آن‌ها اقدام شد.

عبدالکریم سرداری، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این خصوص گفت: شرایط نامناسب آب هوایی و گرمای شدید هوا در شهرستان اهواز در طول تابستان اثرات نامطلوبی بر تجهیزات شبکه به‌ویژه ترانسفورماتورها می‌گذارد؛ لذا  ضروری است با انجام  فعالیت‌های پیشگیرانه نسبت به اصلاح ترانسفورماتورهای معیوب  که مهمترین تجهیزات شبکه نیز است اقدام شود.

وی ادامه‌داد: مطابق بررسی به‌عمل آمده یکی از عوامل اساسی در ترانس سوزی‌های شبکه در طول دوره گرم سال مشکلات روغن‌ریزی ترانس‌ها است که با نشتی روغن از ترانس موجب کاهش خاصیت عایقی و خنک کنندگی ترانس و در نتیجه سوختن سیم پیچ و آسیب دیدن ترانس می‌شود. بدین منظور گروه‌های بهره‌برداری این شرکت در مناطق هشت‌گانه شهرستان‌های اهواز، حمیدیه و باوی در طی برنامه‌ای مدون و سالانه در تابستان نسبت به بازدید و شناسایی ترانس‌های روغن‌ریزی با شدت کم و زیاد اقدام می‌كنند و در طول دوره سرد و معتدل سال که امکان اورهال و تعمیرات پیشگیرانه در شبکه برق مهیا است، گروه‌های عملیاتی ترانس‌های روغن‌ریزی شبکه را به کارگاه مجهز ترانسفورماتور شرکت ارسال و نسبت به رفع عیب روغن‌ریزی، تعویض تجهیزات معیوب ترانس، تصفیه و تست روغن ترانس و رنگ آمیزی کامل بدنه ترانس اقدام نموده و پس از اورهال کامل، مجددا در محل قبلی در شبکه نصب می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق اهواز افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 480 دستگاه ترانسفورماتور شبکه که با مشکل روغن‌ریزی مواجه بودند كه برای جلوگیری از بروز مشکلات در تابستان  93 با فعالیت واحد بهره‌برداری مناطق هشت‌گانه شرکت جمع‌آوری و پس از اورهال و رفع عیب آن‌ها در کارگاه نسبت به نصب مجدد بر شبکه اقدام شد.

وی در خصوص تاثیر رفع عیب ترانس‌های روغن‌ریزی گفت: اصلاح و رفع عیب ترانس‌های روغن‌ریزی شبکه موجب بهبود پایداری شبکه، حفظ و نگهداری این تجهیز گران قیمت و کاهش حوادث اتفاقاتی شبکه در طول تابستان گشته که در نهایت موجب رضایتمندی مردم می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار