تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۰۷۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد ؛
برگزاری 150 دوره آموزشی استاد شاگردی نوین
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از برگزاری 150 دوره آموزشی استاد شاگردی نوین در این استان خبر داد.

رحمن قلاوند پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 50 کارگاه آموزشی در قالب نظام نوین استاد شاگردی در رشته های مورد نیاز بازار کار در استان فعال هستند.

وی ادامه داد: این تعداد کارگاه آموزشی در سال گذشته 356 هزار و 834 نفرساعت آموزش را در 40 حرفه فنی و حرفه‌ای و در قالب 150 دوره مهارتی از قبیل تراشکاری، کیف دوزی نازک دوزی، قالیبافی، مکانیکی، گلیم بافی و ... اجرا کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: احیای این نظام با هدف ایجاد رابطه نزدیک بین کارگاه‌ها و مراکز آموزشی، کاهش هزینه‌های آموزشی، کسب مهارت‌های شغلی، اشتغال سریع و پایدار و همراهی بنگاه‌های اقتصادی در تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بازار کار صورت گرفته است.

وی بیان داشت: با حضور کارآموزان در این کارگاه‌ها ضمن کسب آموزش و تجربه در حوزه‌های مختلف تولیدی و اقتصادی زمینه ورود آنان به بازار کار فراهم می‌شود.

قلاوند بر تعامل سازنده واحدهای صنفی و صنعتی در گسترش فعالیت این طرح تاکید کرد و گفت: کارگران فعال نیز صنوف می‌توانند برای تکمیل آموزش‌های مهارتی در این طرح ثبت نام و علاوه بر دریافت گواهینامه مهارت مراحل ارتقای شغلی خود را نیز فراهم کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار