تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۰۷۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در اهواز ؛
برگزاری نشست چرا گردشگری زمین؟
نشست «چرا گردشگری زمین؟» با نگاهی به ژئوتوریسم و زمین باستان‌شناسی به مناسبت روز جهانی بناها و یادمان‌های تاریخی در اهواز برگزار می‌شود.

انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان (تاريانا) نشست "چرا گردشگری زمین؟" را با نگاهی به ژئوتوریسم و زمین باستان‌شناسی با حضور دکتر علی رحمانی در روز شنبه 30 فروردین 92 ساعت پنج عصر در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار می کند.

دکتر علی رحمانی در این نشست به معرفی ژئوتوریسم و زمین باستان‌شناسی و سپس به بررسی محوطه‌های مهمی همچون محوطه باستانی کوهساران اهواز، ژئوتوریسم و سازندهای زمین‌شناسی، چشمه‌‌های گازی میادین نفتی، زمین گردشگری کنار جاده‌ای، ژتوتوریسم کوه سوخته امیدیه، ژئوتوريسم چشمه‌های گازی گنبد لران رامهرمز و ژئوتوریسم بزرگ‌ترین بودینازهای ایران در خوزستان می‌پردازد.

در خوزستان سایت‌های گردشگری زمین‌شناسی کم‌نظیر و فراوانی وجود دارد که در چهار گروه ژئوسایت‌های منحصرا طبیعی، ژئوسایت‌های متاثر از شرایط زمین‌شناسی و عوامل انسانی، ژئوسایت‌هایی مرتبط با پیدايش، توسعه، اثر و کاربردهای نفت و حفاری و ژتوسایت‌های مربوط به تاسیسات نفتی که در گروه توریسم صنعتی قرار می‌گیرد درخور معرفی هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار