تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۰۷۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تغییر کتابهای چهارم و هشتم در سال تحصیلی جدید
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اعلام جزییات تغییرات کتابهای چهارم ابتدایی و هشتم برای سال تحصیلی جدید گفت: تغییر محتوای کتابهای درسی همسو با برنامه درسی ملی انجام می شود و برای سال تحصیلی جدید در پایه چهارم سه کتاب و در پایه هشتم پنج کتاب جدید التالیف تدریس می‌شوند.

محی الدین بهرام محمدیان با بیان این مطلب گفت: در پایه چهارم برای سال تحصیلی 94-93 کتابهای ریاضی، هدیه آسمانی و مطالعات اجتماعی جدید التالیف است و مابقی کتابها تغییرات کلی همسو با برنامه درسی ملی دارند.

وی افزود: همچنین در پایه هشتم به فراخور تالیف کتابهای جدید پایه هفتم در دروس زبان انگلیسی، عربی، تفکر و سبک زندگی، مطالعات اجتماعی و کار و فناوری نیز جدید التالیف است. سایر کتابهای این پایه غنی سازی محتوایی خواهد شد.

محمدیان درباره آموزش کتابهای جدید التالیف پایه های چهارم و هشتم به معلمان توضیح داد: آموزش معلمان کتابهای جدیدالتالیف حضوری و نیمه حضوری است اما آموزش کتابهایی که غنی سازی محتوایی می شوند، حضوری نیست و معلمان می توانند آموزشها را به صورت غیرحضوری به شیوه مطالعاتی و یا آموزشهای مجازی فرا گیرند.

محمدیان همچنین در پاسخ به اینکه آیا تالیف کتابهای چهارم و هشتم به پایان رسیده است، توضیح داد: تالیف کتابها به اتمام رسیده و کتابهای پایه چهارم ابتدایی و هشتم در تاریخ 15 شهریورماه همزمان با سایر کتابهای همه پایه‌های تحصیلی توزیع می شود.

صدا و سیما هنوز مجوز تبلیغات خود را به ما ارائه نداده است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری مهر درباره اینکه آیا صدا و سیما اعلام کرده مجوز تبلیغات کتابهای کمک آموزشی غیراستاندارد را از کدام بخش آموزش و پرورش گرفته است، گفت: در ماههای پایانی سال گذشته مدیر بازرگانی صدا و سیما اعلام کرد که مجوز این تبلیغات را از آموزش و پرورش گرفته و ما از آنها خواسته ایم تا مجوز را به ما ارائه دهند، اما آنها هنوز هیچ مجوزی به اموزش و پرورش ارائه نداده اند و همچنان منتظر هستیم.

رشد سپید برای دانش آموزان نابینا منتشر می شود

محمدیان همچنین از انتشار نشریه ای جدید با عنوان "رشد سپید" خبر داد و گفت: در ادامه چاپ سلسله نشریات رشد، تصمیم گرفته ایم که رشد سپید را ویژه دانش آموزان نابینا منتشر کنیم تا دانش آموزان کم بینا و نابینا نیز به جمع مخاطبان نشریات رشد بپیوندند.

به گفته معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، این نشریات برای دبستانی‌ها منتشر می‌شود و هدف ما این است که با قیمت ارزان به دست مخاطب برسد و از توزیع خوبی هم برخوردار باشد.

وی درباره اینکه آیا از سال تحصیلی جدید این نشریه در اختیار دانش آموزان نابینا قرار می گیرد، گفت: در تلاش هستیم تا در مهر 94-93 نسخه های آزمایشی نشریه "ایران سپید" را منتشر کنیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار