تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۰۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سال گذشته محقق شد ؛
افزایش 5 درصدی تولید محصولات گازی شرکت فرآورش پتروشیمی بندر امام
مدیرعامل شرکت فرآورش پتروشیمی بندر امام گفت: در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی تولید محصولات گازی شرکت فرآورش پتروشیمی بندرامام بیش از پنج درصد افزایش پیدا کرد.

سید محمد احمدزاده امروز اظهار داشت: این شرکت با تولید بیش از 3 میلیون و 481 هزار تن محصولات گازی در پایان سال 92 نسبت به مدت مشابه در سال 91 که تولیدی بالغ بر 3 میلیون و 312 هزار تن را داشت، توانست در مجموع با پنج درصد اختلاف، تولید محصولات خود را افزایش دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته این شرکت با تولید محصولاتی از قبیل بوتان به میزان 648 هزار و 363 تن، اتان به میزان 370 هزار و 915 تن، پروپان به میزان 732 هزار و 800 تن، پنتان پلاس به میزان 521 هزار 997 تن، هگزان به میزان 9 هزار و 271 تن، اتیلن به میزان 350 هزار و 165 تن، بنزین پیرولیز به میزان 95 هزار و 117 تن و پارازایلین به میزان 58 هزار و 641 تن را تولید کرد.

مدیرعامل شرکت فرآورش پتروشیمی بندر امام خاطرنشان کرد: این میزان محصول در تأمین خوراک واحدهای پلیمری از جمله پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌اتیلن سبک شرکت بسپاران بندر امام و وینیل کلراید منومر و اتیلن دی کلراید شرکت کیمیا بندر امام نقش بسزایی دارد.

شرکت فرآورش پتروشیمی بندر امام دارای واحدهای الفین، آروماتیک، پارازایلین، تفکیک میعانات گازی، واحد بازیافت اتان و پروپان و همچنین تسهیلات عمومی و ترمینال متمرکز بارگیری است که سهم عمده‌ای را در تولیدات شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام بر عهده دارد.

محصولات تولیدی این شرکت در تولید شوینده‌ها، پلاستیک‌ها، الیاف مصنوعی، نایلون، رزین، لاستیک مصنوعی و ... کاربرد دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار