تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۰۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرط شهردار اهواز برای تغییر مدیران
موسوی گفت: هر گاه مدیر بهتری از مدیران فعلی شناسایی شود حتما جایگزین خواهد شد
شهردار کلانشهر اهواز  به شرح اقدامات انجام گرفته توسط شهرداری در سال 92 پرداخت و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال 93 در زمینه عمران، فرهنگ و حمل و نقل را اعلام کرد.

سیدخلف موسوی اظهار كرد: آورده حاصل از محل عوارض در شهرداری در سال 92، 431 میلیارد تومان بود که این رقم حتی برای افرادی که آن را پیش‌بینی کرده بودند نیز دور از دسترس به نظر می‌رسید. اما با موفقیتی که شهرداری اهواز در این زمینه به دست آورد، آورده حاصل از محل عوارض در سال 93، با 200 میلیارد افزایش، 631 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که این رقم نیز با شناسایی درست منابع شهر اهواز، تامین خواهد شد.

شهردار اهواز با اشاره به این‌که بهترین راهکار برای ترغیب شهروندان به پرداخت عوارض، جلب اعتماد آنان است، گفت: زمانی شهروندان عوارض را با طیب خاطر و به موقع می‌پردازند که بدانند این پول صرف عمران و آبادانی شهرشان می‌شود که در این راستا باید کارهای شهرداری را برای مردم شفاف‌سازی نمود.

وی یکی از برنامه‌های اقتصادی برای سال 93 را، ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری نام برد و توضیح داد: صدور پروانه ساخت از منابع درآمدهای پایدار شهرداری است که سال گذشته به 42 درصد رسانده شد، اما مشکل اینجاست که ساخت و ساز، تحت تاثیر وضعیت اقتصادی است و باید سعی در جهتی باشد که آثار اقتصادی بر روی این منبع درآمد شهرداری کم شود.

موسوی از دیگر اقدامات انجام گرفته در سال 92 به مواردی نظیر برون‌سپاری خدمات شهرداری نظیر صدور پروانه، پرداخت عوارض صنفی، و ... مردم اشاره کرد و افزود: نظافت شهری از عواملی بوده است که مردم از آن اظهار نارضایتی مي‌كردند اما در سال گذشته با قرار دادن 5 پیمانکار برای 5 منطقه اهواز برای اولین بار گام جدیدی در خدمات شهری برداشته شد و مانند سابق چندین منطقه شهری به یک پیمانکار سپرده نشد، همچنین پیمانکاران برگزیده از طریق فراخوان و با انجام ارزیابی و رقابتی سالم، مسئولیت خدمات‌رسانی به مناطق را بر عهده گرفتند.

وی درباره فضای سبز شهر اهواز تصریح کرد: علاوه بر پاکسازی شهر، ساخت فضای سبز در خدمات شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است که از اقدامات صورت گرفته در این زمینه در سال 92، اختصاص بیش از 500 هزار نهال در مناطق مختلف شهری و احداث کمربند سبز اهواز به مساحت 700 هکتار بود.

شهردار اهواز کمربند سبز اهواز را از مهمترین موضوعات مورد توجه شهرداری نام برد و گفت: برخلاف شهرداری، سایر ارگان‌های مرتبط مانند نفت، صنایع فولاد، جهاد كشاورزي و ... به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده‌اند.

موسوی تصریح کرد: در حوزه شهرسازی، منظر و سیمای شهر اهواز از اولویت برخوردار است که اقدامات لازم در این راستا در حال پیگیری هستند ماند بهسازی خیابان نادری و طالقانی، برنامه‌ريزی اجرای خیابان چمران و سامان‌دهی خیابان انوشه.

وی ادامه داد: تا پیش از عید نوروز ایستگاه‌های قطار شهری با ظاهری سیمانی منظر بدی را برای شهر اهواز ایجاد کرده بودند. اما شهرداری با صرف هزینه‌ای اندک اقدام به نقاشی بر روی این سطوح سیمانی برای بهبود وضع آنها نمود و در این راستا نیز از بانوانی که تحصیلاتشان در همین زمینه است، بهره برد. همچنین حصارهاي اطراف منطقه حفاری قطار شهری را به تبلیغات فرهنگی اختصاص دادیم.

شهردار اهواز با اشاره به این که اهواز شهر شب است و به همین دلیل باید به موضوع روشنایی شهر توجه ویژه نمود، گفت: برای نور افشانی شهر برخلاف گذشته از طراحان نورپرداز خارجی استفاده نشد و این اقدامات به نیروهای داخلی واگذار گشت. چرا که علاوه بر هزینه زیادی که چنین قراردادهایی برای شهرداری دارد موجب وابستگی به شرکت پیمارنکار خارجی برای تعمیر و یا نگهداری تجهیزات می‌شود که خود میلیاردها تومان هزینه در بر خواهد داشت.

وی درباره برنامه‌های شهرداری در حوزه حمل و نقل برای سال 93 عنوان کرد: زیرگذر خیابان جمهوری آغاز شده است و بنا است تا شهریور ماه زیر گذر خلیج فارس نیز تکمیل گردد. برای زیباسازی میدان چهارشیر نیز با مشاور قرارداد بسته شده است. اصلاح هندسی بعضی از مقاطع و تعریض پل شهید دقایقی از دیگر برنامه‌های سال 93 خواهد بود.

موسوی آموزش شهروندی را مهمترین برنامه فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز برای سال 93 نام برد و اظهار کرد: تاکنون برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر اهواز توسط ارگان‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌شد و شهرداری تنها اجراکننده آنها بود اما بنا است در سال جدید شهرداری اهواز برنامه‌محور بوده و خود برنامه‌ریزی اقدامات فرهنگی و اجتماعی را عهده‌دار باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسنا در ادامه نشست شهردار اهواز درباره تعامل شهرداری با شورای شهر عنوان کرد: از تعامل شهرداری و شورای شهر اهواز راضی هستم. هر دو طرف به قانون پایبند هستند که این خط تعامل شهرداری و شورا خواهد بود.

وی با اشاره به انتقادات برخی اعضای شورای شهر درباره تثبیت مدیران قبلی شهرداری به جای منصوب کردن مدیران جدید عنوان کرد: پیشنهادها در شورای شهر منطقی است اما نمی‌توان روش آزمون و خطا را برای مدیران شهرداری در پیش گرفت، ابتدا باید جانشین‌پروری کرد و سپس به فکر تغییر بود.

موسوی گفت: هر گاه مدیر بهتری از مدیران فعلی شناسایی شود حتما جایگزین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، دکتر قدرت‌اله شاکری‌نژاد، ريیس جهاد دانشگاهی خوزستان نيز در اين نشست اظهار كرد: با توجه به توانمندی این مرکز در موضوعات پژوهشی، فرهنگی و فنی مهندسی، جهاد دانشگاهی خوزستان آمادگی کامل برای همکاری با مجموعه شهرداری دارد.

وي افزود: در صورتی که شهرداری شوراهایی در این موضوعات و در زمینه سلامت نیز داشته باشد، مرکز جهاد دانشگاهی خوزستان برای برقراری تعامل بیشتر این آمادگی را دارد که به عضویت این شوراها درآید و هر دو مجموعه از توانمندی‌های یکدیگر استفاده کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار